עוד כתבות בנושא

שבוע הקיימות בהרצליה

תחום הקיימות הוא אחד הנושאים החשובים והבוערים בעולם כיום, שמוקצים לו משאבים רבים. בהרצליה שמים דגש על קידום תחום הקיימות בעיר. בשבוע הבא יתקיים שבוע הקיימות עם עשרות פעילויות ואירועים להגברת המודעות.

אירוע הדגל: ועידת אקלים אזורית הרצליה – הצגת תכנית "הרצליה 2030" והרצאות קצרות בנושא טבע עירוני.
בנוסף, מגוון רחב של פעילויות, סיורים, הצגות, סרטים והרצאות בנושא קיימות ברחבי העיר

שבוע הקיימות יפתח ב- 25.4 באירוע הדגל: ועידת אקלים אזורית הרצליה, וימשך עד 1 במאי. במהלך השבוע יתקיימו ברחבי העיר מגוון רחב של פעילויות, סיורים, הצגות, סרטים והרצאות בנושא קיימות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
 
שבוע הקיימות הוא בהובלה משותפת של היחידה לאיכות סביבה בעיריית הרצליה, פארק הרצליה, מוסדות תרבות ועמותות סביבתיות.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום תחום הקיימות על מנת שלתושבים תהיה סביבה עירונית טובה ובריאה. אנחנו פועלים כל השנה להגביר את המודעות, ההבנה ושיתוף הפעולה מצד התושבים למען שמירה על איכות הסביבה, כדי שנוכל להשאיר לדורות הבאים עולם נקי ובריא יותר".
 
יש להירשם לפעילויות של שבוע הקיימות באתר העירוני:
https://www.herzliya.muni.il/events/?category=46
 
 
האירועים שיתקיימו במהלך השבוע:
 
יום ראשון, 25.4
 
ועידת אקלים אזורית הרצליה – הצגת תכנית "הרצליה 2030" והרצאות קצרות בנושא טבע עירוני. הועידה בהנחיית נטע אחיטוב, ובהשתתפות: משה פדלון, ראש עיריית הרצליה – יישא דברי פתיחה; עו"ד אהוד לזר, מ"מ מנכ"ל עיריית הרצליה – יציג את "הרצליה 2030" – תכנית עירונית להערכות והתמודדות עם משבר האקלים.


ד"ר דב חנין, ראש יוזמת שינוי כיוון וח"כ לשעבר – ידבר על האתגר וההזדמנויות בהערכות לשינוי אקלים. ד"ר אורלי רונן, בית הספר לסביבה ולמדעי כדוה"א ע"ש פורטר, אוניברסיטת ת"א, תרצה בנושא: עירוניות ושלטון מקומי באור משבר האקלים.


תמר רביב, ראש אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים, המשרד להגנת הסביבה, תרצה בנושא: טבע עירוני ושינוי אקלים. ד"ר שירי צמח שמיר, בית הספר לקיימות, המרכז הבינתחומי הרצליה, תרצה בנושא: HOTSPOTS של שירותי מערכת כחלק מתכנון עירוני.
הועידה תתקיים בבית קינן, שעות 21:00-19:00, בהתאם להנחיות התו הירוק. מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


טיול טבע בעיר – הקהל הרחב מוזמן לטיול טבע עירוני עם ארדית ביטמן. הזדמנות להתבוננות מחודשת במרחב בו אנו חיים: המשתתפים יטיילו בשכונה, בין חצרות הבניינים, בגינה הציבורית ועוד, יתנו תשומת לב לסביבה תוך פעילות חווייתית הכוללת הכנת תוצר שלוקחים הביתה. המסלול קל להליכה ונגיש לילדים ולמבוגרים. הטיול אינו בפורמט של טיול משפחות אלא מתאים להורה + ילד יחיד, בגילאי 3-4.5. מתאים למי שרוצה זמן משותף של "אחד על אחד".
הטיול יתקיים בשני סבבים, בשעות 17:00 ו- 18:00, וימשך כשעה. עד 24 משתתפים, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


יום שני, 26.4
סיור משפחות בתל מיכל – הטבע בהרצליה מתעורר ותושבי הרצליה מוזמנים להצטרף ולהכיר את אתרי הטבע העירוני ברחבי העיר. הסיור יתקיים בשטחי תל מיכל, אתר טבע עירוני מרתק במרחק נגיעה.


המשתתפים ילמדו להכיר את הטבע הפראי שנמצא ממש פה בשולי העיר, את שלל בעלי החיים שנמצאים וכן את אלו שמבקרים בשטח. אורך הסיור כשעתיים. כל גיל חייב בכרטיס.

הסיור יתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול ובכפוף לתנאי למזג האוויר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים סגורות. הסיור יתקיים בשעה 17:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 50 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.


 
סיור חופים – הטבע בהרצליה מתעורר ואנו מזמינים אתכם לסיור בחופי העיר והמרינה. המשתתפים ילמדו על רכס הכורכר, הצמחים והמגוון הביולוגי באזור החוף ואפילו קצת היסטוריה על העיר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים נוחות. הסיור יתקיים בשעה 16:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 30 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 
שבוע קיימות בסינמטק – הקרנת בכורה של הסרט "אני גרטה" (שוודיה, 2020), תיעודי – נערה שוודית רואה בחדשות דובי קוטב גוועים, קרחונים נמסים ואנשים הנוטשים את בתיהם ונסחפים בשיטפון – ומרגישה שאינה מסוגלת להמשיך בשגרת חייה.

כשגרטה טונברי החליטה לשבות מלימודים כדי לקרוא לפוליטיקאים למלא את התחייבויותיהם ולהגן על כדור הארץ מפני אסון אקולוגי, היא לא דמיינה שמאות אלפי צעירים יצאו בהשראתה לרחובות ואישי ציבור יתחרו על הזכות להצטלם איתה בסלפי. היא גם לא שיערה שתוזמן לנאום בעצרת האו”ם ובפרלמנט הבריטי, או תשוחח עם עמנואל מקרון וארנולד שוורצנגר על שינוי האקלים.

הסרט מלווה את טונברי במסעה המסעיר אל מרכז הבמה העולמית – ומאיר גם את הרגעים האישיים והמשפחתיים האינטימיים ואת המורכבות הרגשית הגדולה עמה היא מתמודדת.


במאי: נתן גרוסמן.
לגילאי 16+, 97 דקות, אנגלית, שוודית; תרגום לעברית.
שעה 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר הסינמטק.


 
פעילות קהילתית בגינת הפרפרים בנווה עמל – משחק אינטראקטיבי לכל המשפחה, המשתתפים יכירו את הפרפרים המבקרים בגינה וישתלו יחד פרחים מזמיני פרפרים. יש לבוא עם טלפון נייד. הפעילות תתקיים בשעה 16:00 ותימשך כשעתיים. מיועד לגילאי 6 ומעלה. יש להירשם מראש באתר העירוני.
 
וובינר הסטת השקעות – הרצאת זום. שאלתם את עצמכם פעם היכן החסכונות שלכם מושקעים? האם ייתכן שאנחנו ממנים באופן עקיף חברות התורמות להתחממות כדוה"א ומשבר האקלים?
הקהל הרחב מוזמן לשמוע עוד על תנועת הסטת ההשקעות העולמית והמקומית, ולהבין מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות בעניין.


ההרצאה בהשתתפות:
משה קאשי – כלכלן בעל התמחות בפיננסים ושוק ההון, לובי 99.
יניב הירש – מנהל שיווק מדדים, הבורסה לניירות ערך בתל-אביב.
ההרצאה תתקיים בשעה 18:30 ותימשך כשעה. מיועדת לכל הגילאים. יש להירשם מראש באתר העירוני.


 
יום שלישי, 27.4
 
שבוע קיימות בסינמטק – הקרנת הסרט "לחם יומנו". רובנו לא רוצים לדעת – המזון שאנחנו צורכים מגיע אלינו בסופו של פס ייצור מבעית. לא רק בגלל בעלי החיים הנדחסים אל פסי ייצור אוטומטיים שאינם שומעים או רואים את מצוקותיהם, אלא גם בגלל תהליכי הריסוס, העיבוד, הפירוק והעיצוב מחדש שעוברים אפרוחים, עופות, פרות, חזירים, ירקות, פירות, עלים וגרגרים – כל מה שמונח בצלחת שלנו, רחוק מרחק עצום מכפי שנראה או מה שהיה בראשית התהליך.

ניקולאוס גיירהלטר מצליח לעורר מגוון מפתיע של תחושות מבלי לומר מילה ומבלי לנזוף או לנסות לעורר רגשות אשמה. באמצעות מבט ישיר אל היומיום הטריוויאלי של תעשיית המזון הוא חושף תמונות מרהיבות ונוראות. סרט שותק, כמעט מדיטטיבי ועם זאת בלתי נשכח.

אוסטריה 2005, 92 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות
שעת הקרנה: 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר הסינמטק.
 
הים כמשאב – הרצאה של ד"ר מיה אלסר – ד"ר מיה אלסר בהרצאה מרתקת. בהרצאתה תעסוק ד"ר אלסר בשמירת הסביבה הימית, מתוך הצורך לשמור על משאב המספק לנו שירותים חיוניים – ממזון ועד מיזוג אקלימי.


ד"ר אלסר תמנה את הגורמים העיקריים המאיימים על שירותים אלו ותציג פתרונות אפשריים. ההרצאה תתקיים ביום שלישי, 27.4, בשעה 19:30, במועדון השייטים, מרינה הרצליה ותשודר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק 'מרינה הרצליה'.
יש להירשם מראש באתר העירוני.
 
הצגה – "אגדת בור המים" ופעילות יצירה בחומרי מחזור – מופע תיאטרון סיפור, מבוסס על סיפור מאפריקה, העוסק בבעיית המים ובאפשרות של כל אחד להשפיע על הכלל. הסיפור מסופר עם בובות ומסכות ייחודיות (עבודת יד) העשויות מבקבוקים בשימוש חוזר.
לאחר ההצגה תתקיים פעילות יצירה בחומרי מיחזור – הכנת בובות מבקבוקים ("בקבובות") המתבססות על הדמויות בהצגה ועל טהרת השימוש החוזר.


ההצגה תתקיים בפארק הרצליה – אמפי קטן, בשעה 17:00 ותימשך כ- 45 דקות. לאחר מכן, בשעה 18:00, תתקיים פעילות יצירה שתימשך כ- 45 דקות. מיועד לגילאי 3-7, עד 30 ילדים. יש להירשם מראש באתר העירוני.


 
יום רביעי, 28.4
 
סיור מתנדבות פארק הרצליה – מתנדבות פארק הרצליה מזמינות את משפחות העיר להצטרף לסיור טבע מרתק בחלקו הצפוני של הפארק. בסיור המשתתפים יכירו את החי והצומח ויגלו את עולמם הנפלא של הציפורים ושל יצורי בריכות החורף.


הסיור יתקיים בשעה 17:00 וימשך כשעה וחצי. מיועד לילדים בגילאי 10-7. עד 20 משתתפים בסיור (יהיו 2 קבוצות במקביל), יש להירשם מראש באתר העירוני.

 

סיור חופים – הטבע בהרצליה מתעורר ואנו מזמינים אתכם לסיור בחופי העיר והמרינה. המשתתפים ילמדו על רכס הכורכר, הצמחים והמגוון הביולוגי באזור החוף ואפילו קצת היסטוריה על העיר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים נוחות.הסיור יתקיים בשעה 16:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 30 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


שבוע קיימות בסינמטק – הקרנה של הסרט "2040" (אוסטרליה, 2019) תיעודי – הבמאי דיימון גאמו יוצא למסע כדי לחקור כיצד עשוי להיראות עולמנו בשנת 2040, אם ניישם את הפתרונות הזמינים שיכולים לשפר משמעותית את מצב כדור הארץ. סרטו הוא מעין מכתב שהוא כותב לבתו בת הארבע, והוא כולל קטעים תיעודיים, סצנות דרמטיות ואפקטים חזותיים מרהיבים.


במאי: דיימוֹן גאמוֹ. לגילאי 16+, 92 דק', אנגלית; תרגום לעברית.
בתום ההקרנה יתקיים פאנל פתוח לשאלות הקהל.
שעת הקרנה: 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר.


 
קומפוסט בויצמן! – מהו קומפוסט ומהי תרומתו לאדמה ולסביבה?
כל משתתף יקבל שתיל ויכין עציץ. בנוסף המשתתפים ייהנו מלימונדה קרה, עמדה להחלפת וקניית ייחורים, פיתות על סאג' ועוד.
מוזמנים להביא פסולת לקומפוסט – שאריות מזון מכל סוג (מלבד בשר, דגים ומוצרי חלב), וכלים חד פעמיים – לא יחולק חד"פ באירוע.
הפעילות תתקיים בין השעות 19:00-16:00. מיועד לכל המשפחה, יש להירשם מראש באתר.


 
הרצאה של עמיעד לפידות – על ייעודו המפוספס של המין האנושי ומה הפעולות שצריך ואפשר לעשות כדי לתקן זאת. בהרצאתו המרתקת של עמיעד לפידות מוצגת תפיסת עולם חדשנית לגבי התנהלות המין האנושי בעולם.


תפיסת עולם זו שזורה עם סיפורו האישי בו הוא מתאר איך חזון של איש אחד מצליח לחולל שינוי בקרב אנשים רבים. הרצאתו מעוררת ההשראה והמניעה לפעולה תוך מתן כלים מעשיים, פשוטים והניתנים לשכפול.


אחרי הרצאה זו השומעים לא יכולים להישאר אדישים. ההרצאה תתקיים בתאו – מרכז תרבות, אמנות ותוכן, בשעה 20:00 ותימשך כשעה וחצי. מיועד לגילאי 16+, עד 75 אנשים, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


יום חמישי, 29.4
 
סיור עששיות בתל מיכל – הטבע בהרצליה מתעורר ותושבי הרצליה מוזמנים להצטרף ולהכיר את אתרי הטבע העירוני ברחבי העיר. הסיור יתקיים בשטחי תל מיכל, אתר טבע עירוני מרתק במרחק נגיעה.המשתתפים ילמדו להכיר את הטבע הפראי שנמצא ממש פה בשולי העיר, את שלל בעלי החיים שנמצאים וכן את אלו שמבקרים בשטח.

אורך הסיור כשעתיים. כל גיל חייב בכרטיס. הסיור יתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול ובכפוף לתנאי למזג האוויר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים סגורות. הסיור יתקיים בשעה 19:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 50 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


סיור עששיות באקופארק – הטבע בהרצליה מתעורר ותושבי הרצליה מוזמנים להצטרף ולהכיר את אתרי הטבע העירוני ברחבי העיר. הסיור יתקיים בשטחי אקופארק אפולניה, אתר טבע עירוני ומרתק.
המשתתפים ילמדו להכיר את הטבע הפראי שנמצא ממש פה בשולי העיר, את שלל בעלי החיים שנמצאים וכן את אלו שמבקרים בשטח.


אורך הסיור כשעתיים. כל גיל חייב בכרטיס. הסיור יתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול ובכפוף לתנאי למזג האוויר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים סגורות.
הסיור יתקיים בשעה 19:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 50 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.

 
פעילות לילדים – מרכז לחובבי טבע – מרכז לחובבי טבע מזמין את הקהל לשתי סדנאות חווייתיות ומרתקות: אוצרות טבע – לימוד על עולם החי באמצעות היכרות עם אוסף זואולוגי. גולגולות אמתיות של חיות, קיני ציפורים, ועוד הפתעות..


פיסול בבוץ – הכרת סוגי אדמה שונים והכנת תערובת בוץ איתה המשתתפים ילמדו לפסל בעזרת המדריך אילן שיף, מורה לאומנות.
אילן הוא האומן שאחראי להקמת גן הפסלים בנווה עמל בעזרת מאות ילדים שהשתתפו בבנייה. הפעילות תתקיים בשעה 17:00 במרכז לחובבי טבע בנווה עמל. מיועד להורים וילדים בגילאי 6-10, עד 50 משתתפים. יש להירשם מראש באתר העירוני.
 

הצגה – "אביר הניקיון" – הצגת אבירים מדהימה, בנושא ניקיון האדמה, הים והאוויר. דון קישוט, האביר הנועז מתעורר אחרי 400 שנה, בימינו. ומגלה שהעולם אותו הכיר, השתנה מאוד.


בעזרת הילדים, הוא יוצא למשימתו המודרנית – לנקות את העולם! אנו תלויים באדמה ומחויבים לשמור עליה כך שנוכל ליהנות מפרותיה. אז איפה נשים את כל האשפה שאנו מייצרים? לאביר הניקיון יש את הפתרון. ההצגה מלאה בשירים, שיתופי קהל ותפאורה מפתיעה.


ההצגה תתקיים בפארק הרצליה – אמפי קטן, בשעה 17:00 ותימשך כשעה. מיועדת לגילאי 3-8, עד 50 משתתפים. יש להירשם מראש באתר העירוני.
 


סיור עטלפים – עטלפים זה לא רק קורונה!
בסיור לילי מיוחד בהדרכת צור מגן המשתתפים יתחקו אחר חיי העטלפים, ילמדו כיצד הם מוצאים את דרכם ואת מזונם בחושך, ומדוע הם חיוניים לסביבה בריאה.

הסיור יתקיים בפארק הרצליה, בשעה 19:15 וב- 20:45, וימשך כשעה. מיועד לגילאי 7-10, עד 25 משתתפים. יש להירשם מראש באתר העירוני.


יום שישי, 30.4
 

סיור משפחות באקופארק אפולוניה – הטבע בהרצליה מתעורר ותושבי הרצליה מוזמנים להצטרף ולהכיר את אתרי הטבע העירוני ברחבי העיר. הסיור יתקיים בשטחי אקופארק אפולניה, אתר טבע עירוני ומרתק. המשתתפים ילמדו להכיר את הטבע הפראי שנמצא ממש פה בשולי העיר, את שלל בעלי החיים שנמצאים וכן את אלו שמבקרים בשטח.


אורך הסיור כשעתיים. כל גיל חייב בכרטיס. הסיור יתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול ובכפוף לתנאי למזג האוויר. יש להצטייד במים, כובע ונעליים סגורות. הסיור יתקיים בשעה 10:00 וימשך כשעתיים. מיועד לכל המשפחה. עד 50 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 
סיור משפחות בפארק הרצליה – הטבע בהרצליה מתעורר ותושבי הרצליה מוזמנים להצטרף ולהכיר את אתרי הטבע העירוני ברחבי העיר. המשתתפים ילמדו להכיר את ייחודיות הפארק ובריכת החורף המדהימה, את המצפור הסודי ואת שלל בעלי החיים המבקרים בו. הסיור יתקיים בשעה 10:00 וימשך כשעה וחצי. מועד לכל המשפחה. עד 50 משתתפים בסיור, יש להירשם מראש באתר העירוני.
 
טיבוע ציפורים בפארק – צוות פארק הרצליה מזמין את הציבור לצפות בטיבוע ציפורים מקצועי. תהליך טיבוע הציפורים הוא תהליך בו מטבע מקצועי מצמיד טבעת זיהוי לרגלי ציפורים לשם תהליכי זיהוי ומעקב בארץ ובעולם. הפעילות תתקיים בשעות 7:00 ו-8:00 בבוקר, ותימשך כשעה. מיועד לכל המשפחה. עד 20 משתתפים בפעילות, יש להירשם מראש באתר העירוני.


 
יום ראשון, 1.5
 
ניווט אקופארק אפולוניה – אתגר ניווט מהנה ונגיש לכל המשפחה. מוזמנים להכיר מזווית אחרת את שבילי אקופארק אפולוניה, חוף סידנא עלי וצפון שכונת נוף ים. לא לשכוח נעליים נוחות, כובע ובקבוק מים! האירוע בשיתוף איגוד הניווט הישראלי.


האירוע יתקיים ביום שבת, 1.5, הזנקה: 08:30-11:00. שעת סיום: 13:00.
יש להירשם מראש באתר העירוני.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן