עוד כתבות בנושא

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לניתוח חזה

החזה הנשי הוא סמל לנשיות ולפוריות, אך רוב הנשים אינן מרוצות מהמראה של השדיים שלהן.

ניתוחי חזה הפכו להליך הכירורגי הנפוץ ביותר בתחום הרפואה הפלסטית, ויש ניתוחים להגדלת החזה, להקטנת החזה ולהרמת החזה. לשמחתן של הנשים, ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם הרפואה, ובעיקר בתחום הרפואה האסתטית, מאפשרות לנשים לשנות ולהתאים את החזה שלהן כרצונן, וליהנות מתוצאה אסתטית מרשימה ומשיפור משמעותי באיכות חייהן. הפופולריות של ניתוחי הגדלת, הקטנת והרמת חזה נובעת מחוסר שביעות הרצון של נשים מהחזה שלהן. רוב הנשים מבצעות את הניתוח מסיבות אסתטיות, למרות שיש מצבים שבהם מבצעים את הניתוח משיקולים בריאותיים, בדרך כלל בגלל חזה גדול המפריע לתפקוד היומיומי וגורם לכאבים, לתופעות כמו גרד ופטרת ולקשיים חברתיים. למרות הפופולריות של הניתוחים חשוב לזכור כי מדובר בהליכים כירורגיים וכמו בכל ניתוח יש סיכונים וסיבוכים אפשריים שיש לתת עליהם את הדעת. בכתבה זו נציג בפניכן מספר טיפים חשובים לפני שאתן מבצעות ניתוח חזה כזה או אחר.

חשיבות בחירת רופא פלסטי מומחה

נשים רבות מעוניינות לבצע ניתוח בחזה שלהן כדי להרגיש טוב יותר עם עצמן ועם גופן ועל מנת לשפר את הדימוי והביטחון העצמי שלהן. לפני הניתוח יש לבחור נכון מנתח פלסטי מנוסה, לכן חשוב לבדוק מה הניסיון של הרופא הפלסטי, האם הוא חבר באיגוד לכירורגיה, מהי שיטת הניתוח שלו, באיזה שתלים הוא משתמש ועוד. בחירה נכונה של רופא פלסטי מומחה מבטיחה תוצאות טובות יותר ושביעות רצון של האישה מתוצאות הניתוח. רופא פלסטי מומחה מכין את האישה לקראת הניתוח, מקל עליה את התהליך, מעניק לה הסברים מפורטים על תהליך הניתוח, סיכונים, סיבוכים ותקופת החלמה, ובנוסף הוא מייעץ למטופלת שלו ומסייע לה לבחור את השתלים (סוג, גודל, נפח, צורה וכד'), כמובן במקרה של ניתוח הגדלת חזה. לרופא מומחה יש שיטות מתקדמות ואיכותיות יותר לניתוחי החזה השונים לכן ההחלמה תהיה מהירה ונוחה יותר, והתוצאות יהיו אסתטיות ובמראה טבעי.

תיאום ציפיות לפני הניתוח

לפני הניתוח המטופלת חייבת להיפגש עם הרופא הפלסטי המנתח לצורך תשאול, בדיקת היסטוריה רפואית, בדיקה ידנית במרפאה לאפיון מבנה החזה וכמות רקמת השד בחזה של המועמדת לניתוח, ועל מנת לתאם ציפיות. תיאום ציפיות הוא קריטי ומהווה חלק בלתי נפרד משלבי ההכנה לקראת הניתוח בחזה. הרופא חייב להסביר למטופלת מהם הסיבוכים האפשריים ובנוסף עליו לסייע למועמדת לניתוח לבחור נכון את שיטת ההליך הכירורגי, גודל וצורת השתלים אם היא עוברת הגדלת חזה, והוא מצלם את החזה לפני הניתוח כדי להשוות תוצאות לאחר ההחלמה.

בדיקת שיטת הניתוח

יש שיטות ניתוח שונות לכן חשוב לבדוק מהי השיטה הייחודית שמאפיינת את הרופא איתו נפגשים. חשוב לזכור כי יש 3 סוגים עיקריים של ניתוחי חזה – הגדלת חזה, הקטנת חזה והרמת חזה. רופא המנתח בשיטות מתקדמות מבטיח תקופת החלמה מהירה יותר ומראה טבעי ואסתטי מרשים.

בדיקת ובחירת השתלים (הגדלת חזה)

בהכנה לניתוח הגדלת חזה המטופלת נדרשת לבחור בעזרת הרופא המנתח את השתלים. בעת בדיקת ובחירת השתלים יש להתייחס לגורמים כגון: מבנה גופה של האישה, מבנה השד, אלסטיות של רקמות השד והשריר, גיל, גנטיקה, תכנון עתידי להרחבת המשפחה ועוד.

סיבוכים ותקופת החלמה

ההחלמה מניתוח חזה משתנה בין אישה לאישה ותלויה בין היתר בסוג הניתוח, מיקום השתל וגודלו, כמות רקמות ועוד. באופן כללי, תקופתה ההחלמה היא שבועיים עד 3 שבועות, והסיבוכים האפשריים הם שטפי דם, דימום, כאבים, א-סימטריה, זיהומים באזור הניתוח, נמק ואובדן תחושה בשד או בפטמה. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן