עוד כתבות בנושא

פישר מבקש ממועצת העיר – הארנונה ל 2025 תעלה בשיעור נמוך מדרישת המדינה

למרות דרישת המדינה להעלות את הארנונה – ראש העיר, יריב פישר, מבקש ממועצת העיר לאשר: בהרצליה ההעלאה תהיה רק באופן חלקי. עיריית הרצליה נידרשת ע"פ חוק להעלות את צו הארנונה בעיר בשנת 2025 בשיעור של 5.29%, זאת באופן "אוטומטי".

ראש העיר יריב פישר. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

על פי "חוק המטרו" המחייב רשויות מקומיות שבהן עובר הקו לשאת בעלויות המימון, רשאית הרשות להעלות את הארנונה בשיעור של עד 3.5%,
כך שסך הכל אמורה היתה הארנונה לעלות בשיעור של 8.79%.

צו ארנונה הינו חוק המחייב את כלל הרשויות המקומיות בישראל. בדיון מעמיק, מפורט ומקצועי, שהתרחש הערב בישיבת ועדת הכספים, ביקש ראש העיר יריב פישר להביא לאישור מועצת העיר אישור הורדת הצו והעלאתו בשיעור של 6.5% – ולא להעלותו באופן אוטומטי. זאת, מתוך ההבנות והטעמים הבאים:
מלחמת אוקטובר הביאה עמה גם מיתון כלכלי עמוק – בשנה הקרובה צפוי הציבור לסבול מאבדן הכנסות. כולנו מבינים שמשבר זה עדיין לא מצוי מאחורינו – הוא עדיין מתרחש ואין לדעת לאן יוביל.
לכן על הרשות לפעול ככל יכולתה להקל על הנטל הכלכלי של התושבים. יש להבין כי עיריית הרצליה משקיעה תקציבים רבים, של מיליוני שקלים, בסיוע לאוכלוסיות רווחה, לקשישים, לניצולי שואה, לילדים ממשפחות מעוטות יכולת ועוד. חשוב להדגיש כי נמשיך וניתן הנחות וסיוע פרטני לתושבים שידם אינם משגת, שלצערנו מספרן הולך וגדל, על פי תבחיני ועדת ההנחות בארנונה שיותאמו לנוכח התקופה.

עיריית הרצליה
בניין עיריית הרצליה. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

במקביל – חובתינו כרשות להמשיך ולתת שירותים איכותיים וחיוניים לתושבים ברמה הגבוהה ביותר.
"כעירייה אחראית, הנערכת בימים אלו לאבדן הכנסות מאסיבי בצל משבר המלחמה והמעוניינת להמשיך ולתת שירות מטבי לתושבי העיר – אנו מצפים ממועצת העיר לאשר את צו הארנונה באופן מופחת – ומתושבי הרצליה – לקבל בהבנה מאמצים אלו והחלטה חשובה זו." אמר פישר.
"צו הארנונה" בהרצליה הוא צו מתחשב ואחראי, בעירייה הדגישו כי העליה לא תהיה אחידה, אלא מותאמת לרמה הסוציואקונומית המשתנה של אוכלוסיית השכונות המגוונות בעיר. משק הבית הממוצע בעיר יספוג עליה ממוצעת של כ- 50 ש"ח לחודש.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שביט הגב

    ומדוע הפסיוק לתת הנחה למי שמשלם שנה מראש?? בערים אחרות זה נמשך כבר שנים רבות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן