עוד כתבות בנושא

ראש העיר פדלון הציג תכנית להמשך שמירת הליברליות בהרצליה

סיעת המחנה הממלכתי בהרצליה לישיבת עבודה לקראת הבחירות. בהשתתפות הרמטכ״ל לשעבר, תושב הרצליה רא״ל במיל ח״כ גדי איזנקוט. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הציג  לאיזנקוט את תוכנית סיעת ״המחנה הממלכתי בהרצליה״ להמשך שמירה על הליברליות והחופש בעיר


שוק רעננה

פדלון: ״ מבחינתי זה מובן מאליו – הרצליה תמשיך להיות מגדלור ליברלי-ציוני. השנה האחרונה מחייבת אותנו לקיים את ערכי השוויון וזכויות במעשים ולא רק במילים. כך נהגתי בעשור האחרון, וכך אנהג ביתר שאת בחמש השנים הבאות.״

ביום שני השבוע, התכנסה סיעת המחנה הממלכתי בהרצליה לישיבת עבודה לקראת הבחירות. בפגישה, השתתף לראשונה גם הרמטכ״ל לשעבר, תושב הרצליה ומבכירי המחנה הממלכתי, רא״ל במיל ח״כ גדי איזנקוט.

ישיבת הסיעה, שכללה לצד הערכות והכנות ליום הבחירות המתקרב, עסקה רבות גם בחשיבות השמירה על הרצליה כמגדלור ליבראלי וציוני בישראל, ובמהלכה, הציג ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לאיזנקוט את תוכנית סיעת ״המחנה הממלכתי בהרצליה״ להמשך שמירה על הליברליות והחופש בעיר.

התוכנית, אשר כוללת 4 עקרונות מרכזים, מבטיחה את המשך חיזוק העיר הרצליה, ושמירתה כאי של שפיות בתוך הכאוס במדינת ישראל.

  1. שוויון מלא בזכויות ברחבי העיר ללא הבדלי דת, צבע, גזע או מין
  • הדרת נשים מהמרחב הציבורי והחופשי – אסורה. הנחיה זו תיאכף היד חזקה על ידי גופי הפיקוח והשיטור העירוניים.
  • כמו בשנים האחרונות, יימשך העיקרון לפיו מעל 50% מההנהלה הבכירה בעירית הרצליה תהיה נשים.
  • הרצליה תמשיך להכיל, לכבד ולהעניק זכויות שוות לכל משפחה, לפי הגדרתה העצמאית כמשפחה.
  • המשך הובלה בתחום ההנגשה העירונית לבעלי צרכים מיוחדים במרחב הציבורי.
  1. חיים משותפים בכל ימות השבוע וגם בשבת
  • החל משנת 2016 הפעיל ראש העיר פדלון בהרצליה מיזם התחבורה הציבורית בשבת, אשר מסיע בחינם אל חופי הים, הפארק, הקניון ות"א – הלוך ושוב. בשנה האחרונה, תדירות הוכפלה, בהתאם לדרישת הנוסעים. המיזם ימשיך לפעול ויתרחב גם בשנים הקרובות, וזאת מבלי לפגוע באוכלוסיות מסורתיות ברחבי העיר.
  • אזורי מסחר ובילוי הפתוחים בשבת ישמרו ככאלה. כחלק ממדיניות ראש העיר פדלון, כל מכרזי הזכיינות העירונים מאפשרים פתיחה בסופי שבוע, למען הרחבת אזורי המסחר והבילוי בשבת, ללא פגיעה בצביון העירוני.
  • מפעלי התרבות והספורט פועלים בעיר בכל ימות השבוע, לרבות במהלך סוף השבוע, ומאפשרים גיוון ופעילויות פנאי והנאה לכל תושב בעיר במועד המתאים לו.
  1. חינוך לדמוקרטיה וחשיבה עצמאית
  • כלל מסגרות החינוך בהרצליה יקפידו על לימודי ערכים תוך שימת דגש על קבלת האחר.
  • עיריית הרצליה תמשיך להשקיע בלימודי מדעים ואומנויות, תחומי לימוד התורמים לחשיבה ביקורתית ולקידום שוויון מגדרי.
  • מערכת החינוך העירונית תקפיד לכלול תכנים אשר נותנים כבוד למסורת ולמורשת הישראלית והיהודית, אך לא נאפשר הכנסה של תרנים קיצוניים, מסיתים או גזעניים למערכת החינוך, באף גיל.
  1. כל קואליציה בראשות פדלון, תורכב רק מסיעות המתחייבות לקווי היסוד הליבראליים והשוויוניים ובהתאם לרוח מגילת העצמאות.



גדי איזנקוט אמר במהלך ישיבת הסיעה בהרצליה: אני רואה בבחירות המקומיות אבן דרך רצינית ומשמעותית לעתיד המדינה, מה שקורה בהרצליה צריך לקרות בכל הערים. ראש עיר שמוביל בחינוך, בתשתיות, תשתית כלכלית, בטחון פנימי, תרבות ועוד. אני תושב הרצליה ואני רואה בעיניים שלי את תרומתו של משה פדלון לעיר, אני בטוח שהנבחרת של המחנה ממלכתי תצעיד את הרצליה קדימה ותשמור על הצביון שלה

משה פדלון אמר במהלך ישיבת הסיעה: ״בעשור האחרון הרצליה המשיכה לשמר את מעמדה כמובילת הליברליות, הדו-קיום והשוויון. השנה האחרונה ערערה את העקרונות הדמוקרטיים של מדינת ישראל, וחייבה כל אחד מאיתנו להעמיק את מחויבותו לתפיסת העולם הערכית המקדשת זכויות בסיסיות. שוויון בין המינים וקבלת האחר כבר אינם ברירת מחדל בכל מקום במדינת ישראל.

מבחינתי זה מובן מאליו – הרצליה תמשיך להיות מגדלור ליברלי-ציוני. השנה האחרונה מחייבת אותנו לקיים את ערכי השוויון וזכויות במעשים ולא רק במילים. כך נהגתי בעשור האחרון, וכך אנהג ביתר שאת בחמש השנים הבאות.״


כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שרביט הגב

    בקיצור- זכה לעוד עמוד של תעמולה לקראת הבחירות.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן