עוד כתבות בנושא

מתחם תעש נוף ים – פצצת זמן מתקתקת

עיריית הרצליה נגד ניסיונות ההתחמקות של המדינה לטפל בסכנות הבטיחותיות והבריאותיות במתחם

אחד הפיצוצים בתעש נוף ים. קרדיט צילום: Christine Campbell

עיריית הרצליה עתרה לבית המשפט העליון בירושלים נגד בקשת המדינה למחוק את עתירת העירייה ולטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם תעש נוף ים. זאת בטענה כי המדינה הציבה שומרים אחדים בכניסה למתחם ובכך, לטענת המדינה, "העתירה התייתרה".

בנוסף, עיריית הרצליה ביקשה מבית המשפט העליון בעתירה לתת צו ביניים שיורה על המדינה לגדר את המתחם בדחיפות, באופן הרמטי, ולמנוע כניסה אליו, עד להכרעת בית המשפט.

כזכור, הקרקע במתחם תעש נוף ים היא מזוהמת ומלאה במפגעים בטיחותיים ובריאותיים חמורים בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך עשרות שנים. בשנה האחרונה התרחשו במתחם מספר פיצוצים עזים אשר לוו בשריפות גדולות ובעשן חזק שהיתמר במקום. באורח נס איש לא נפגע מהפיצוצים.

על פי הגורמים המקצועיים, קיים חשש מבוסס שבמתחם נקברו חומרי נפץ הודפים אשר הגיעו לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ בכל רגע. בנוסף, החום הכבד ששורר בקיץ, המליחות והלחות שמגיעים מהים – כל אלה, על פי הגורמים המקצועיים, עלולים להאיץ את התהליכים המסוכנים בחומרי הנפץ.

בעקבות כך, פנתה העירייה לבית המשפט העליון, שקבע כי המדינה היא זאת שאחראית לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם ועליה לבצע את הפעולות הדרושות לאבטחת המקום, לרבות טיהור הקרקע, ביצוע סקר סיכוני קרקע ופינוי כל החומרים המסוכנים במתחם.

לפני כשבועיים הציבה המדינה שומרים אחדים בכניסה למתחם והשבוע, כאמור, פנתה לבית המשפט העליון בבקשה למחוק את העתירה בטענה שהצבת השומרים "מייתרת את העתירה".

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, אמר: "אני נדהם מאזלת היד של המדינה ומההתחמקות לעשות את המובן מאליו בכל מה שקשור בסכנה הבטיחותית והבריאותית ששמה – "מתחם תעש נוף ים". היום כבר כולם יודעים את מה שאנחנו מתריעים בפניו זמן רב – הקרקע במתחם היא מסוכנת ומזוהמת בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך שנים. אני שמח שלאחר מאבק עיקש שלנו המדינה סוף סוף התחילה לקחת אחריות על הסכנה והציבה שומרים בכניסה למתחם, אבל הצעד הזה ממש לא מספיק!
אנחנו נמצאים בפתחם של החודשים הלוהטים יולי-אוגוסט והפיצוץ הבא הוא רק שאלה של זמן. המתחם גדול ורחב היקף, פתוח לכל עובר אורח ולכן עלול להיגרם שם אסון! אני חוזר – עלול להיגרם אסון בסיכון חיי אדם ובנזק לרכוש. המדינה חייבת לקחת אחריות, לעבות את השמירה ולגדר את המקום במידית!".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן