עוד כתבות בנושא

עיריית הרצליה קיימה טקס ממלכתי על שם החייל נתן אלבז ז"ל, ברחוב הקרוי על שמו.

זוכרים את נתן אלבז

הטקס התקיים בעקבות יוזמה של גננת מ"גן אסיף" שביקשה להכיר לילדי הגן את סיפורו של האיש שעל שמו נקרא הרחוב בו הם גרים.

הבוקר התקיים טקס ממלכתי על שם החייל נתן אלבז ז"ל, ברחוב הקרוי על שמו בשכונת גליל ים.
הטקס התקיים בעקבות יוזמה של הגננת יעל רחמים מ"גן אסיף" שרצתה להכיר לילדי הגן את סיפורו של האיש שעל שמו נקרא הרחוב בו הם גרים. היא פנתה לעירייה עם הצעה להקים אנדרטה ברחוב אליה תוכל לצאת עם הילדים. ראש העירייה משה פדלון נענה לבקשתה וקיים הבוקר טקס ממלכתי בהשתתפות משפחתו של נתן אלבז ז"ל, שר הדתות הרב יעקב אביטן, הרב המרוקאי הראשי להרצליה יעקב שלוש, נציגי העירייה, וכמובן כ-300 ילדים, גננות וסייעות מהגנים אסיף, שוהם, צוקית, סלעית, גורן, אדמונית, סתווית ותורמוס.
בתחילת הטקס כל ילד קיבל מהעירייה כובע ודגל ישראל.
 
נתן אלבז ז"ל נולד במרוקו. בגיל 17 עזב את משפחתו ועלה לבדו לישראל, מתוך שליחות ציונית ואהבת המולדת. הוא התגייס לצה"ל ובמהלך ביצוע משימה של פירוק רימונים, הניצרה של אחד הרימונים השתחררה. נתן מיד הבין את גודל הסכנה, מיהר להתרחק מהמקום עם הרימון בידו, ונשכב עליו כדי להציל בגופו את חבריו.
הוא הקריב את חייו למען חבריו בפעולה הרואית ואמיצה. בזכות מעשה הגבורה הזה, נתן קיבל "עיטור מופת" מצה"ל.
 
ראש העירייה משה פדלון, אודה בטקס לגננת יעל רחמים על היוזמה למען ילדי הגן, ואיחל לילדים חג עצמאות שמח. "עוד כמה ימים יחלו חגיגות יום העצמאות בעיר, והשנה, בשל מגבלות הקורונה, הן יתקיימו בעשרות מוקדים קהילתיים שיהיו קרובים לבתים של כל אחד ואחת מתושבי העיר. באופן הזה  כולנו נוכל ליהנות ולבלות עם המשפחה והחברים", אמר פדלון.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן