עוד כתבות בנושא

מצילים את נחל גליל ים

תושבים הצליחו לעצור את עבודות הבניה סמוך לנחל גליל ים: "נגן על הנחל גם בגופנו" ראש עיריית הרצליה יריב פישר, הגיע למקום ושוחח עם ליאור צרבינסקי, פעיל במאבק. השניים בשיתוף פעילים נוספים, הגיעו להבנות: העבודות במקום יעצרו עד לפגישה מסודרת עם התושבים. 

מצילים את נחל גליל ים
מצילים את נחל גליל ים צילום מתוך הרשתות החברתיות

תושבים ופעילי איכות הסביבה הגיעו הבוקר (רביעי) לחורשה בגליל ים והצליחו לעצור את העבודות המתוכננות על ידי העיריית הרצליה שלטענתם הורסות את הנחל והריאה הירוקה שנמצאת סמוך לביתם.

המחלוקת בין העירייה לתושבים ופעילי הסביבה החלה סביב ההחלטה לגדר את מקטע הנחל הצפוני. לטענתם, מדובר בהשחתה של הנחל באופן בלתי הפיך. "תוכנית בניית בית הספר החדש תהפוך לבכייה לדורות".

התושבים והפעילים שהקימו גדר אנושית מול הטרקטורים, מספרים כי הקבלן שניסה לעקוף אותם – שפך חולות לתוך הנחל. "זו קריאה דחופה לעזרה. אנחנו צריכים אתכם שתעזרו לנו להגן בגופנו על הנחל", קראו תושבי הרצליה והקימו עצומה – התוצאות לא איחרו לבוא: ראש עיריית הרצליה יריב פישר, הגיע למקום ושוחח עם ליאור צרבינסקי, פעיל במאבק. השניים בשיתוף פעילים נוספים, הגיעו להבנות: העבודות במקום יעצרו עד לפגישה מסודרת עם התושבים. 

צרבינסקי: "מדובר בעבודות שיהרסו את הנחל לצמיתות. מקטע נחל גליל ים מאוים על ידי עבודות בנייה שמתוכננות להיות על הנחל עצמו, בניגוד להנחיות החוקיות להגנה על נחלים. אנו דורשים שהעירייה תעצור את העבודות עד למציאת חלופה ראויה שתיתן מקום לנחל להיות נחל ותשלב את הבית ספר בהתאם להנחיות החוק. הנחל והחורשה לידו משמשים מאות תושבים מכל האזור שנהנים לבקר בהם ומהווים ריאה ירוקה עם פוטנציאל אקולוגי עצום".

לדברי צרבינסקי, החלטת העירייה לא עברה אישור של מומחה לנחלים. "דאגנו לחוות דעת של החברה להגנת הטבע והרשות לניקוז נחלים, שקבעו שאכן יגרם נזק לנחל בעת ביצוע העבודות. פנינו לעירייה כדי שתמתין עם העבודות ולצערנו גילינו הבוקר את הטרקטורים במתחם. לאחר שיחת טלפון עם ראש העיר 

נפגשנו עמו באתר הנחל. ניסינו להגיע להבנות וסוכם שהעבודות בצד הגדה ייעצרו עד לפגישה של נציגי העיריה והדרג המקצועי עם נציגות התושבים והפעילים. הפגישה תתבצע אחרי החג השני".

לדברי צרבינסקי, אדריכל נוף מומחה לשיקום נחלים יעבור על התוכניות ויבדוק לגבי בטיחות החלופה והשפעתה על הנחל ועל שיקום עתידי שלו. 

לדברי הפעילים במקום, מדובר בנחל שנמצא בתכנון לשיקום והפוך לחלק מהטיילת שתתחבר מהרב קוק עד פארק גליל ים.

"הנחל משמש עשרות תושבים, משפחות, מבוגרים וילדים שנהנים משפע החי והצומח בנחל. ההליכה בתוך הנחל קרירה ונעימה גם בימים שרביים במיוחד. בנוסף הנחל הוא אגן ניקוז מי גשמים ובית גידול ייחודים באזור. כרגע אנחנו שמחים על כך שהעבודות נעצרו ומקווים לטוב". 

"הצטרפו אלינו למאבק להצלת נחל גליל ים – זוהי פנינה ייחודית שבטיפול נכון יכולה להפוך להיות העשייה הכי משמעותית לשנת ה100 של הרצליה".

ווטסאפ תושבים https://chat.whatsapp.com/IqgAyVNiEhv9NdO5DAT0yl

קבוצת הפייסבוק

https://www.facebook.com/groups/920951283056645/

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן