עוד כתבות בנושא

ספטמבר בסינמטק הרצליה

במוצ"ש הקרוב 3.9 בסינמטק  – טרום בכורה ישראלית "סבוי" סיפורה של כוכבה לוי, עקרת בית הנלקחת כבת ערובה בזמן הפיגוע במלון סבוי בתל אביב, שיחה עם היוצרת זוהר וגנר כרטיסים לתכנית ספטמבר

הקרנות ברורה של סרטים ישראלים חדשים, הקרנות מחודשות של סרטי סטיבן ספילברג המוקדמים והעולם על פי ג'ון ארווינג. חודש לפני החגים חם בסינמטק

את החודש פותחת ההקרנה המסקרנת של "סבוי" מוצאי שבת 3.9 בשעה 18:00 מרץ 1975. כוכבה לוי, עקרת בית בת 31 ממוצא כורדי־תימני, נלקחת כבת ערובה בזמן הפיגוע במלון סבוי בתל אביב. במהלכו של לילה מסויט היא מתגלה כגיבורה רבת תושייה וחסרת פחד. בעזרת שליטתה בשפה הערבית היא חוברת למפקד חוליית החוטפים ומתווכת בינם ובין כוחות הצבא המכתרים את המלון. היא מגישה עזרה ראשונה לפצועים משני הצדדים ומעניקה לכל הנוכחים תקווה שהאירוע יסתיים ללא שפיכות דמים נוספת. עם עלות השחר, כשכוחות הצבא פורצים למבנה, שמועות זדוניות מכתימות את שמה. כעת סיפורה נחשף במלואו לראשונה. סרטה הבשל והמרשים של הבמאית זהר וגנר (“ימי הזהר”), שקורא תיגר על מוסכמות ז’אנר וגם על שמרנותה של החברה הישראלית בשנות השבעים של המאה הקודמת, זיכה אותה בפרס הבימוי בפסטיבל הסרטים ירושלים 2022.

במאית: זהר וגנר שחקנים: דאנה איבגי, עלא דקה, אימרי ביטון (78 דק’, עברית, ערבית, אנגלית; תרגום לעברית) זוכה פרסי הבימוי והעריכה, פסטיבל הקולנוע ירושלים 2022. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם זהר וגנר, יוצרת הסרט.

כרטיסים

בהמשך החודש יוקרנו הסרטים הישראלים עקרה, קריוקי והדרך לאילת

הספילברגים המוקדמים, עותק חדש של מלתעות הסרט ששינה את הצורה בה אנחנו מסתכלים על הים, עוץק חדש של אי.טי החבר מכוכב אחר שכולנו רוצים להכיר,  מפגשים מהסוג השלישי שוגרלנד אקספרס מיטב הסרטים המוקדמים של סטיבן ספילברג בהקרנות מסחריות בחודש ספטמבר.

העולם על פי ג'ון ארווינג, הופעה בלתי נשכחת של רובין ויליאמס  בעולם על פי גארפ,  תקנות בית השיכר, ומלון ניו המפשיר.

כל אלו ועוד עשרות הקרנות ומפגשי אומן בספטמבר בסינמטק 

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן