עוד כתבות בנושא

"פדלון, תוציא אותנו מהמעברה!"

תושבי שיכון ויצמן בהרצליה מחכים כבר 15 שנה שיפנו אותם מבתיהם הרעועים: "אנחנו חיים פה כמו בעזה, אין לנו ממ"דים, הביוב עולה על גדותיו וברעידת האדמה הכי קלה יהיו פה עשרות הרוגים. תוציאו אותנו מכאן לפני שיהיה פה אסון"

"חייבים לקדם את פינוי שיכון ויצמן לפני האסון" צילום די מדיה
הפער בין מתחמי הדיור החדשים בגליל ים לשיכון ויצמן שנמצא מעבר לכביש צועק. מצד אחד דירות חדשות, פיתוח סביבתי ואיכות חיים גבוהה. וממול אחת השכונות הכי מוזנחות בהרצליה, עם בניינים מתפוררים, ביוב שעולה על גדותיו ודיירים מתוסכלים ומפוחדים שלא יודעים לאן לברוח בעת אזעקה מכיוון שלרובם המכריע אין בכלל ממ"ד. תכירו את שיכון ויצמן, או כפי שדייריו מכנים אותו "מעברת ויצמן".

כבר למעלה מעשור ניצב במרכז המסחרי הישן שלט שמבשר על פרויקט התחדשות עירונית במקום וגם השלט, כמו כל הבניינים השבורים, ראה ימים יפים יותר.

"אנחנו חיים פה כמו בעזה", אומר דוד אלבז, שהגיע למקום לפני שישה עשורים שבהם לדבריו לא נעשה דבר לשיפור התשתיות והבתים. "אין לנו ממ"דים, הביוב עולה על גדותיו וברעידת האדמה הכי קלה יהיו פה עשרות הרוגים. אני מתחנן בפני ראש העירייה פדלון: תוציאו אותנו מהמעברה הנוראית הזו מהר, לפני שיהיה פה אסון".

 

"יש דיירים שמתנגדים כי הם פלשו לשטחים ציבוריים והם לא רוצים לאבד את החזקה כביכול שיש להם על הקרקע, אבל יש גם דיירים שאנחנו ממש לא מבינים מה האינטרס שלהם. כנראה שמי שיש לו מה להפסיד עובד עליהם ובינתיים אנחנו סובלים".

יוסי חולו, תושב המקום, מספר כי בזמן המלחמה האחרונה הרגיש היטב את העדר הממ"ד. "אשתי נכה והיא לא יכלה להגיע למקלט הציבורי שנמצא במרחק 60 מטר, לכן בזמן האזעקות ישבנו בבית רועדים ומתפללים שלא נהרג. גם אם היינו מצליחים להגיע למקלט לא בטוח שהיה מקום לכל התושבים במקלט הקטן".

עו"ד עודד ישראלי, שמייצג את הדיירים, מסביר כי הריסת המתחם מתעכבת מסיבות בירוקרטיות ומטעמים שוליים. "550 משפחות חתמו על הסכמה לפינוי ומולם עומדים 11 דיירים בלבד שמתנגדים", אומר ישראלי. "בימים שבהם מדברים על פסקת התגברות ברוב של חבר כנסת אחד, כאן יש הסכמה גורפת, הרבה מעבר ל-80 אחוז הסכמה הקבועים בחוק, כדי להניע את התהליך הזה לשלב הבא, ובכל זאת זה לא קורה".

ההבטחה להתחדשות השכונה נשארה באויר
ההבטחה להתחדשות השכונה נשארה באויר

אחת ההתנגדויות של הדיירים הוגשה על ידי עמותה, שלדברי ישראלי לא ברור מי עומד מאחוריה ועד כמה היא באמת מייצגת את האינטרס של תושבי השיכון. בינתיים בשטח המתח בין הדיירים הוותיקים ל-11 הסרבנים הולך וגואה וקיים חשש שאם לא יימצא פתרון הסכסוך עלול לגלוש למקומות לא רצויים.

"יש דיירים שמתנגדים כי הם פלשו לשטחים ציבוריים והם לא רוצים לאבד את החזקה כביכול שיש להם על הקרקע, אבל יש גם דיירים שאנחנו ממש לא מבינים מה האינטרס שלהם. כנראה שמי שיש לו מה להפסיד עובד עליהם ובינתיים אנחנו סובלים".

עו"ד ישראלי, מה אתם עושים נגד הדיירים הסרבנים?

"הגשנו נגדם תביעות, אבל כידוע טחנות הצדק טוחנות לאט ובינתיים הדיירים סובלים. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם תהיה כאן רעידת אדמה. זה עלול להיגמר באסון המוני".

אתה מנהל פרויקטים כאלה בערים אחרות. אתה יודע להעריך איפה עומדת הרצליה ביחס לשכנותיה?

"הרבה מאחור. אני מנהל פרויקטים כאלה במקומות נוספים בארץ ואני חייב לומר שהם מתנהלים ביעילות רבה יותר ובקצב מהיר יותר ממה שאנחנו רואים כאן. אין לי ספק שאפשר לקדם את העניינים ולטובת הדיירים שסובלים כדאי שמישהו יתעורר".

מעיריית הרצליה נמסר: תכניות התחדשות העירונית במתחמים בשיכון ויצמן התפרסמו לאחרונה ונמצאות לקראת דיון בהתנגדויות.
העירייה והוועדה המקומית עושות כל שביכולתן על מנת לקדם את הפרויקט לביצוע.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן