עוד כתבות בנושא

אתר מורשת עולמית בהרצליה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון פנה לאונסקו בבקשה להכיר בבית הצדף בחוף הים בהרצליה כפלא עולם תרבותי וטבעי

בית הצדף הרצליה
בית הצדף צילום - רמי פלג המשרד להגנת הסביבה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון פנה לועד הישראלי של אונסקו בבקשה להכיר ב"בית הצדף" בחוף הים בהרצליה כפלא עולם תרבותי וטבעי חדש "בית הצדף" ממוקם על מצוק כורכר טבעי, מטרים ספורים מקו החוף הצפוני של הרצליה. האתר הייחודי נבנה במו ידיו של אדם אחד באמצעות שימוש בחומרים טבעיים כמו אבנים, צדפים וחול במשך עשרות שנים. המבנה המורכב כולל למעלה מ- 50 חללים ופתחים שנחפרו במצוק ומהווה יצירת אמנות נדירה ואבן שואבת לתיירים רבים.

בשנה שעברה פנה מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר בדרישה לפנות את המתחם בטענה כי  "מדובר במתחם מסוכן ולא חוקי, שנחפר ופגע בצורה אנושה בסביבה החופית ובמצוק הפריך בחוף סידנא עלי, כבר למעלה מ-45 שנה. שלל העבירות הסביבתיות המתקיימות כתוצאה מהמתחם הן חסרות תקדים, ואנו שמים לכך סוף. נפעל מול הגורמים הרלוונטיים תוך שאיפה לשיתוף פעולה, עד להסרה מלאה של המפגע, במטרה להחזיר את החופים לציבור ולמנוע קריסה של המצוק או פגיעה בחיי אדם".

בפנייתו כתב ראש העיר: "אני סבור כי המבנה מהווה אתר פלא ייחודי בעל ערכי תרבות וטבע אשר ראוי להיכנס לרשימת אתרי המורשת העולמית, בשל הערך האוניברסלי יוצא הדופן שלו; מדובר ביצירה סביבתית מוזיאלית יחידה במינה שקשה לתאר במילים. כמו כן יש חשיבות עליונה בהעלאת המודעות לשימורו של המקום ולהגדיל את היקף התיירים שיבקרו במקום ובכלל במדינת ישראל. לא קיימים מבנים טבעיים כאלו בכל מדינת ישראל ועל כן קיימת חשיבות עליונה להכרה בערכי המקום ופנייה זו נעשית על מנת שתגיעו לסייר במקום ותוכלו לשפוט בעצמכם. אני מזמין את חברי הועד לבקר במקום לצורך קידום הכרתו כאתר מורשת לאומית בישראל.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן