עוד כתבות בנושא

עורך דין זכיינות

אחת השאיפות הגדולות של הרבה מאוד אנשים היא לפתוח עסק, להשקיע בו מזמנם וכספם ולהיות מסוגלים להצליח בצורה עצמאית וללא תלות בגורם נוסף.

במרבית מן המקרים, השאיפות הללו אינן מתאפשרות וזאת מפני שההימור הכלכלי והמקצועי הינו פשוט גדול מדי. האלטרנטיבה הטובה ביותר וזו שנותנת את המענה האיכותי ביותר, היא זו של זכיינות. זכיינות הינה למעשה קבלת רישיון מרשת גדולה אשר לה סניפים רבים בפיזור ארצי או עולמי, לפתוח סניף שלה, בניהולו ובסמכותו של המפעיל. באמצעות זכיינות, אנשים יכולים גם לחסוך כספים בהשקעה הראשונית, לקבל מטריה של תמיכה מקצועית מעסק מוכח ולחסוך הרבה מאוד כסף על עלויות פרסום בניית קונספט וכדומה. בסופו של דבר, זכיינות היא מחד, הדרך הקצרה ומהירה לפתוח עסק עצמאי, מאידך, עדיין על בעל העסק לנהל עסק עצמאי (בתמיכת הרשת) לכל דבר ועניין.

פתרון איכותי ומושך

זכיינות יכולה להוות פתרון מצוין עבור מי מהאנשים המצטיינים בניהול. אנשים אשר יודעים לנהל עובדים, להתמודד עם אחריות וחשבונות ועושים זאת ממש כמו עסק עצמאי, אך עם תמיכה וליווי של  הרשת מבחוץ. חשוב לדעת שיש שני סוגים עיקריים של זכיינות איתם עובדים בישראל. הסוג הראשון הוא זכיינות תפעולית המתאימה בין היתר גם לזכיינות רשתות , בה הזכיין משמש כמעין מנהל סניף אשר אחראי על אלמנטים הקשורים לניהול יום יומי של העסק – ניהול של עובדים, שירות לקוחות, סידור החנות והניקיון שלה, וניהול החשבונות באופן עצמאי. היתרון בסוג הזה של הזכיינות הוא שהזכיין אינו קונה בעצמו את העסק או רוכש המלאי מהחברה ובכך נמנע מעלויות גבוהות של הקמה ורכישת מלאי.

זכיינות תפעולית

במסגרת זכיינות תפעולית, הרשת היא זו ששוכרת את החנות  הנכס בו יפעל העסק לטובת הפעלת החנות על ידי הזכיין, תוך כדי שהוא מקבל תמיכה מאנשי הרשת במגוון רחב של נושאים, כולל הנחלת שיטות עבודה מוכחות עד שהחנות מתופעלת ועובדת לשביעות רצון שני הצדדים. כאמור, יש כאן אתגר מובנה של מציאת אופרציה שתעבוד עבור שני הצדדים, ולכן, חשוב מאוד שיהיה לצדכם אדם המבין בנושא, אך לכך נגיע בהמשך. במסגרת זכיינות תפעולית, מקבל הזכיין אחוז מסוים מהפדיון החודשי, דבר אשר מדרבן אותו לעבוד בצורה קשה יותר, ואף לנסות ולהתנהל בצורה חסכונית יותר  על מנת ליצור רווחים גדולים יותר.

זכיינות מלאה

השיטה השנייה איתה עובדים בישראל היא שיטת הזכיינות המלאה, במסגרתה יש לזכיין עלויות גדולות יותר, אך גם יותר חופש פעולה. הזכיין למעשה מחויב על ידי החברה בעלויות הכלליות של ההקמה של העסק, לצד תשלום של דמי הזיכיון, שיכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים. בנוסף, הזכיין צריך לקנות את המלאי של החנות מהרשת או מהספקים שלה, דבר שיוצר עלויות חודשיות מוגדלות. היתרון הוא, כאמור, חופש גדול יותר בניהול העסק, עם אפשרות לרווח גדול יותר, לצד סיוע מקצועי מצד הרשת  לרבות נושאים כלכליים, ניהוליים, מקצועיים ושיווקיים.

ליווי יד ביד

חוזי זכיינות הינם חוזים מורכבים אליהם מגיע הזכיין בעמדת נחיתות מובנית. המטרה של הזכיין צריכה להיות התמודדות נכונה ומבוססת מול החברה, לצורך השגת התנאים הטובים ביותר, ללא קשר באיזה מסלול זכיינות אתם הולכים לעבוד. עורך הדין מנור תמרי מציע ליווי משפטי לזכיינים ורשתות מזכות בכל הליך הזכיינות. משרד עו"ד תמרי הינו משרד עורך דין זכיינות בוטיק המתמחה עם ניסיון וידע רב ביותר אשר מסייעים לו לספק ייעוץ משפטי ועסקי לפני, במהלך, ואחרי החתימה על חוזה הזכיינות. ההליך הנכון כולל בניה נכונה של הסכם הזיכיון תוך שמירה על האינטרסים של הלקוח כאשר המטרה העיקרית היא להביא את הצדדים לחתימה ולמצב של WIN-WIN. כמו כן מציע משרד עו"ד תמרי שירותי ייעוץ משפטי אם וכאשר הזכיין נכנס לסכסוך משפטי מול החברה. עו"ד תמרי מפגין יושרה מקצועית, הוגנות ומחויבות אמיתית להשגת המטרה עבור הלקוחות שלו.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן