עוד כתבות בנושא

"סמארטפונים ומחשבים לא הופכים אותנו לפחות טובים או פחות ערכיים"

יואב סטרוגו, תלמיד כיתה י"ב ויו"ר מועצת הנוער העירונית של הרצליה, משוכנע שהנוער ההרצלייני הוא מעולה ואיכותי, מסביר כיצד הקורונה פגעה בבני הנוער, מציין עד כמה העירייה עוזרת להם וחושף מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. ראיון צעיר ואופטימי

יואב סטרוגו "לא פחות ערכיים"

השנתיים האחרונות לא האירו פנים לבני הנוער שנאלצו להתמודד עם ההשלכות של מגפת הקורונה. כדי ללמוד על הנוער ההרצלייני קצת יותר טוב, אנו מארחים היום במדור "שישי אישי" את יואב סטרוגו, יו"ר מועצת הנוער העירונית של הרצליה.

יואב, בן 18, תלמיד שכבת י"ב וכיתת נחשון, כיתת מצוינות ומנהיגות, בתיכון הראשונים בהרצליה. הוא לומד במגמות פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר ובנוסף גם לומד לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, דרך תוכנית "אקדמיה בתיכון" שמאפשרת לשלב לימודים אקדמיים בזמן הלימודים בתיכון. בעברו למד בחט"ב יד גיורא ובבית הספר היסודי "לב טוב". לאחר שהיה שנתיים חבר במועצת הנוער העירונית, בתחילת שנת הלימודים הוא נבחר ליו"ר המועצה. "בנוסף לתפקיד במועצת הנוער שדורש זמן רב, אני אוהב לראות סרטים, התאמנתי בג'ודו במשך 13 שנים, ואוהב לעסוק בתכנות, גרפיקה ממוחשבת, ובכללי ללמוד דברים חדשים", אומר יואב בראיון האישי שקיימתי איתו השבוע.

יואב, ספר לנו כיצד הגעת להיבחר לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית?

"מאז ומתמיד רציתי להשפיע ולהוביל לטובת הסביבה והאנשים. אני מאמין שכדי שיהיה טוב יותר לכולנו, כל אחד מאיתנו צריך לעשות משהו לטובת הכלל בהתנדבות וללא תמורה. עוד בבית הספר היסודי הייתי חבר במועצה הירוקה העירונית כנציג בית הספר שבו למדתי. בתחילת שנה שעברה, הייתה לנו פגישת מועצה בית ספרית בזום ובמהלכה דיברנו על הגבלות חדשות בעקבות המגיפה. התאכזבתי מכך שבתור מועצה בית ספרית לא הייתה לנו יכולת להשפיע או לפחות להביע את הדעה שלנו כנוער לגבי ההגבלות. מנחת המועצה הבית הספרית הציעה לי להתמודד על תפקיד נציג בית הספר במועצת הנוער העירונית, ואמרה שככה אפשר יותר להשפיע. הקשבתי לעצתה והתמודדתי על התפקיד ונבחרתי לייצג את בית הספר במועצת הנוער העירונית. לאחר מכן, רציתי להשפיע ולתרום עוד יותר, ונבחרתי לתפקיד דובר המועצה. וכמו שאומרים, עם האוכל בא התאבון ואחרי שנוכחתי לדעת שפעילות מועצת הנוער יכולה לתרום רבות, התמודדתי לתפקיד יו"ר המועצה השנה".

מאיזה גיל אתה פעיל במועצות בית ספריות ומה הסיפוק מכך?

"כפי שציינתי קודם, בבית הספר היסודי הייתי נציג במועצה הירוקה העירונית, טעמתי קצת מהעשייה. בכיתה י' נבחרתי לייצג את הכיתה במועצה הבית ספרית, ובכיתה י"א הגעתי למועצה העירונית. המועצות נותנות לנוער מקום להשפיע, להוביל, ולתרום לנוער ולקהילה. אני נהנה מהפעילות במועצה, אני לומד המון ואני יודע שיש לנו את היכולת להשפיע בגבולות האפשר בהתחשב בהיותנו נוער. אנחנו מובילים הרבה אירועים ופעילויות לנוער ולקהילה בכלל, וכל הפעילות הזו נותנת תחושה של סיפוק".

אלו דברים הצלחת כבר לקדם בתפקיד ומה תרצה לקדם עוד בהמשך?

"המשימה הראשונה הייתה לבנות את המועצה מחדש אחרי שבשנה שעברה סיימנו עם 8 נציגים (מתוך כ-40 שהתחילו) באופן שיכול ללמד כי נציגים לא ראו בכך תפקיד חשוב, וחבל שכך. לאחר כארבעה חודשים בתפקיד אני שמח לומר שיש לנו מועצה חזקה וגדולה עם כ-40 נציגים פעילים שבאים להשפיע ולעבוד. אני גאה בכל אחת ואחד מהנציגים שלנו, חברים רציניים שבאים לעבוד ולתרום. במסגרת פעילות המועצה בשנה הנוכחית, הקמנו והשתתפנו במספר אירועים עירוניים. כך למשל, הקמנו אירוע לכבוד יום האהבה במרכז העיר, היה אירוע גדול ומוצלח, והגענו לאלפי תושבים. בנוסף, לרגל יום האישה, אספנו מוצרי טיפוח והיגיינה לתרומה בשיתוף עם מיזם גורג'ס. על הפרק עומדים גם אירועי פסח והקיץ שאנחנו עומדים לקחת חלק בהם.

נושא נוסף שמאוד חשוב לי ולחברים רבים במועצה הוא מיגור האלימות בקרב בני הנוער. כולנו ראינו בתחילת שנת הלימודים את גל האלימות בבתי הספר שהולך וגובר, אנחנו מחפשים פתרונות יצירתיים בשביל למגר את האלימות.

כל מה שתיארתי קודם, לא היה יכול לקרות ללא העזרה והמעורבות הקרובה של המנחה היקרה שלנו מטעם העירייה, ליטל ברדה, שמלווה אותנו בכל הפעילויות, תורמת מהידע ומהניסיון שלה, משקיעה מזמנה וממרצה ומלמדת אותנו כלים חדשים שנעזר בהם כל החיים".

מועצת הנוער העירונית עם ראש העירייה וסגנו. צילום: דוברות העירייה

תסביר בקצרה על הפעילות של מועצת הנוער העירונית.

"מועצת הנוער העירונית מייצגת את כלל הנוער בהרצליה. הנציגים במועצה מגיעים מכל שכבות הגיל של העל-יסודיים (כיתות ז'-י"ב) ומייצגים כמעט את כל בתי הספר, תנועות וארגוני הנוער בהרצליה. המועצה עובדת כדי לייצג את הנוער ולהביע את דעתו בפני הנהלת העיר, לפתור בעיות של הנוער וליצור אירועים ופעילויות לנוער, וגם לקהילה".

כיצד היית מגדיר את הנוער ההרצלייני?

"נוער מעולה ואיכותי". 

בעידן המחשבים והסמארטפונים, כמה קשה לגרום לבני נוער לצאת לפעילויות של התנדבות למען הקהילה?

"בני נוער רבים שמחים לתרום ולעזור. אני יכול לומר, מניסיון, שכשהיינו צריכים תמיד מצאנו בני נוער שמוכנים לתרום למען הקהילה. מסתבר, שבניגוד למה שמבוגרים רבים חושבים, סמארטפונים ומחשבים לא הופכים אותנו לפחות טובים או פחות ערכיים".

כיצד השפיעה הקורונה על בני הנוער?

"הקורונה פגעה בצורה קשה בבני הנוער. אנחנו רואים רבים שנפגעו גם מבחינה לימודית וגם מבחינה נפשית ומבחינה חברתית, בעקבות הריחוק החברתי והלימודים מרחוק. למרות זאת, בתקופה האחרונה אני רואה שיש שינוי, ולדעתי המצב משתפר. אולי כי התרגלנו".

הקורונה גרמה לבני הנוער להתנדב יותר או עשתה את הפעולה ההפוכה?

"לדעתי הקורונה גרמה לבני הנוער להתנדב יותר. אני לא יכול להצביע בדיוק על הסיבה לכך, אבל אולי בזמן הפנוי בני נוער חיפשו מה לעשות, ואולי היה להם יותר זמן פנוי להתנדב. כנראה שהרצון לתרום לקהילה גבר על הקשיים או אפילו סייע להתמודד איתם".

האם קיבלתם התחשבות מבתי הספר בכל הקשור למבחנים וכדומה או שציפיתם ליותר?

"לגמרי. למרות שהיו לוחות זמנים לחוצים, הייתה התחשבות גדולה מטעם בתי הספר. תמכו בלימודים וניסו לעזור לנו כמה שיכלו ומעבר. מרגישים שהמערכת והנהלת העיר הלכה לקראתנו".

האם היו דברים טובים שצצו מתוך תקופת הקורונה?

"הקורונה נתנה לנו שיעור לחיים. למדנו איך להסתדר במצבים לא מוכרים, כשאנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך ולהתנהל בחוסר ודאות. זה דבר שללא ספק נשתמש בו בהמשך החיים. גם למדנו שיעור בצניעות, לא הכל בשליטה שלנו והמציאות חזקה יותר".

הנהגת מועצת הנוער בהרצליה צילום דוברות עיריית הרצליה

מה עיריית הרצליה עושה בשביל בני הנוער?

"בעירייה יש מחלקה שמטפלת בענייני נוער, נוער בסיכון, מסגרות פנאי, חינוך בלתי פורמלי, מועצת נוער ועוד. אני, כנציג המועצה, וחברי מהמועצה נמצאים בקשר יום יומי ומשתפים פעולה. הם קשובים לכל הצרכים שלנו ויחד אנחנו מייצרים מציאות שהיינו מאחלים לעצמנו. אני מרגיש שיש לנו רוח גבית ויש מי שמקשיב ודואג לנו".

מה אתם מצפים שהעירייה תעשה עוד?

"אנחנו מצפים ויודעים שהעירייה תמשיך לדאוג לנוער בעיר, כפי שהיא דאגה עד עכשיו".

נעבור קצת להיכרות איתך: איזה תלמיד אתה?

"תלמיד טוב. אני תמיד שואף להישגים הכי גבוהים".

אביך תום היה חבר מועצת עיר בהרצליה. גם לך יש שאיפות פוליטיות?

"כרגע אין לי שאיפות פוליטיות. אני עומד להתגייס והחיים עוד לפני".

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

"החלום שלי הוא להקים ולנהל חברת הייטק".

מהו המקום שאתה הכי אוהב בהרצליה ומדוע?

"השדה שליד הבית שלנו, במיוחד בעונה הזאת כשהכל פורח, שטח פתוח וירוק בלב שכונה בנויה, שנפגשים בו עם השכנים ומטיילים עם הכלבים. לצערי, מתכננים לבנות עליו בעתיד הקרוב ולכן חשוב ברמה העירונית לשמור על שטחים פתוחים וירוקים".

מה הדבר שהכי מעצבן אותך?

"כשדברים לא מתנהלים כמו שצריך".

מה הדבר שהכי משמח אותך?

"להצליח באתגרים חדשים".

אם היית יכול לפגוש דמות היסטורית בעבר, מי זה היה ומדוע?

"ליאונרדו דה וינצ'י. איש אשכולות, מדען, ממציא, אומן, צייר, פסל שהיה פעיל בתקופת הרנסנס. הוא היה פורץ דרך בזמנו, משכמו ומעלה, והייתי שמח לפגוש אותו".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני מאוד אוהב לבשל דברים שונים ומגוונים מעולמות שונים. אני אוהב ללמוד מתכונים וסגנונות חדשים".

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן