עוד כתבות בנושא

אוקטובר בסינמטק הרצליה

סינימה סבאיא זוכה פרס אופיר, חמישה סרטים ישראלים חדשים, פסטיבל קולנוע אפריקאי וסרטי פרנסואה טריפו אוקטובר בקולנוע הבית של הרצליה 

אוקטובר בסינמטק הרצליה

סינמה סבאיא זוכה פרס אופיר על הסרט הבימאית שחקנית המשנה והליהוק, שמונה נשים יהודיות וערביות, עובדות עירייה מאזור חדרה והמשולש, נפגשות בסדנה ללימודי צילום וידיאו שמתקיימת במסגרת קורס לגמול השתלמות. רונה (דאנה איבגי), במאית צעירה, מובילה את הסדנה ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן. דינמיקה קבוצתית מרתקת מתפתחת בין קירות החדר, ולראיה קטעי הווידיאו הייחודיים שהנשים מצלמות ומקרינות על הבד הלבן. נושאים כמו עצמאות, תפיסת מקום, זוגיות, אימהוּת, פחד והעזה מובילים להתנגשות ולהתקרבות בין נשים שונות שאלמלא הסדנה לא היו נפגשות, ובוודאי לא חולקות סודות ורגעים אינטימיים מכוננים. רונה מתבוננת בהן ומצלמת. אולי יצא מזה סרט.

במאית: אורית פוקס רותם

שחקנים: דאנה איבגי, אמל מורקוס, מרלן בג’אלי, רותי לנדאו, חאולה חאג’־דיבסי, ג’ואנה סעיד, יוליה טגיל, אסיל פרחאת, אורית סמואל, ליאורה לוי

כרטיסים

אטסיב – פסטיבל הקולנוע האפריקאי ג’מייקה – גן העדן שנותר מאחור The Land of Look Behind

(ארה”ב, 1982) תיעודי מוזיקלי

מסע קולנועי שמתחיל בהלווייתו של בוב מארלי ומתפתח לפרופיל פואטי ויפהפה של ג’מייקה, האנשים החיים בה, הדיכוי, העוני, תרבות הרסטפארי והמוזיקה שנולדה מתוך כל אלה. זוהי הקרנה קולנועית ראשונה מזה 30 שנה לסרט שיצר הצוות הקבוע המלווה את ורנר הרצוג, בהשפעת הקולנוע התיעודי המופתי שלו.

במאי: אלן גרינברג

(90 דק’, אנגלית; תרגום לעברית)

לפני הקרנת הסרט תוצג הרצאה מפי דויד פרץ, מרצה, מפיק, מוזיקאי ואקטיביסט.

 

להזמנת כרטיסים 

לילה אמריקאיDay for Night(צרפת, 1973) קומדיה

מבט על המתרחש בסט של סרט קולנוע בינוני באיכותו הוא עילה לדיון במקומה של האמנות השביעית בחיינו, מקורות ההשראה שלה והשפעתה על המציאות. שם הסרט (Day for Night) הוא שמה של טכניקה קולנועית שמאפשרת לסצנות שצולמו ביום להיראות כאילו צולמו בלילה, והוא מעיד על הפער בין המציאות לייצוגה בקולנוע. סרטו המשגע של טריפו מתעלה על יצירות מאוחרות שעוסקות באמנות הקולנוע כ”השחקן”, “סוף הוליוודי”, “רעש, מצלמים” ועוד.

במאי: פרנסואה טריפו 

שחקנים: ז’קלין ביסֶה, ז’אן-פייר ליאו, ולנטינה קורטֶזֶה

(116 דק’, צרפתית; תרגום לעברית)  

להזמנת כרטיסים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן