עוד כתבות בנושא

שומרים על הקיימות:   עיריית הרצליה החלה בפיילוט חדש להפחתת כמויות הגזם בעיר ולהפכו לדשן

כחלק מתכנית ההיערכות לשינויי האקלים שמפעילה עיריית הרצליה, החלה העירייה בפיילוט חדש שמטרתו להפחית את כמויות פסולת הגזם ולפעול להשיבו חזרה לטבע במודל של "כלכלה מעגלית".

תהליך פינוי וקיצוץ הגזם הנקי בעיר. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

עיקרו של הפיילוט: העירייה החלה לאסוף גזם נקי שנוצר מעבודות הגיזום של עובדי הגינון של העירייה. את הגזם הנקי היא מקצצת במכונות קיצוץ ייעודיות, ולאחר מכן מעבירה למפעל מחזור שנמצא בזיכרון יעקב. מפעל המחזור הופך את שברי הגזם לדשן – שבעתיד יחזור לגנים הציבוריים ולפארקים לצורך המשך גידול וטיפוח הצמחייה העירונית.
 
העירייה תבחן בשבועות הקרובים את כדאיות עלות הפרויקט ותרומתו לקידום הקיימות בעיר.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "עיריית הרצליה חרתה על דגלה לפעול לקידום תחום הקיימות בעיר ולייצר למען תושביה סביבה עירונית טובה ובריאה. אנו מחויבים להמשיך לקדם ולהכין את עירנו אל עבר העתיד והאתגרים שעומדים בפנינו ואני מברך על כל רעיון ויוזמה שמקדמים מטרות אלה. עלינו לעשות הכל על מנת להבטיח שדור העתיד יוכל להמשיך לחיות כאן בבריאות ובאיכות חיים טובה."
 
מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "עיריית הרצליה יזמה תכנית עירונית שאפתנית ורחבת היקף בשם "הרצליה 2030", המפרטת את דרכי העירייה להתמודדות עם משבר האקלים בכל הפרמטרים והאספקטים בחיי היומיום של התושבים. זהו יעד עירוני בהשקעה עצומה שאנו ניישם בשנים הבאות וכולי תקווה שכל רשות עירונית תצעד בדרך הזו. אני מודה לאגף שפ"ע על הפעלת הפיילוט החדש לאיסוף הגזם הנקי בעיר, ומייחל להצלחתו."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן