עוד כתבות בנושא

שיעור באלימות

גל של מקרי אלימות במערכת החינוך בשרון. בהרצליה קטטה בין הורים לשכן, בתוך בית ספר "יוחנני" הסתיימה בדקירת ההורים. ברעננה גננת חשודה בשטיפת פה של ילד עם סבון.  איש חינוך מהאזור: "נקווה שר החינוך הבא יבצע רפורמה במערכת שתוריד את סף האלימות"

דקירה בחצר בית הספר צילום מתוך סרטון שמופץ ברשת שימוש בתמונה בהתאם לסעיף 27א בחוק זכויות יוצרים

משהו רע עובר על מערכת החינוך בארץ, ואזור השרון  לא נשאר מחוץ לתמונה. בתקופה האחרונה התרחשו שני אירועים חמורים שמעידים על רף אלימות גבוה במיוחד. ברעננה נדהמו הורים בגן ילדים לשמוע שהגננת שלהם שטפה – כך על פי החשד – פה של אחד הילדים עם סבון בטענה שדיבר לא יפה. בהרצליה שני הורים התקוטטו עם שכן בתוך בית ספר "יוחנני" והובהלו בסוף האירוע לבית חולים עם דקירה.

"הזוי שהגענו למצב כזה שהילדים לא יכולים ללכת בשקט למסגרות החינוכיות ועוד יותר נורא שההורים – שאמורים לשמש לילדים דוגמא להתנהגות – מסתבכים בעצמם באלימות", אומר מורה באזור השרון, שלטענתו נחשף מקרוב לממדי האלימות במערכת.

אירוע אלימות חריג אירע ביום שישי בבית הספר היסודי "יוחנני" בהרצליה, כאשר עימות בין שני הורים לאדם נוסף הסתיים בדקירת אחד ההורים באמצעות חפץ חד. הרקע לעימות היה כאשר אחד השכנים המתגורר בסמוך לבית הספר, נכנס כדי להתלונן על רעש שעשו תלמידים בחצר.

על פי העדויות, גבר, המתגורר בשכנות לבית הספר, התלונן על רעש שעושים הילדים בחצר בית הספר והגיע למקום. הילדים חשבו כי מדובר בפדופיל והזעיקו שני אבות שהתעמתו עם הגבר. הוויכוח המילולי בין הצדדים הפך לתגרת ידיים שבמהלכה שלף הגבר מכשיר חד ודקר את שני האבות שנפצעו באורח קל.

איש חינוך ותיק מהאזור אמר בשיחה עם "רעננה ניוז" כי "האלימות במערכת לא נולדה היום והיא לא תסתיים בלי התערבות כירורגית שחייבת לבוא מלמעלה. המורים והמנהלים צריכים לקבל יותר סמכויות וההורים חייבים להיות מעורבים ולא מתערבים. נקווה שר החינוך הבא יבצע רפורמה במערכת שתוריד את סף האלימות".

ממשטרת ישראל נמסר: "חשוד נעצר. נסיבות האירוע נבדקות". 

עיריית הרצליה: "האירוע הועבר לטיפול המשטרה. העירייה, אגף החינוך וצוותי המקצוע של השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) ערוכים לטיפול בקהילה".

האירוע ברעננה, שהתרחש לפני כשנה, נחשף בסוף השבוע האחרון והפך מיד לשיחת היום בעיר. על פי הפרטים שהותרו לפרסום הגננת שטפה בכוח את פיו עם סבון. האם הגישה תלונה במשטרה וחוקרת ילדים קבעה שגרסתו אמינה. 

בחקירתה טענה הגננת כי הילד ניבל את פיו ללא הפסקה ולכן שטפה את פיו. 

בפוסט שעלה לרשת בעקבות פרסום הפרשה טענה אחת הגולשות כי "הגננת הזו עובדת עכשיו כגננת שנייה בגן של הקטנה שלי. בגלל שמשרד החינוך לא מוכן להעביר אותה והעירייה אומרת שידיה כבולות היא עדיין נמצאת בגן. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה נסערים ההורים אצלנו".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנו  רואים את המקרה בחומרה. ראש העיר חיים ברוידא, ומנהלת אגף החינוך בעירייה, רויטל שפירא, פנו בדחיפות למנהלת מחוז משרד החינוך ולמנכ"לית משרד החינוך בבקשה חד משמעית לדאוג כי הגננת המדוברת לא תשובץ בעיר. 

ממחקר מקיף שנערך בתחום עולה כי אחד מכל שישה ילדים סובל מאלימות ורובם לא זוכים לטיפול מהרשויות. לטענת גורמי מקצוע שמעורבים במחקר שפורסם בימים האחרונים עולה כי אנשי המקצוע אינם עוברים הכשרות לאיתור ילדים במצוקה וכתוצאה מכך ילדים רבים שחיים במעטה שתיקה והסתרה ומפתחים טראומות. אם מחפשים את הסיבות לאלימות הגואה במערכת לא צריך ללכת רחוק מדי – מספיק להסתכל בהתנהגות המבוגרים האחראים.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן