עוד כתבות בנושא

מתמודדים עם אלימות במרכז לשלום המשפחה בהרצליה

הוארך מעצר יעקב בן אברהם ובתו לינוי החשודים ברצח יעל בן אברהם, הרצח העלה למודעות הציבורית את נושא האלימות במשפחה בהרצליה פועל המרכז לשלום המשפחה שנותן ייעוץ, טיפול, מניעה והדרכה למשפחות וליחידים בהתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה

 

מתמודדים עם אלימות במשפחה יעל בן אברהם ז"ל

במרכז לשלום המשפחה בעיר, קוראים לכל מי שזקוק לעזרה לפנות אליהם לקבלת טיפול לפני שמתחילים בהליך הגירושים או בכל בעיה אחרת.  "לצערנו לא הכרנו את המקרה של משפחת בן אברהם. לאלימות במשפחה יש דינאמיקה של הכחשה והסתרה, היא מתרחשת בין קירות הבית, רחוק מעיניהם של אחרים. לכן אנחנו מבקשים מכל התושבים לשים לב אם העמיתים בעבודה או השכנים בבית משדרים סימני מצוקה ולדווח לכל גורם רלוונטי במידה וחושדים שאותו אדם עובר התעללות פיזית או נפשית", אומרת אריאלה בליצקי, עובדת סוציאלית ומנהלת המרכז לשלום המשפחה למניעת אלימות בעיריית הרצליה.

לדבריה של בליצקי, מדובר במרכז שנועד לסייע לכל בני המשפחה במצבי סיכון. המשפחות או היחידים שמגיעים להסתייע במרכז זוכים ללווי צמוד אחת לשבוע של אנשי צוות ביניהם עובדת סוציאלית, עורכי דין שמספקים טיפול וייעוץ זוגי או יחדני. 

כיצד אתם מסייעים לנשים או גברים שעוברים התעללות או אלימות?

בליצקי: "לאחרונה החלטנו להפיץ שאלון בקרב תושבי העיר הרצליה, בו יוכלו לבחון אם הם מצויים במערכת זוגית בריאה ובמידת הצורך לפנות לקבלת עזרה מגורמי הטיפול".  

הסיוע לבני הזוג חשוב והכרחי שיעשה על ידי איש מקצוע מומחה בתחום. העובדים הסוציאליים במרכז לשלום המשפחה – הוכשרו לאבחן, להעריך מסוכנות ולטפל בדינמיקה זוגית המאופיינת באלימות על סוגיה השונים.

המרכז פועל מתוך הבנה שהאלימות מתקיימת בתוך מערכת משפחתית בה כולם נפגעים: האדם האלים, בת/ן זוגו, ילדיהם והסובבים אותם. מטרתנו  הנה לסייע לכל אחד מבני המשפחה להתמודד עם הקשיים אותם חווה ולהקנות כלים להתמודדות אחרת וכן לעזור למשפחה כולה לצאת ממעגל האלימות. 

הטיפול ניתן באמצעות פגישה שבועית קבועה, ברמה הפרטנית או הקבוצתית לכל אחד מבני המשפחה. כשאין מוצא אנחנו מפנים את הנשים למעונות לנשים במצבי סיכון בחירום ברחבי הארץ".

"לאלימות במשפחה יש דינאמיקה של הכחשה והסתרה, היא מתרחשת בין קירות הבית, רחוק מעיניהם של אחרים."

האם אתם נוקטים בפעולות כדי לגלות מבעוד מועד מקרי רצח כמו שקרה הפעם בהרצליה?

"לאלימות במשפחה יש דינאמיקה של הכחשה והסתרה, היא מתרחשת בין קירות הבית, רחוק מעיניהם של אחרים וטיבה להישאר סוד השמור היטב בתוך המשפחה. גילויי האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה, ומתקיימים לאורך כל מעגלי החיים. ברור היום כי ברוב המקרים היא אינה נפסקת ללא התערבות של גורמים פורמליים ובלתי פורמליים.

השיח התקשורתי מעלה ומחדד שאלות רבות בקרב נשים וגברים כאחד – האם אני חי במערכת זוגית בריאה? האם לזה קוראים אלימות? האם גם אני נמצא/ת בסיכון?"

לדבריה של בליצקי, במדינה עדים לעליה במספר מקרי האלימות הזוגית ולגל רציחות של נשים שזכו להד תקשורתי נרחב. "פתאום, ישנה הבנה שזה עלול להתרחש בכל בית בישראל. זה כבר לא שם רחוק אלא כאן ממש – דלת לידנו.

לאלימות פנים רבות – צורתה המוכרת והקלה יחסית לאבחון הינה אלימות פיזית  שלרוב נראית לעין, אך אנו מבינים כי בתוך מערכת יחסים זוגית עלולים להתרחש גם  סוגי אלימות שונים הקשים לזיהוי גם בקרב הנשים והגברים עצמם, כגון אלימות מילולית, רגשית, רוחנית, מינית, כלכלית. דפוסי ההתנהגות יכולים לכלול: איומים, חוויות של טרור, פחד, השפלות מילוליות ופיזיות, מעקבים, הטרדות, בידוד חברתי, מניעת שליטה על משאבים כלכלים, אונס, ופגיעות מיניות. 

אנחנו מזמינים כל אחד ואחת שנמצאים במצב סיכון להגיע אלינו, לקבל עזרה או ייעוץ, לדווח על הנעשה בדלתיים סגורות בבית – רק ככה נמנע את הרצח הבא. אל תישארו לבד. תנו לנו לעזור לכם".

יצירת קשר

המרכז לשלום המשפחה, רחוב בן גוריון 53 הרצליה.

טלפון – 09-9554151

קו חירום ארצי של משרד הרווחה 118 מאויש 24/7 על ידי עובדים סוציאלים.

פניה שקטה במסרון 0557000128

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן