עוד כתבות בנושא

אושר תקציב עיריית הרצליה לשנת 2023

ראשונה מערי השרון מועצת העיר הרצליה אישרה את התקציב העירוני לשנת 2023 מיליארד ו-155 מיליון. התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים ע"י הנהלת העירייה והמנהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה

הסברה עולמית מהרצליה

אושר תקציב עיריית הרצליה לשנת 2023,  חינוך, רווחה ושיפור פני העיר בראש סדר העדיפויות.

סך כל התקציב הרגיל עומד על מיליארד ו-155 מיליון ש"ח, ותקציב הפיתוח (תב"ר) על 466 מיליון ש"ח

מועצת העיר הרצליה אישרה את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל, לשנת 2023. התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים ע"י הנהלת העירייה והמינהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה.

התקציב הרגיל שאושר עומד על סך של מיליארד ו-155 מיליון ₪ (לעומת מיליארד ו- 89 מיליון ש"ח תקציב ב-2022) ותקציב הפיתוח – התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 466 מיליון ש"ח (לעומת 475 מיליון ש"ח תקציב ב-2022).

חשוב לציין, כי בתקציב הרגיל ההכנסות העצמיות מהוות כ-74% מכלל תקציב ההכנסות. אחוז גבוה זה מעיד על עצמאות כלכלית, ואכן עיריית הרצליה מדורגת על ידי חברת Standard & poor's הבינלאומית, בדירוג הגבוה ביותר בישראל AAA כאחד הגופים האיתנים במשק הישראלי.

בהתאם לחזון העירוני, שהציב ראש עיריית הרצליה משה פדלון, הוצג התקציב וניתוח משמעויותיו בפני חברי המועצה על ידי מנהל הכספים של העירייה, רו"ח רוני חדד.

התקציב נותן בשורה גדולה לעיר בתחומי החינוך, התרבות, הפנאי, השירותים הדיגיטליים, הספורט וניהול המרחב הציבורי. עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך של כ-424 מיליון ש"ח, אשר מהווים את ההוצאה הגדולה ביותר מכלל התקציב העירוני, כ- 37%. תקציב זה כולל תגבורים, יוזמות ותוכניות העשרה בחינוך. בנוסף, ממשיכה העירייה להשקיע בבנייה, שיפור ושדרוג של מוסדות חינוך בעיר.

נתח תקציבי גדול בסך של כ-247 מיליון ₪, המהווה כ-21% מהתקציב הרגיל, מופנה לרווחה, ונתח תקציבי גדול נוסף כ- 11% מופנה לשיפור פני העיר ואיכות הסביבה. בשנת 2023 תימשך ההשקעה של כ- 8% בתחומי התרבות, נוער וספורט.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "תקציב 2023 נותן ביטוי לאיתנות הכלכלית שלנו שמאפשרת לנו להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכל התחומים התורמים לאיכות החיים בעיר."

מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, אמר: "העיר הרצליה נמצאת בצמיחה מתמדת ואנו מחוייבים לתת לתושבים את השירות המיטבי שאליהם הם מורגלים. השנה נשים דגש על הטמעת מערכת שירותים דיגיטליים מתקדמים שיקלו על התושבים, יורידו את זמן הטיפול וישפרו את השירות."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן