עוד כתבות בנושא

מחאת הדיור חוזרת להרצליה

 לראשונה הוקם מאהל של מחאת הדיור בהרצליה. עדי, ממארגנות המחאה: "אני עובדת כמורה ומתקשה לעמוד בשכירות. אם אנשים לא יתעוררו המצב רק ילך ויחריף"

מחא הדיור יוצאת לרחובות

בשנת 2011 יצאו מאות אלפי אזרחים לרחוב במחאה על יוקר המחיה. למרות שהייתה תחושה של שינוי באוויר בסופו של יום הדבר היחיד שיצא מהמחאה הזו הוא כסא במשכן לשני נציגים של המחאה (איציק שמולי וסתיו שפיר) שבינתיים עזבו את החיים הפוליטיים. כעת, יותר מעשור לאחר שהמחאה הגדולה התפוגגה עם אפס תוצאות, נעשה ניסיון שני להרים את נס המרד. נכון לעכשיו פועלות ברחבי הארץ שמונה קבוצות, בהן בתל אביב, ירושלים, הרצליה, כפר סבא והוד השרון.

המאהל בהרצליה. שהוקם אתמול ברחבה מול העירייה, מונה בינתיים קומץ של אנשים, אבל המארגנים משוכנעים שיוקר המחיה ומחירי הדירות שמשתוללים יוציאו את ההמונים לרחובות.

עדי (35), ממארגנות המחאה, היא אם חד הורית שגרה עם בנה בן החמש בדירת שני חדרים: "אני ישנה בסלון. עד עכשיו שילמתי 3,500 שקל ועכשיו רוצים להעלות לי את שכר הדירה ל-4-000 שקל. אני עובדת כמורה ומתקשה לעמוד בשכירות".

לדבריה, היא מעוניינת לשדרג את המגורים שלה לדירה של שלושה חדרים אבל המחירים שהיא נתקלת בהם בלתי אפשריים. "בפברואר המחירים היו סבירים, בערך 4,500 שקל. כיום דירה בסדר גודל כזה עולה 5,600 שקל. אין באפשרותי לעמוד בזה".

מה גרם לך להצטרף למחאה?

"ראיתי שהקימו מאהל בפרדס חנה ורציתי להצטרף אבל גם הדלק יקר, אז אמרתי לחברה, שהיא גם כמוני אם חד הורית, בואי נפתח פה מאהל".

האם את חושבת שיש סיכוי למחאה הזו, אחרי שהמחאה הקודמת נכשלה?

"אני מאמינה שכן. בסופו של דבר אם אנשים לא יתעוררו המצב רק ילך ויחריף".

מה הפעולות שתנקטו?

"עדיין מוקדם מדי לדעת מה נעשה. כרגע יש 120 אנשים בקבוצת הוואטסאפ וזה הולך וגדל. ניפגש היום בשש עם עוד אנשים שחווים את אותו מצב ונגבש אסטרטגיה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן