עוד כתבות בנושא

ערבות הדדית בהרצליה

חמישה מתנדבים מהרצליה הקימו את מיזם "פותחים דלת" שמסייע לתושבות ולתושבים המוכרים לאגף לשירותים חברתיים לממש את זכויותיהם בסכומי כסף גבוהים

חמשת המתנדבים ממיזם "פותחים דלת". מימין לשמאל: "אבנר פורטנוי, דליה ברוך, רון קלגסבלד, חנה בריט ואביגיל קצנל. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

דליה ברוך, חנה בריט, אביגיל קצנל, אבנר פורטנוי ורון קלגסבלד הם חמישה מתנדבים מהרצליה בוגרי קורס פעילים של המועדון הכלכלי של הרצליה מהמחלקה למשאבי קהילה.
המועדון הכלכלי של הרצליה הוא שירות עירוני הנותן מענה לתושבים בתחומי תעסוקה והתנהלות כלכלית מאוזנת.
במסגרת הקורס, המתנדבים יוצרים יחד, ממש מאפס, מיזמים חברתיים בדגש על צרכים כלכליים, עבור אנשים עם קשיים כלכליים.
 
לאחר עבודת תחקיר מקיפה, חמשת המתנדבים זיהו שישנם אנשים רבים שמגיעות להם הטבות כלכליות מהמדינה, אך הם לא ממשים אותן בגלל בירוקרטיה מסובכת, חוסר הבנה במילוי טפסים, או קשיים לוגיסטיים אחרים, ובכך מפסידים כסף רב מדי שנה.
בעקבות כך החליטו המתנדבים להקים את מיזם "פותחים דלת".
 
מיזם "פותחים דלת" נעשה בשיתוף שי"ל (שירותי יעוץ לאזרח), ובמסגרתו המתנדבים למדו את כל הנהלים הדרושים מול המשרדים הממשלתיים ומוסדות המדינה, יצרו קשרים והתמקצעו בכל הנהלים.
לאחר מכן, החלו המתנדבים להיפגש עם תושבים שפנו לאגף שירותים חברתיים, והחלו לסייע להם לקבל את הכסף שמגיע להם, כאשר הם מלווים אותם בתהליך מתחילתו ועד סופו.
 
המתנדבים נפגשו עד כה עם עשרות תושבות ותושבים, בעיקר בנושאי שיכון ודיור, והם מדווחים שהצליחו לסייע להם במימוש זכויותיהם בסכומים שנעים בין 800 ל-1,300 ₪ מדי חודש.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על מיזם "פותחים דלת", ואמר: "העיר הרצליה התברכה בתושבות ותושבים נהדרים שנרתמים לעזור ולסייע לאחר ברוחב רב ובאהבה גדולה. אנו בעירייה שמחים לתמוך בכל מיזם שמקדם ערכים של ערבות הדדית ותרומה לקהילה. אני מודה לאלפי המתנדבות והמתנדבים של הרצליה שבזכותם החברה שלנו הופכת להיות טובה הרבה יותר." 
 
דליה ברוך, מנהלת בהתנדבות את מיזם "פותחים דלת", אומרת: "הידיעה שהצלחנו לעזור לאנשים לממש את הזכות שמגיעה להם גורמת לנו המון סיפוק ומגבירה את הרצון להמשיך ולעזור לעוד אנשים נזקקים. התגובות שאנחנו מקבלים מהאנשים שעזרנו להם מאוד מרגשות וזה בשבילנו המון! אנחנו מרגישים שזכינו."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן