עוד כתבות בנושא

תאו – מרכז תרבות ואמנות בהרצליה יקיים אירוע מדיטציות למיתרים

בהשתתפות: אהוד בנאי | מארק אליהו ; תזמורת ארמון בזמן | גרהרד פנקהאוזר (אוסטריה)

מנחים: אילנית תדמור, גבי ניצן, יובל אידו טל

האירוע יתקיים ביום שבת, 22.5.21, בשעה 21:30, בתאו – מרכז תרבות ואמנות, רח' וינגייט 168, הרצליה

 

אהוד בנאי (צילום: אלדד שושן)
אהוד בנאי (צילום: אלדד שושן)

השנה האחרונה היתה מאתגרת עבור כולנו. נגיף מסתורי אילץ אותנו להסתגר בבתים ולהתרחק מבני אדם. זוהי שנה שעדיין לא באמת ניתן להבין את השלכותיה. אנחנו מבינים שעלינו לתת זמן לזמן, ולמצוא את השקט מתוך תשומת הלב שלנו, לעצמנו וליקרים לנו.

מהמקום הזה נוצר האירוע: מדיטציות מיתרים – SHAMANS OF SOUND – LIVE STRINGS MEDITATIONS. לאחר ההצלחה הגדולה של האירוע הראשון שהתקיים בשנה שעברה במוזיאון ת"א, כעת הוא מגיע למרכז תאו בהרצליה.

 מדיטציות למיתרים היא סדרה מוזיקלית חוצת ז׳אנרים, המבקשת, בכל פעם מחדש, לתת את הפוקוס על מאסטרים בעלי יכולות מוזיקליות פנומנליות שיודעים לקחת את עצמם ואת הקהל למסעות חוצי גבולות.

זוהי הצעה לחזור בעדינות, עם חוויה שהיא בראש ובראשונה רטט מיתרים הנפרטים ביד אמן ומפגש עם חלל חדש ומרהיב, מלא באור ורוח ים-תיכונית נעימה משוטטת בין כתליו.

הכל כדי שהמשתתפים יחוו אותו, כמו שהוא. הם רק צריכים לשחרר, לבוא קלים, להטות אוזן לכל צליל ולרטט העדין ומפותל שמפיקים רבי אמן בתחומם החולשים על שלושה חללים שונים. בהדרכתם של שלושה מנחים המשתתפים יזמנו ויעמיקו את ההקשבה לכל מה שקורה מעצמו ויתמסרו כל אחת ואחד אל הנוכחות של הרגע, יחד.

במהלך הערב תהיה למשתתפים הזדמנות להיות נוכחים ב-3 קונצרטים מדיטטיביים ב-3 חללים שונים שאנשי הרוח, תנועה ומילה – יובל אידו טל, אילנית תדמור וגבי ניצן יציעו לפני כל סשן דרכים שונות להקשבה עמוקה ונוכחת.

 

האמנים שישתתפו באירוע:

אהוד בנאי

"לילות ארוכים ושקטים בואדי הגלילי שבו התגוררתי בשנות השבעים, הייתי יושב אז לבד בלילות, על יד אש קטנה, לא רחוק מהמעיין הזורם. בתוך השקט, העמוק, פורט עם קול הרוח בעצי הזית, מגלה שבילים חדשים על צוואר הגיטרה"

אהוד בנאי, מוזיקאי ואייקון רוחני, איש שאסף אינסוף חוויות במסעות נדודים פיזיים ומנטליים ייקח אותנו עם הגיטרה שלו לטיול פנימי אינסטרומנטלי בתדר ייחודי הנובע מנפש אמן יחידה במינה. תנו לעצמכם להתמסר לפריטה ולחוויה, הביטו למעלה ותוכלו לחוש עצמכם שטים בין הכוכבים.

 

מארק אליהו

באולם שמרוצף כולו בעץ ואקוסטיקה מוקפדת שמעבירה רק תדרים מדויקים נפגוש מאסטר הקמנצ׳ה בליווי הפסנתרן חיים וייס שייקחו אתכם לשיטוט במחוזות רחוקים של חום,רגש ושורשיות.

מארק הוא מוזיקאי מחונן, מלחין בעל חזון רחוק ומפיק פורץ גבולות, בנו של המלחין והמוזיקולוג פרץ אליהו. במוזיקה שלו ניכרות השפעות הנטועות כגזע אבות במקום מולדתו אי שם עמוק בהרי הקווקז. ביניהן, תשמעו אלמנטים נסתרים וגלויים של מוזיקה יהודית עתיקה פרסית קלאסית, נעימות טורקיות ואלקטרונית מדיטטיבית.

מארק אליהו (צילום: גבריאל בהרליה).
מארק אליהו (צילום: גבריאל בהרליה).

גרהרד פנקהאוזר (אוסטריה)

מוסיקאי מולטי אינסטרומנטליסט ומלחין שמחלק את זמנו בין אוסטריה וישראל. אמן כלי מייתר בחסד עליון שהיצירות שלו הן מסתוריות ושואבות השראה ממסעותיו הרבים בעולם בהם ביקר בכל רחבי אירופה, ארה״ב, אסיה, הודו, ברזיל והמזרח התיכון. סך כל החוויות ממפגשיו עם יוגיסטים ושאמאנים התנקזו ליצירת הצליל הייחודי והמדיטטיבי שלו. גרהרד הוא וירטואוז אמיתי של כלי הנגינה לאוטה, וכבר למעלה משני עשורים  שהוא מופיע ומלמד בכל רחבי תבל, מפיק ומקליט, מנחה סדנאות ואירועי ריפוי ומקדיש את כל כולו לספיריטואליזם מוזיקלי.

תזמורת ארמון בזמן

תזמורת ניסיונית בניצוחו של מתן דסקל תבצע את היצירה Gee ב-360 מעלות, פרפורמנס מולטימדיה של יצירה קלאסית דיגיטלית לנבל ומחשב שכתב מתן שמושמעת מ-8 רמקולים שונים מסביב לקהל שמייצרים ענן סאונד סמיך ותלת מיימדי. חווית קונצרט נדירה וייחודית המאפשרת צלילה פנימה מעבר לזמן ולמרחב.

 

כרטיסים לאירוע באתר מרכז תאו: https://teo.org.il/product/2982/ 

בהתאם להוראות, מספר הכרטיסים מוגבל ויתאפשר מעבר בין החללים על בסיס מקום פנוי. אל דאגה, הערב תוכנן כך שבכל רגע נתון כל אחד יוכל להיות נוכח באחד מהסבבים.

 סבב כרטיסים ראשון במהדורה מוגבלת – 155 ₪

מכירה מוקדמת – 175 ₪

מחיר מלא – 195 ₪

 הכניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ועם הצגת בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות)

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן