עוד כתבות בנושא

שגרת לימודי החרום נמשכת במערכת החינוך

שגרת לימודי החרום נמשכת על אף החלטת פיקוד העורף להסיר את המגבלות על מערכת החינוך – עיריית הרצליה תמשיך לפעול במתכונת של לימודים מדורגים.

שגרת לימודי החרום נמשכת בהרצליה בית ספר נוף ים צילום באדיבות עיריית הרצליה

ממשיכים בשגרת החרום

למרות המלצות  פיקוד העורף שפרסם את מדיניות ההתגוננות העדכנית המסירה את המגבלות על מערכת החינוך, החליטה עיריית הרצליה להמשיך ללמד במתכונת שגרת לימודי החרום.

לאחר הערכת מצב עם כלל הגורמים, בהמלצת הצוות המקצועי, ראש העירייה משה פדלון אישר להמשיך את אופן הפעלת מערכת החינוך בכפי שהייתה בשבוע האחרון – כלומר לימודים מדורגים.

השיקולים נובעים ממצב הלחימה ברקע, המשך ירי רקטי מהרצועה לאיזורינו. היעדרם של מספר לא מבוטל של צוותים חינוכיים, היכולת לנהל את המסגרת החינוכית בזמן אעזקה וסוגיות הבטחון האישי של הילדים.

גני ילדים פרטיים במתקני עירייה ממוגנים

עיריית הרצליה מקצה מבנים עירוניים ממוגנים עבור הגנים הפרטיים המעוניינם בכך. בנוסף, מקיימת עבורם העירייה באמצעות צוותי מרכז 'מטאור' פעילויות הפגה ומפגש חברתי בין צוותי הגן. עיריית הרצליה החלה להקצות מבנים עירוניים עבור גנים פרטיים שאינם ממוגנים ומעוניינים בכך.

כזכור, לאחר הערכת מצב מפקד המחוז של פיקוד העורף, ובהחלטה משותפת עם הנהגת ההורים העירונית, החליטה העירייה לאפשר את חזרת מוסדות החינוך בעיר, באופן הדרגתי, ללימודים במרחב הפיזי. כל זאת, לאחר תירגול מקיף של כל הילדים והצוותים למעבר למרחב מוגן בעת אזעקה, ולאור הבנת החשיבות בעמוקה של המפגשים החברתיים.
מכיוון שחלק מגני הילדים הפרטיים בעיר ממוקמים במבנים שאינם ממוגנים, החלה העירייה לסייע ולאפשר להם לעבור למבנים עירוניים ממוגנים. זאת על מנת שילדי העיר יוכלו לחזור לשגרה בטוחה. עד כה קיבלה העירייה פניות מ-27 גנים פרטיים והיא תספק מענים שונים לגנים.

בנוסף, העירייה החלה לקיים במרכז 'מטאור' פעילויות הפגה ומפגש חברתי לצוותי הגנים הפרטיים ולילדים. הפעוטות יוכלו להגיע למרכז הקהילתי העירוני 'מטאור', בתאום מראש, וליהנות מפעילויות הפגה, הצגות, ג'ימבורי, משחקים והפעלות שמקיים עבורם צוות המרכז.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "העירייה פועלת לילות כימים להיטיב עם התושבים בכל המישורים בחיי היומיום. הילדות והילדים כמהים לחזור למסגרות חינוכיות ולפגוש את חבריהם לגן ולכיתה. אנו מציעים את עזרתנו לגנים הפרטיים שממוקמים במבנים לא ממוגנים על מנת שכל ילדי העיר יוכלו ליהנות מחזרה לשגרה בטוחה ומהנה, ובנוסף, מזמינים את גני הילדים לפנות לאגף החינוך כדי להתארח במרכז 'מטאור' וליהנות מהפגה של פעילויות והפעלות."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן