עוד כתבות בנושא

"סוכני הנדל"ן שלנו קודם כל רואים את האדם, משפחתו ואת האינטרסים שלו"

יניב אדרי, הבעלים של סוכנות הנדל"ן לידרס הרצליה, על בעיית מחירי הנדל"ן, מציין מה צריך לעשות כדי שאלו ירדו, מסביר מהי הייחודיות של הרצליה ומספר על הסוכנות שבבעלותו

יניב אדרי. הבעלים של סוכנות לידרס. צילום: עופר שמעוני

אחת הסוגיות הבוערות בקרב החברה הישראלית היא מחירי הדירות הגבוהים ועל פניו נראה שאין לכך פתרון קסם שיגרום בקרוב לצעירים לקנות דירה ללא קושי.

"נכון להיום אנו מזהים התמתנות בעליות מחירי השוק.
היצע הנכסים לאט לאט מתחיל לעלות אך עדיין הוא רחוק מאוד כדי לספק את הביקושים", מסביר יניב אדרי (44), הבעלים של סוכנות נדל"ן לידרס בהרצליה, שותף בלידרס שטרן שיווק פרויקטים ובנוסף שותף בלידרס רעננה, סניף שנפתח השנה לאור הצלחת הסניף בהרצליה.

יניב מספר על הסוכנות שבבעלותו: "המשרד שלנו, על פי אתר מדלן, כבר שנתיים ברציפות במקום ה 1 בכמות העסקאות בהרצליה ובטופ 10 ברעננה בשנה האחרונה. אנחנו הסוכנות הגדולה בהרצליה שמאמינה בלתת ערך מוסף ללקוחותינו עוד לפני יציאה לתהליך המכירה או הקנייה על ידי בניית התהליך באופן נכון כאשר כל המידע לפני הלקוח כדי שיוכל לקבל החלטות נכונות".

יניב, עושה רושם שאין סוף לעליות מחירי הנדל"ן. מדוע ירידת המחירים לא התרחשה עד כה ומה המדינה צריכה לעשות כדי לעזור בירידת מחירי הדירות?

"חווינו השנה עליות מחיר מאוד גבוהות כתוצאה ממחסור גדול בהיצע הנכסים שמוצעים למכירה ועלייה גבוהה בביקושים. העובדה שרשות מקרקעי ישראל משווקת קרקעות לכל המרבה במחיר גורמת לשמירה ואף לעליות מחיר. שיטת המכרז צריכה להשתנות כדי שקבלנים יוכלו למכור במחירים שפויים לציבור. בנוסף קיצור זמן הבירוקרטיה שלוקח לאשר תכנית ומתן היתר יכולה לתת מענה מהיר יותר לביקושים הרבים. כל ניסיון בעשור האחרון לצנן ביקושים לא באמת הביא לירידת מחירים או התמתנות. כפי שנאמר כבר לא מעט, יש צורך להגדיל את ההיצע באמצעות צמצום הבירוקרטיה לקבלת היתר בנייה כפי שנהוג במדינות מערביות מתקדמות".

מתי להערכתך יתייצבו מחירי הנדל"ן, אם בכלל?

"כמו שאמרתי, אנחנו חווים התמנות של מחירי הנדל"ן אחרי קפיצה של עשרות אחוזים, אך עדיין רחוקים מלתת מענה לכל הביקושים. רק ברגע שנגיע לאיזון בין הביקוש להיצע נוכל לראות התייצבות ואף לראות ירידה שכרגע לא נראית באופק במיוחד לאור המחסור שהצטבר במשך שנים רבות, ניתן לומר שהזינוק במחירים שהיו עדים להם נרגע וכרגע יש התייצבות של המחירים".

היצע הנכסים למכירה כרגע נמוך מאוד בשוק. מה אתה מציע למי שצריך לשפר דיור?

"נוצר מלכוד למשפרי הדיור, מצד אחד יש המון בעלי נכסים שרוצים למכור את ביתם אך מפחדים שלא יימצאו אלטרנטיבה לאחר המכירה ויצטרכו לעבור לשכירות או הפחד שיימכרו והשוק ימשיך לעלות וכך מחיר הקנייה שלהם יתייקר.

מצד שני רוב משפרי הדיור לא יכולים להתחייב לרכישה לפני מכירה כי חלק גדול מההון העצמי שלהם נמצא בנכס שהם גרים בו כעת. לכן, הפתרון שיצרנו בלידרס הוא מכירה וקנייה במקביל שנותן את הפתרון לקושי שחווים רוב משפרי הדיור. בנינו מודל שבו גם תהליך הרכישה וגם תהליך המכירה מתבצע במקביל ונותן הרבה שקט נפשי ללקוחות שלנו".

מה אתה ממליץ לזוג צעיר שרוצה להישאר לגור בהרצליה אבל לא מצליח להגיע לקניית דירה?

"כאשר יש פער בין התקציב לבית החלומות אחת האפשרויות היא דווקא לקנות נכס להשקעה במחיר יותר נמוך מבית החלומות, להשכיר את הנכס ולשכור את בית החלומות.
כמובן שתהיה תוספת שמחיר השכירות בין השניים אך הפער בדרך כלל יהיה בהישג יד. דירה להשקעה שיכולה להשביח את עצמה עם הזמן בשל תכניות של התחדשות עירונית

יכולה לקרב את הזוג בעתיד לבית חלומותיהם. במידה וקניית דירה להשקעה בהרצליה היא גם מחוץ לתקציב אז עדיין לקנות נכס בערי הלווין היותר זולות של הרצליה ואף בפריפריה. הכי חשוב לעניות דעתי היא להיכנס לשוק והשקעה נכונה תקדם את הזוג לקראת החלום".

אתר מדלן דירג את סוכנות הנדלן לידרס בשלושת המשרדים המובילים בהרצליה ובמקום ה1 בכמות עסקאות צילום: מתוך אתר מדלן

תאפיין לנו את שוק הנדל"ן בהרצליה לעומת ערים אחרות.

"הרצליה היא אחת הערים המבוקשות בשל הקרבה לתל אביב ולמתחמי תעסוקה כמו איזור התעשייה של הרצליה שבו ניתן למצוא חברות הייטק שממקמות את הפעילות שלהם.

בנוסף מערכת החינוך הטובה, הקרבה לים והפיתוח של והשירות הקהילתיים לתושבי העיר גורמים להרצליה להיות אחת הערי האטרקטיביות בישראל.
מבחינה נדלנית העיר חווה פרויקטים של התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 לסוגיה ופרויקטי פינוי בינוי שכבר בביצוע כמו פרויקט ברחוב מנדלבלט, בר כוכבא וישנם עוד מספר פרויקטים רבים של פינוי בינוי שנמצאים בצנרת כדוגמת שיכון ויצמן שיכון דרום ועוד. שוק הנדל"ן ההרצלייני סובל ממחסור של נכסים ביחס לביקושים הגבוהים הקיימים. בתים צמודי קרקע , פנטהאוזים ודירות גן הם בחוסר הגדול ביותר ולכן המחירים בנכסים אלו האמירו בצורה משמעותית".

האם התחרות בשוק התיווך היא טובה או כבר פרוצה לכל עבר?

"ככל שיש יותר נותני שירות כך יש צורך לשפר ולשדרג את רמת השירות והמקצועיות וזה מייצר רווח ללקוחות שמקבלים חווית שירות יותר טובה. האתגר הגדול של הלקוחות היום הוא לבחור את סוכן הנדל"ן הנכון להם. ישנם לקוחות שמתפתים לקחת מתווך שלא גובה שכר טרחה או גובה שכר טרחה נמוך מהמקובל ומהר מאוד הם מגלים את המחיר שהם נאלצים לשלם על הבחירה שלהם אם זה ביכולת של המתווך לספק את המחיר המקסימלי ובכלל להגשים את המטרות שלנו בתהליך".

מהם הדברים העיקריים שצריך כדי לבחור מתווך טוב ואמין למכירת נכס?

"ישנם הרבה פרמטרים חשובים לבחירה של סוכן נדל"ן שילווה את תהליך המכירה. תחילה צריך להבין שבחירה לא נכונה עלולה לעלות לנו מאות אלפי שקלים ואילו בחירה נכונה יכולה להכניס לכיסנו מאות אלפי שקלים. כל אחד באופן טבעי רוצה למקסם את המחיר שיוכל לקבל על הבית שלו ולכן חשוב לבחון את רמת המקצועיות של המתווך והבקיאות שלו בשטח. בעידן של היום המרכיב הטכנולוגי מאוד חשוב למקסום המחיר, ככל שיש לסוכן יותר ערוצי שיווק במדיה הדיגיטלית כך יוכל להגיע ליותר קונים וכך יוכל למצוא את הקונה שהבית עבורו שווה יותר. חשיפה שיווקית בקבוצות פייסבוק יד2 ומדלן פשוט לא מספיקה. יש צורך ביצירת קמפיינים חכמים והשקעה כספית משמעותית כדי להשיג את המחיר המקסימלי. חשוב לראות שהסוכן מגיע ממשרד גדול עם תוצאות מוכחות, במשרד גדול יש יותר קונים ויותר כלים שיווקים שיאפשרו לסוכן למקסם את המחיר עבור המוכר".

לאחרונה אתר מדלן דירג אתכם במקום הראשון בהרצליה בכמות העסקאות בעיר. במה המשרד שלך מתמחה במיוחד? מה הייחוד שלכם ומדוע אתה ממליץ לתושבים לעבוד דווקא איתכם?

"המשרד שלנו מתמחה בליווי מוכרים ורוכשים בתהליכי המכירה והרכישה ופיתחנו תהליך של מכירה וקניה במקביל שהיום הוא מאוד רלוונטי למשפרי דיור. נדל"ן זה קודם כל בני אדם. סוכני הנדל"ן שלנו קודם כל רואים את האדם, משפחתו ואת האינטרסים שלו. היכולת שלנו לשאול שאלות מצד אחד ומצד שני לספק תשובות מקצועיות ללקוח עוד לפני שיוצאים לתהליך של מכירה או רכישה כדי להבין מה הצעד הנכון עבורם. כמשרד הכי גדול בהרצליה יש לנו כלים שאין לכל אחד וזה מאפשר לנו לספק תוצאות טובות יותר ללקוחות שלנו וחווית שירות גבוהה שמובילה לשקט נפשי ללקוחות שלנו. אנחנו פועלים להגשים עבור הלקוחות שלנו את המטרות שלהם מתוך ראיה על היום שאחרי ועל העסקה הבאה שיעשו איתנו בעוד מספר שנים. הראייה שלנו היא להפוך כל לקוח לשגריר שלנו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן