עוד כתבות בנושא

קולם של המפגינים

הפגנת מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה התמקדה במוצאי שבת זה דווקא בקולם של המשתתפות והמשתתפים בהפגנות. בסדרה של נאומים עלו לבמה, ההרצלייניות וההרצליינים שמגיעים כקהל עם דגלים, חולצות ומשרוקיות.

צילום זאב ינאי

ניבה עומר בז'ז'ינסקי דיברה אל ביתה בת התשע מעל הבמה: "דניאלה, אני עומדת כאן למענך.למען חרותך, והחופש שלך לבחור את מסלול חייך. החופש שלך להחליט עבור עצמך כילדה ולאחר מכן נערה ואישה איפה ואיך תרצי לחיות את חייך, באיזה מקום באוטובוס תרצי לשבת, איפה תרצי לשרת, לעבוד ומה תבחרי ללבוש. למען שוויון ההזדמנויות והיכולת שלך לומר את אשר על ליבך בקול גדול, חד וברור. מקומך מקדימה, בראש הפירמידה, מובילה, חזקה ומלאה בביטחון. חייה חיים מלאים בהזדמנויות. אנחנו נכתוב חוזה חדש למענך ולמען כל הילדות, הנערות והנשים. הרימו את ראשכן בגאווה, לכו בגו זקוף, אף אחד לא יוכל לקחת את חרותכן".

אורי ארבל, ממובילי מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה ופעיל השכונות גבעת עדה וגן רש"ל: "שרת התחבורה, בחנוכת הקו האדום בתל אביב בתצוגת חנופה מבישה לראש הממשלה ולאשתו שלא היתה מביישת שרים במדינות דיקטטוריות, מכריזה על פתיחתה של הרכבת הקלה, שממשיכה לשמר מגמה קשה של הדתה בכך שאינה פועלת במהלך השבת.
זה הזמן לומר: הקו האדום שלנו הוא הרס הדמוקרטיה. הקו האדום שלנו הוא הפקעת והפקרת בטחון המדינה. הקו האדום שלנו הוא חוק הגיוס. הקו האדום שלנו הוא פגיעה בשומרי הסף. קו האדום שלנו הוא הדרת נשים. הקו האדום שלנו הוא פגיעה בזכויות להט"ב. הקו האדום שלנו הוא גזענות ופגיעה בזכויות מיעוטים. הקו האדום שלנו הוא ביזת הקופה הציבורית. הקו האדום שלנו הוא אי מילוי החלטות בג"צ".

ניבה ודניאל בז'זינסקי. צילום : זאב ינאי

חן אליאס, בת 16, מדריכה בתנועת "כנפיים של קרמבו", שעולה לכיתה י"א בתיכון "הראשונים": "אני רוצה לגור במדינה דמוקרטית. במדינה דמוקרטית ילדות ונשים לא יושבות בספסל האחורי בגלל שהן נשים. לא באוטובוס ולא באירועי תרבות. במדינה דמוקרטית גברים מבוגרים לא מעירים לנערות על הלבוש שלהן. לא באוטובוס ולא בכניסה לקניון. במדינה דמוקרטית לא מכניסים למערכת החינוך ארגונים להט"בופובים. נותנים מקום לכל זהות מגדרית ונטייה מינית. במדינה דמוקרטית לא מקצצים שעות לימוד לילדים עם מוגבלויות רק בגלל שמעדיפים להעביר תקציבים למישהו אחר משיקולים פוליטיים. נותנים לכולם את ההזדמנות המגיעה להם. איך יכול להיות שבשנת 2023 חזרנו כל כך אחורה?!".

אשר ארונוף בן ה-62, סיפר על הבמה שהוא מתמודד עם מחלה המכרסמת בגופו, אך למרות זאת, הוא אחד הפעילים המרכזיים בעיר נגד ההפיכה: "מזה מספר שנים שאני נלחם בדרכים כדי לשמור על צביונה הדמוקרטי של ישראל ולפני כשנתיים וחצי אובחנתי עם טרשת נפוצה מתקדמת. בעברי בצבא ולאחר מכן בשירותי הביטחון, נלחמתי כדי להגן על המדינה שלי מפני אויב מחוץ, וכעת נקראתי שוב אל הדגל ואני נלחם כדי להגן עליה. הפעם מפני אויב מבית. לא אתן למחלה שלי לכבות את אש הלחימה הבוערת בי מאז ומתמיד, ואמשיך במסעי זה עד לכיבוש היעד הנכסף – להיות עם חופשי בארצנו!".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן