עוד כתבות בנושא

מודעת בחירות בת 10 שנים הדליקה את הרצליה

מודעת בחירות מ 2013 המתחזה לכתבה, הופצה בקבוצות בעיר ועוררה ביקורת קשה על שימוש במידע פייק בבחירות המקומיות

עיתון מלפני עשור מדליק את הבחירות

במהלך החג פורסמה למאות תושבים בוואטסאפ מודעה שקרית מבחירות 2013 בהן התמודד ראש העיר משה פדלון בסיבוב השני מול צבירה הדר, המודעה הוכרזה אז על ידי שופט העליון ג'ובראן כהטעיה.

את המודעה הפיצה חברת המועצה גלילה יבין מסיעת יש עתיד בהרצליה, בקבוצות תושבים עירוניות בנושאי חינוך. המודעה שנשלחה, היא ממצא ארכיוני מלפני עשור. בבחירות 2013 פורסמה על ידי מתחריו מודעה המתחזה לכתבה במטרה לעורר מצג כאילו לפדלון "דיל" עם הדתיים בעיר. השופט סלים ג'ובראן  קבע כי זהו ניסיון הטעיה והכריח את מפיצי המודעה להתנצל, ולפרסם באופן פומבי הבהרה כי מדובר בשקר ותעמולה אסורה.

הורים החברים בקבוצה "חינוך דמוקרטיה הרצליה" כתבו: "מכעיס שיש עתיד בהרצליה, שטוענת לליברליות מתייחסת אלינו כטיפשים ומשתמשת בטקטיקות של הפחדה קיצונית בלי הפסקה גם בחג. אותנו הם איבדו".

ממטה הבחירות של משה פדלון נמסר : "עצוב שמשתמשים בטקטיקות לא חוקיות במערכת הבחירות. אנו מקבלים מאות פניות מתושבים המתנגדים להפחדה הפרועה בקבוצות הוואטסאפ והפצת שקרים, תוך שימוש בבוטים או אנשים שאינם גרים בעיר ומפיצים השמצות חסרות בסיס ושחר. הרצליה עיר מגוונת. מאז שמשה פדלון נבחר לראשות עיריית הרצליה לפני עשור, הרצליה שימרה והגבירה את הליברליות, מדיניות החיה ותן לחיות והקפידה על חופש הדת והחופש מדת. גם לאחר שפדלון יבחר לקדנציה שלישית היא תישמר ציונית וליברלית.״

מטעמה של גלילה יבין נמסר: "מדובר במודעה שפורסמה בתקשורת (צילום כתבה שנשלח אלי על ידי תושב). לא התושב ולא אני ידענו שסביב המודעה היה הליך משפטי, כפי שהתברר לי אתמול. מיד עם היוודע הדבר מחקתי את הצילום מהקבוצה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן