עוד כתבות בנושא

שבוע קיימות בסינמטק

לרגל שבוע הקיימות יקרין סינמטק הרצליה סרטים על איכות הסביבה

i am greta
i am greta

הקרנת בכורה של הסרט "אני גרטה" (שוודיה, 2020), תיעודי – נערה שוודית רואה בחדשות דובי קוטב גוועים, קרחונים נמסים ואנשים הנוטשים את בתיהם ונסחפים בשיטפון – ומרגישה שאינה מסוגלת להמשיך בשגרת חייה. כשגרטה טונברי החליטה לשבות מלימודים כדי לקרוא לפוליטיקאים למלא את התחייבויותיהם ולהגן על כדור הארץ מפני אסון אקולוגי, היא לא דמיינה שמאות אלפי צעירים יצאו בהשראתה לרחובות ואישי ציבור יתחרו על הזכות להצטלם איתה בסלפי.

היא גם לא שיערה שתוזמן לנאום בעצרת האו”ם ובפרלמנט הבריטי, או תשוחח עם עמנואל מקרון וארנולד שוורצנגר על שינוי האקלים. הסרט מלווה את טונברי במסעה המסעיר אל מרכז הבמה העולמית – ומאיר גם את הרגעים האישיים והמשפחתיים האינטימיים ואת המורכבות הרגשית הגדולה עמה היא מתמודדת.

במאי: נתן גרוסמן. 

לגילאי 16+, 97 דקות, אנגלית, שוודית; תרגום לעברית.

שעה 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר הסינמטקיום שלישי, 27.4

לחם יומנו

הקרנת הסרט "לחם יומנו". רובנו לא רוצים לדעת – המזון שאנחנו צורכים מגיע אלינו בסופו של פס ייצור מבעית. לא רק בגלל בעלי החיים הנדחסים אל פסי ייצור אוטומטיים שאינם שומעים או רואים את מצוקותיהם, אלא גם בגלל תהליכי הריסוס, העיבוד, הפירוק והעיצוב מחדש שעוברים אפרוחים, עופות, פרות, חזירים, ירקות, פירות, עלים וגרגרים – כל מה שמונח בצלחת שלנו, רחוק מרחק עצום מכפי שנראה או מה שהיה בראשית התהליך. ניקולאוס גיירהלטר מצליח לעורר מגוון מפתיע של תחושות מבלי לומר מילה ומבלי לנזוף או לנסות לעורר רגשות אשמה. באמצעות מבט ישיר אל היומיום הטריוויאלי של תעשיית המזון הוא חושף תמונות מרהיבות ונוראות. סרט שותק, כמעט מדיטטיבי ועם זאת בלתי נשכח.

אוסטריה 2005, 92 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות

שעת הקרנה: 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר הסינמטק

2040

הקרנה של הסרט "2040" (אוסטרליה, 2019) תיעודי – הבמאי דיימון גאמו יוצא למסע כדי לחקור כיצד עשוי להיראות עולמנו בשנת 2040, אם ניישם את הפתרונות הזמינים שיכולים לשפר משמעותית את מצב כדור הארץ. סרטו הוא מעין מכתב שהוא כותב לבתו בת הארבע, והוא כולל קטעים תיעודיים, סצנות דרמטיות ואפקטים חזותיים מרהיבים.

במאי: דיימוֹן גאמוֹ.

לגילאי 16+, 92 דק', אנגלית; תרגום לעברית.

בתום ההקרנה יתקיים פאנל פתוח לשאלות הקהל.

שעת הקרנה: 20:30. מחיר כרטיס: 10 ₪. יש להזמין כרטיס באתר.




כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן