עוד כתבות בנושא

"לא נחגוג את החג ללא עומר"

שלי שם טוב, אימו של עומר בן ה-21 שנחטף מפסטיבל הנובה ב- 7.10 ועדיין מוחזק בשבי החמאס, מספרת בכאב על געגועיה לבנה ועל מאמציה להשיב את כל החטופים הביתה. "אנחנו לא מתכוונים לחגוג את חג החירות כשבני עומר ושאר החטופים נמקים בשבי" 

לא נחגוג את החג בלי עומר

עומר שם טוב מהרצליה, בן ה-21, נחטף ממסיבת הנובה בשבעה באוקטובר. הוא הוחזק בשבי יחד עם חבריו מיה ואיתי רגב, ששוחררו במסגרת עסקת השבויים. אמו שלי שם טוב, מספרת ל"הרצליה ניוז" על החודשים הארוכים שהיא ובני משפחתה חיים בחרדה קיומית מאז שבנה עומר אותו היא מכנה – 'האור והשמש שלי, נפל בשבי החמאס. לרגל חג הפסח, היא מספרת על כך שבני משפחתה לא מתכוונים לשבת לשולחן הסדר: "מדובר בחג החירות ואין סיכוי שנחגוג את החג כשעומר נמצא בשבי".

החיים של בני משפחת שם טוב מהרצליה, שלי, מלכי, דנה ועמית, התהפכו מאז ה-7.10. שלי שעוסקת בעיצוב פנים והום סטיילינג, עצרה הכל והצטרפה למטה החטופים. מאז היא יוזמת מפגשים ועצרות למען השבתו של בנה ושאר החטופים. "השבתו של עומר בני הפכה למשימת חיי", היא אומרת. 

אביו, מלכי שם טוב, סיפר בתקשורת על חוסר האונים בו הם שרויים, על מצבו של בנו שיכול להידרדר בשל כך שהוא סובל מאסטמה וצליאק וביקש מהמנהיגים לפעול למען השבתם של כל החטופים.

שלי: "אם אתם רוצים לעזור ולתמוך בנו – אנחנו מזמינים אתכם להציב כיסא בארוחת החג עם תמונה של אחד מהחטופים – כך הנושא לא ירד מהמודעות הציבורית".

לדבריה הרעיון לחגוג את חג החירות בזמן ש-129 חטופים נוספים נמצאים בשבי – הוא אבסורד. "השנה אנחנו נוותר על ציון החג. אנחנו עייפים, מתגעגעים ומודאגים יותר ויותר מיום ליום.  מדובר בקושי שאין לנו אפילו מילים לתאר אותו".

 

בחרת שלא להשתתף בהפגנות

"זה נכון. בחרתי ללכת לעצרות אותן אני מארגנת עם עוד הורים ופעילים. אני פעילה בעמותת החטופים ברמה הניהולית. כל מה שידעתי מחיי הקודמים השתנה ונעצר. הפכתי את השבתו של עומר למשימת חיי – אני עורכת הרצאות, נוסעת לחו"ל, מגיעה לכנסת ומקיימת אירועים יחד עם הורים נוספים. ביום חמישי הקרוב, תתקיים עצרת גדולה בכיכר החטופים ולמחרת – ביום שישי, נערוך אירוע 'כתף אל כתף' שיזמתי שיתרחש בחופי ראשון –קיסריה. ‏אנחנו מזמינים את הציבור להגיע להזדהות ולתמוך בנו".  

מה דעתך על המאמצים המדיניים להשבתם של החטופים?

"אנחנו ממתינים לשובם כבר מעל לחצי שנה – אני לא חושבת שמה שנעשה זה מספק, אבל אני מקווה שהם משתדלים ועושים הכל לשם כך".  

יש משהו שהיית רוצה לומר לעומר במידה והוא יוכל לשמוע או לראות מה שאמרת? 

"אשמח לומר לו את מה שאני אומרת לו תמיד: 'חיים של אמא, אני אוהבת אותך וגאה בך ‏ילד אהוב. אתה מכניס לכל מקום שהוא שאליו אתה מגיע – אור ושמחה. אני מתגעגעת אליך, לאור ולשמש שלך".

לסיום מבקשת שלי מכל מי שקורא את הכתבה: "בואו לתמוך בנו בעצרות בכיכר החטופים שמתקיימות בימי שבת וכל המפגשים שאנו עורכים". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן