עוד כתבות בנושא

תלמידי בית ספר יוחנני הציגו מיזם חדש שיעזור לאנשים עם מוגבלות

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, שמע על המיזם והגיע במפתיע לבית הספר לפגוש את התלמידים

עינת בן נאים, יובל קאופמן, משה פדלון, בראל זסלבסקי, מאיר שפיגלר, אוריה אטיאס. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

לדברי מנכ"ל הביטוח הלאומי: בכוונתו לבדוק יישום המיזם במקומות ציבוריים ובחנויות
 
תלמידי כיתות ה'-ו' בבית ספר יוחנני השתתפו בהאקתון בנושא 'נגישות' שיזם בית הספר. התלמידים התחלקו לכ-30 קבוצות, כאשר כל קבוצה נתבקשה לחשוב על רעיון לפיתוח מיזם בנושא נגישות, במטרה להיטיב ולהקל על חיי היומיום של אנשים עם מוגבלות.
 
במשך יומיים, הקבוצות יצרו מעגלי חשיבה, ביקרו בבית הספר ליזמות באוניברסיטת רייכמן, נפגשו עם מנטורים, עברו הכשרה כיצד להרצות בפני קהל, ולבסוף הציגו את רעיונותיהם בפני בית הספר.
 
התלמידים אוריה אטיאס, בראל זסלבסקי, יובל קאופמן ועמוס בר לב יזמו את מיזם Free way – סורק לתעודות נכה שיוצב בכניסה למקומות ציבוריים וחנויות. בעל מוגבלות שיגיע למקום, יסרוק את תעודת ה'פטור מתור' שלו ולאחר הסריקה יוכל לבחור על גבי מסך ייעודי מה סוג העזרה הנדרשת לו, לדוגמא: עזרה בקניות, ליווי של נותן שירות, הקראת מידע כתוב לאנשים בעלי ליקויי ראיה, ועוד.
באותו רגע נותני השירות יקבלו התראה שהגיע אדם הזקוק לסיוע ויבואו במידי לעזור לו.

יובל קאופמן, בראל זסלבסקי, עמוס בר לב ואוריה אטיאס. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

הרעיון למיזם הגיע מהתלמיד אוריה אטיאס, אח לילד עם תסמונת וויליאמס. אטיאס הציג בפני בית הספר את האתגרים עימם מתמודד דורון אחיו יחד עם כל בני המשפחה.
 
המיזם המרגש הגיע לאוזניו של מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, שביקש להגיע לבית ספר יוחנני ולהיפגש עם היזמים הצעירים. המפגש המפתיע התקיים היום, בהשתתפות ראש העירייה, משה פדלון, מנהלת בית הספר, עינת בן נאים, והתלמידים הנרגשים.
 
מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר ליזמים הצעירים שהרעיון ריגש אותו מאוד ובכוונתו לבדוק כיצד ניתן לקדם וליישם אותו במקומות ציבוריים ובחנויות.
תלמידי בית הספר המופתעים הודו למנכ"ל וקיוו שהמיזם שלהם יוכל להתממש הלכה למעשה ובכך יעזור לאלפי אנשים בעלי מוגבלות בארץ.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן