עוד כתבות בנושא

סקר מנו גבע: "חוזה חדש" – המפלגה הליברלית השנייה בגודלה בהרצליה

תנועת המחאה לשמירה על ישראל דמוקרטית, שהפכה בבוקר ה-7.10 לארגון המתנדבים האזרחי הגדול בהרצליה, צוברת מומנטום לקראת הבחירות ב-27.2. דנה אורן-ינאי, ראש רשימת "חוזה חדש הרצליה": "צאו להצביע!"

אחרי שהובילו במשך עשרה חודשים את תנועת המחאה ההרצליינית לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית, פעילי “חוזה חדש” הפכו לארגון התנדבותי לסיוע למפונים ולחיילים במלחמת “חרבות הברזל”. בבוקר השבת הנוראה ההיא, שעות לאחר שהחלו להופיע בטלפון הסרטונים המזעזעים מהדרום, הם לקחו את הארגון ומתנדביו והפכו אותו לארגון סיוע עם יותר מ-3,000 מתנדבים הרצלייניים ללא שיוך פוליטי או מגזרי. יחד הם אספו תרומות, אוכל, ציוד ובגדים למשפחות שפונו להרצליה ולרחבי הארץ, וליחידות קרביות בעזה ובגבול הצפון.

עכשיו, פעילי התנועה בהנהגת דנה אורן-ינאי, רוצים להמשיך להניף את דגל העשייה החברתית והליברליות במועצת העיר. מסקר של מכון מנו גבע שפורסם בימים האחרונים, עולה כי "חוזה חדש" היא אחת משתי הרשימות הליברלית הגדולות בעיר. עדות למומנטום שהיא צוברת לקראת הבחירות המקומיות ב-27.2. 

אורן-ינאי, חברת מועצת העיר ויוזמת הפגנות המוצ"ש בכיכר העירייה, מספרת על לידת הרשימה: “המאבק למען הדמוקרטיה חיבר את פעילי החברה האזרחית שפועלים בתחומים שונים לתנועה שעושה שינוי בעיר. גוני לצטר מתחום החינוך, רוני הדר מהתרבות, ניבה עומר-בז’ז’ינסקי מוועד ההורים, ועוד פעילים שעבדו עם אוכלוסיות חלשות, הקהילה הלהט"בקית, ותושבים אחרים ששמעו את הקריאה לעשות טוב”.

 

“חוזה חדש” חרטה על דגלה את המצוינות האישית עבור כל ילדי העיר. “לא עוד רק תוכניות למצטיינים. אצלנו נחתור לתכנית מצוינות לכל תלמיד ותלמידה."

דנה אורן ינאי צילום דרור סיתהכל

במהלך השנה, הפעילים הרחיבו את העשייה, יזמו והובילו פרויקטים קהילתיים רבים, שהראו יצירתיות וחדשנות ללא פחד מכל אתגר. אחד הפרויקטים שנחקקו בזכרון ההרצליינים הוא “מאחז הדמוקרטיה”, שנבנה בין בית המשפט לכיכר העיר, והפך לאבן שואבת לקהילה ומקום בו נערכו פעילויות חברתיות רבות.

“בשבעה באוקטובר הבנו מהר שזה אירוע קשה שלא ייגמר מהר, ושאנחנו צריכים יוזמה, הנהגה וארגון כדי להתמודד איתו”, אומרת אורן-ינאי. “ב-8 באוקטובר בית הכנסת הקונסרבטיבי ‘תורת חיים’ פתח את דלתותיו למרכז הסיוע האזרחי שהקמנו, ולשם הגיעו ביומיים הראשונים אלפים מהפעילים הרבים שלנו מהמחאה. וכשהשמועה התפשטה, כולם, מכל העיר, באו להתנדב. מרכז הסיוע הפך לצומת המרכזית של עשייה בעיר. מתנדבים הרצליינים עבדו מבוקר עד לילה ותמכו במפונים ובחיילים מכל הארץ, בין אם זה במציאת בגדים במקום אלה שהשריפה כילתה בקיבוץ, או בגיוס ציוד ליחידות”, אומרת דנה.

“עכשיו אנחנו מביאים את התנועה הזו למועצת העיר, עם המנהיגים שלה, הפעילים הרבים, ותושבי הרצליה, שראו שאפשר לעשות טוב – ואנחנו מבקשים את אמון הציבור. אנחנו רוצים להכניס למועצת העיר נשים וגברים שהראו שהם מחויבים לערכים הליברלים ולעשייה החברתית ויודעים איך ליישם את החזון שלנו בפועל וללא התפשרות. אנחנו נחושים להפוך את הרצליה מליברלית לייט, לליברלית על מלא. לעיר שתתן שוויון לתושביה, שתהיה מקום לקהילה הגאה ותמקם אותה במרכז, במקום לדחוק אותם לקצה. שמרכזי הבילוי והפנאי שלה, שכבר שנים נעלמים, יחזרו לפעול – גם בשבת. נטפל בבעיות התחבורה הקשות, באלימות ובפשיעה המאורגנת, שמאיימת על כולנו”.

כרשימה הליברלית היחידה בהרצליה בראשות אישה, “חוזה חדש” נושאת חזון חדשני להקמת כלים עירוניים לקידום ילדות, נערות ונשים, עם מטרות חשובות ומגוונות רבות: מהקמת מרכז עירוני נשי שיפעיל תכניות שיעזרו לנשים לממש את חלומותיהן ולשבור תקרות זכוכית והטמעת תכניות מנהיגות, דרך הכשרת צוותי הוראה לחינוך שוויוני והכנה לצבא לקידום שירות משמעותי ועד למנטורינג, ליווי עסקי, זוגי ומשפחתי, והשגת כלים לאקטיביזם קהילתי.

“חוזה חדש” חרטה על דגלה את המצוינות האישית עבור כל ילדי העיר. “לא עוד רק תוכניות למצטיינים. אצלנו נחתור לתכנית מצוינות לכל תלמיד ותלמידה. אנו נשים דגש מיוחד על האקלים החברתי והרגשי בכל מוסד חינוכי בעיר, נערוך רפורמה יסודית בשיטת אזורי הרישום, ונחזק את התחבורה הציבורית לבתי הספר”, אומרת אורן-ינאי. 

“אם למדנו משהו במחאה, זה שאנחנו האנשים להם חיכינו”, אומרת אורן-ינאי, שמובילה את הרשימה שהאותיות שלה הן “חד” (על הפתק הלבן למועצת העיר). “אנחנו ניתן הזדמנות לתושבים להשפיע ולהוביל את הקהילה עם פרויקטים שחשובים להם. כי עיר היא לא אוסף של מוסדות ומבנים, עיר היא קבוצה של אנשים שמבקשים לחיות ביחד כקהילה, ורוצים לדעת שהם משפיעים לטובה על הסביבה שלהם. 'חוזה חדש' היא תנועה קהילתית ליברלית-דמוקרטית, שבזכות הבחירה שלכן ושלכם, תפעל במועצת העיר מטעם התושבים, עם התושבים ולמען התושבים. וזאת, ללא מחויבות לאף מפלגה ארצית ושיקוליה שישפיעו על תושבי העיר”.

דנה, מה המסר החשוב לתושבי הרצליה?

"צאו להצביע! יותר משנה אנחנו ברחובות, עכשיו זה הזמן שלנו לקחת אחריות, כדי להביא את השינוי".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן