עוד כתבות בנושא

קפיצת מדרגה בפרויקט "עיר חכמה" של עיריית הרצליה

העירייה החלה לבצע פיילוט ייחודי למקלטים חכמים המאפשרים שליטה ובקרה מרחוק

המוקד העירוני בעיריית הרצליה. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

עיריית הרצליה ממשיכה להשקיע בפרויקט "עיר חכמה". בימים אלה, אגף מערכות המידע בשיתוף אגף הביטחון בעירייה מבצע פיילוט ייחודי למקלטים חכמים.
 
הפרויקט מאפשר פתיחה וסגירה בלחיצת כפתור מהמוקד העירוני, מהחמ"ל ומהשל"ט (מרכז שליטה ובקרה) של המקלטים בשעת חרום וסיוע בניהול המקלטים בשגרה.
בכל מקלט מוצבת ערכת סנסורים מצילי חיים אשר כוללת: גלאי אש, גלאי הצפה וגלאי נפח.
בכל מקלט מערכת אודיו לדיבור בין המוקד העירוני לנמצאים במקלט, ובהמשך תורחב גם מערכת לשיחות וידאו.
בנוסף, מתוכנן חיבור למערכות פיקוד העורף, ובהישמע אזעקה – המקלטים שמצויים בפוליגון האזעקות יפתחו באופן אוטומטי.
המערכת מהווה תשתית להוספת חיישני IOT נוספים במרחב הציבורי כגון חיישנים לגילוי מוקדם של הצפות ומנגנונים של לחצני מצוקה, המבוססים על תקשורת סלולרית (בתדרים בעלי שרידות גבוהה) ורשת תקשורת עירונית LoRa (טווח ארוך).
 
הפיילוט מיושם בשלב זה בעשרה מקלטים ברחבי העיר, ובהמשך הוא יורחב למקלטים נוספים.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הרצליה היא עיר חכמה, מהמובילות בארץ. העירייה משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיה ומחשוב, ואנו ממשיכים כל העת לנקוט בשורה של צעדים לשיפור איכות החיים של התושבים. פרויקט המקלטים החכמים הוא חדשני ופורץ דרך, ואני גאה שהרצליה חלוצה בתחום."

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "עיריית הרצליה שמה על סדר יומה את נושא החדשנות העירונית מתוך כוונה להתאים את השירותים שאנו מעניקים, לעת הזו. ההשקעה העצומה בפרויקט "עיר חכמה" היא חלק מגישה עירונית מתקדמת, המעודדת חדשנות אורבנית ומערובות של התושבים לשיפור השירות ואיכות החיים בעיר".

אמיר זיו, מנהל אגף מערכות המידע, אמר: ״הפרויקט מהווה מרכיב נוסף בקדמה ובחדשנות שמוביל האגף. ההגדרה של עיר חכמה היא עיר שיודעת לאגור מידע באופן ממוכן, לנתח אותו ולהפיק תובנות אשר ישדרגו את פעולות העירייה לטובת התושבים בשגרה ובחירום. אגף מערכות המידע בעידן של חדשנות ימשיך ליצר ערך לטובת התושבים״.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן