עוד כתבות בנושא

ניגש לשיקום הפה בחרדת קודש ד"ר עמירם צוהר

עם 30 שנות וותק, רופא השיניים ד"ר עמירם (עמי) צהר מהרצליה מבצע שיקום פה, שתלים ולמקרים שבהם נדרשת מומחיות אחרת הוא מעסיק במרפאתו את מיטב המומחים ואנשי המקצוע בארץ. יחד הם נותנים ללקוח מעטפת טיפולים ברמה גבוהה

אחרי מעל 30 שנות ניסיון ד"ר צהר לא מתפשר על איכות הטיפול המקצועי, יחס אישי, ליווי ארוך טווח ותוצאה שהיא לא רק איכותית אלא גם אסתטית.

"אני מאמין שהרופא צריך להיות קודם כל בן אדם", הוא אומר. "הרי המטופלים שמגיעים אלי "מפקידים" את הפה שלהם אצלי, וזה חשוב מאוד לדבר איתם בגובה העיניים ולתת להם ביטחון. יש מטופלים שעברו טראומות שקשורות בשיניים בעברם ומפחדים מאוד מהתהליך, יש כאלה שמגיעים אלי בפעם הראשונה ומרגישים שהם "לוקחים סיכון" ובכלל יש לא מעט אספקטים פסיכולוגיים בטיפול ברפואת שיניים, ולכן אני מעדיף לקבל מטופלים שמאמינים בי. אני לוקח מטופלים מהתחלה ועד הסוף והם מאמינים בי ומקבלים את החלטות הטיפול שלי". 

הניסיון העשיר של ד"ר צהר הוא בכירורגיית פה ולסת ושיקום פה, ומאחוריו מאות טיפולים והשתלות. הוא לא מתפשר על איכות ולכן מעסיק במרפאתו את טובי המומחים בארץ שנותנים למטופלים את התוספת הטיפולית, במקרים בהם הוא רואה כי איכות הטיפול תהיה טובה יותר.

"הפציינטים שלי צריכים לקבל את המיטב, ואני לא מתיימר לעשות הכל אלא אך ורק את מה שאני יודע לעשות הכי טוב. במרפאה שלי יש להם גישה לארבעה רופאים מומחים שעובדים איתי –  פרופ' גבי צ'אושו, מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסת בבי"ח בילינסון, מומחית לחניכיים ומומחה לטיפולי שורש. בנוסף, יש רופא מרדים שמבצע סדציה ללקוחות שמפחדים או פציינטים עם רפלקס הקאה. לכן המטופלים שלי לא מטורטרים בין כמה מרפאות לצורך טיפול כולל ואני מלווה אותם לאורך כל התהליך שכולו נעשה אצלי".

הוא גם לא מתפשר על איכות הציוד או המעבדה שאיתה הוא עובד. במרפאה משתמשים במיכשור הכי חדיש: סורק דיגיטלי ללקיחת מידות, המתורגמות לתמונת מחשב ממוחשבת ברמת דיוק מכסימאלית. התמונה נשלחת למעבדה מקצועית וממוחשבת, שגם איתה הוא כבר עובד  30 שנה כי רק עליה הוא סומך.

"אני כל הזמן מחפש איך להיות יותר טוב מול המטופלים. אם למשל מטופל שלי עובר פרוצדורה של הרמת סינוס אצל פרופ' צ'אושו ובמהלכה ניתן לעשות גם את ההשתלה, אז אני אאשר לו, אם אפשר, לעשות את שני הדברים כי זה חוסך הרבה זמן למטופל וזה הפתרון המיטבי בשבילו. המחשבה הטיפולית שלי היא כמובן בראש ובראשונה פונקציונאלית אבל אני לא מוותר על הצד האסתטי ומציע למטופלים שלי את התכנית הטיפולית עם התוצאה האופטימאלית בסוף . טיפול שיניים זה כמו ריקוד סלוני, צריכים שניים לעניין. תחזוקת המתרפא לאחר הטיפול חשובה לא פחות מהטיפול עצמו."

ואם המטופל או מטופלת מתעקשים על תוצאה או דרך אחרת?

"חד משמעית – לא אוותר על הטיפול הרפואי הטוב ביותר. כמובן שאתן למטופל אלטרנטיבה נוספת לטיפול שתהיה מקובלת גם עלי ולא רק על המטופל. אני לא רופא לכיבוי שריפות. לא אתפשר על טיפול מהיר ולא מספק מבחינה רפואית ואני גם לא עושה שום תהליך בלי שאני בטוח בתוצאה הסופית שלו".

"אני רוקד עם אשתי 3 פעמים בשבוע אצל יורי וילנה קפלן ריקודים סלונים ולטינים לחובבים מבוגרים. זה נותן לי המון אנרגיה וסיפוק, כושר גופני הנאה מהריקוד  וגם בילוי זוגי. גם אבא שלי היה רקדן חובב של ריקודים סלוניים ואני זוכר אותו תמיד כמסמר הערב".

ד"ר צהר (63) הגיע לרפואת השיניים דרך הצבא. במסגרת תפקידו כחובש קרבי שובץ כאחראי על מרפאת שיניים ניידת, ראה את עבודת רופאי השיניים והתאהב בתחום.  "קיבלתי הארה", הוא מחייך. "זאת הייתה לי הפעם הראשונה שהייתי במרפאת שיניים כי כילד לא הלכתי לטיפול. הסתכלתי מסביבי ואמרתי – אני רוצה להיות רופא שיניים".

הוא למד בירושלים ואחר כך בתל אביב, עבד בקופת חולים כללית כרופא משקם, ברשת מרפאות "שורש" כמנהל רפואי ולפני כ 30 שנה פתח את המרפאה שלו בחולון, ברחוב רבינוביץ' 58 קריית בן גוריון. בהרצליה הוא גר 25 שנים, ושם גדלו ארבעת ילדיו, שתי בנות 34, 33, ושני בנים בני 27, 23 .

בנוסף להפעלת המרפאה בחולון הוא עובד ברעננה וגם כרופא משקם בבילינסון. הוא אדם עם תחומי עניין מגוונים – במשך השנים הוא מצא זמן ללמוד משפטים במכללת אור יהודה וגם סיים התמחות. יש לו תואר שני במנהל עסקים, הוא מנגן על אקורדאון ורוקד ריקודים סלוניים ולטיניים, כך גם הכיר את סטלה, אשתו הנוכחית. הוא נרשם לקורס סלסה למתקדמים, חיפש בת זוג לריקוד – ומצא בת זוג לחיים.

אותו אבא הגיע לישראל בשם צעירי. מאין, אם כן השם הייחודי צהר?

"הוא אהב לשבת על אדן החלון בכיתה, וכך המורה החליט ששמו יהיה צהר. האמת היא שחשבתי תקופה מסוימת לחזור לשם המקורי אבל הוא נפטר ואני לא יכול לשאול אותו ולכן מתוך כבוד אליו אני משאיר את השם".

וכך גם נקרא האתר שלו "צהר לחיוך". הוא מאוד פעיל בפייסבוק שם גם מפורטת שיטת ששת השלבים שלו לטיפול אופטימלי:

  1. קביעת תכנית טיפול על בסיס הנתונים הקליניים וצילום רנטגן 
  2. ביצוע התכנית בצורה המקצועית הטובה ביותר
  3. מיכשור חדיש 
  4. מעבדה מקצועית וממוחשב
  5. שימוש ברפואת מומחים. 
  6. תחזוקת המטופל/ת בבית ובמרפאה

ששת השלבים חייבים להיות מצטברים , כלומר , כולם יחד ולא כל אחד לחוד. זהו המתכון להצלחה לאורך זמן

לאתר המרפאה  לעמוד הפייסבוק

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן