עוד כתבות בנושא

סבא מכלוף יחבק בקרוב את נכדתו מייה

אחרי 55 ימים מורטי עצבים מוסא (משה) מכלוף, תושב הרצליה, יכול סוף סוף לחייך – נכדתו מייה שם נכנסה ברגע האחרון לרשימת המשוחררים. אסף אמר, מקורב למשפחה: "מייה ילדה מהממת שיצאה לחגוג את החיים. עם ישראל כולו מחכה לחבק אותה"

את הביטוי "אפשר לחתוך את המתח עם סכין" כתבו על שעות קריטיות כמו אלה שעברו על משפחת מכלוף מהרצליה מהרגע שנודע שהנכדה מייה שם נחטפה לעזה ובמיוחד מרגע שנודע שהיא ברשימת המשוחררים ששוחררה בסמוך להחלטה הצפויה על תום הפסקת האש.

במהלך החודשיים האחרונים עשה מוסא הכל כדי להילחם למען הנכדה האהובה שלו. בראיון שנתן לתקשורת אמר מוסא כי "חטפו את הנכדה שלי. עשו לנו כמו במאורעות בטריפולי, שחטו אותנו. הייתי ילד, אני זוכר את זה כמו עכשיו. ההיסטוריה חוזרת על עצמה. אני מפחד עליה, אין אמונה בהם. אני מבקש מאלוהים שיחזיר לי אותה כמה שיותר מהר".

כעת נראה כי התפילות של מוסא נענו, אבל בדרך להגשמת החלום לחבק שוב את הנכדה הרבה פעימות לב הוחסרו – מהמשפחה ומכל מי שקרוב אליה. נדמה שיחד עם משפחת מכלוף היו שותפים למתח ולהתרגשות כל תושבי העיר, בהם אסף אמר, מנהל דף הפייסבוק "הרצליה העיר שלי".

"מוסא הוא איש מקסים, אוהב אדם שגידל עם אשתו בלה ז"ל, שהייתה משוש חייו, משפחה לתפארת", שיתף אמר בשיחה עם "הרצליה ניוז". "הנכדה מייה שם היא ילדה מהממת שיצאה לחגוג את החיים ונחטפה מהמסיבה ברעים. ילדים של חופש, שלום ואהבה. עם ישראל כולו מחכה לחבק אותה בארץ. מתפלל להחזרת כל החטופים השבויים בידי המפלצות במהרה. כוחנו באחדותנו! רק יחד ננצח".

יש לציין כי עיריית הרצליה פעילה מאוד בנושא והפיקה מספר אירועים להעלאת המודעות. לפני בין בני הרצליה למכבי רמת-גן התקיים טקס קריאה לשחרור החטופים, בהשתתפות נציגים ממשפחות החטופים. ביציע האולם נשארו כיסאות ריקים ועליהם תמונות החטופים. כמו כן הציבה העירייה שלט ענק למען החטופים, על מגדל המים המפורסם בצומת הסירה שעליו מוצבת דמותו האייקונית של הרצל. על השלט כתוב: הרצליה מחכה לכם. 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, קרא למקבלי ההחלטות לעשות הכל כדי לשחרר את כל החטופות והחטופים בהקדם, בריאים ושלמים. "זוהי חובתנו המוסרית והערכית, של עם שוחר חיים", אמר פדלון.

בעקבות המלחמה גייסה העירייה את תמר גורן בתפקיד נציגת העירייה לסיוע למשפחות הנעדרים והחטופים מהרצליה. תמר והצוות המקצועי נמצאים בקשר צמוד מול משפחות הנעדרים והחטופים, יחד עם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, במטרה להקל ולסייע להן, להוות איש קשר מול גורמי הצבא והמדינה.

חבר המועצה ירון עולמי אומר כי "העירייה הייתה שותפה להמון פעילויות, בהם האירוע בחוף הים וביד לבנים. העירייה נאבקת להעלאת המודעות לנושא ועושה מעל ומעבר. אני רוצה להאמין שיש השפעה לאירועים האלה, ובכל מקרה מחמם את הלב לראות את הסולידריות בעם שהתגלתה שוב במלוא תפארתה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר הערב: "אנו מברכים על שחרורה של מייה שם, שבשעה טובה חזרה לחיק משפחתה. אנו מייחלים לשובו במהרה של עומר שם טוב, תושב העיר, ושחרורם של כל החטופים. לא ננוח עד שכולם יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים."

מאז פרוץ המלחמה, עיריית הרצליה פועלת ומסייעת למשפחות החטופים מהרצליה, מיה ואיתי רגב ועומר שם טוב, לבני משפחתה של מייה שם משוהם, המתגוררים בהרצליה, ולבני משפחות החטופים המתארחים בעיר, אל מול גורמי הצבא והמדינה. הצוותים המקצועיים של העירייה נמצאים בקשר הדוק עם משפחות החטופים, יחד עם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, במטרה להקל ולסייע להן, גם בקשר מול גורמי הצבא והמדינה, ולתת מענה רגיש וייחודי לכל משפחה על פי צרכיה, בתקופה הקשה הזו.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן