עוד כתבות בנושא

בוטלה הקפאת תמ"א 38 בהרצליה

המליאה המקומית לתכנון ובניה הרצליה אישרה תכנית אסטרטגית חדשה להתחדשות מרכז העיר ובהתאם לכך את ביטול ההקפאה של תמ"א 38 במרכז העיר

מרכז הרצליה ממשיכים עם התמ"א

המליאה המקומית לתכנון ובניה הרצליה אישרה תכנית אסטרטגית חדשה להתחדשות מרכז העיר ובהתאם לכך את ביטול ההקפאה של תמ"א 38 במרכז העיר. 

 
בשנת 2015 אושרה התכנית האסטרטגית שחילקה את מרכז העיר לאזורים עם התניות לפיתוח בכל אזור, כאשר במסגרת בקרה על הפיתוח מרכז העיר ובשנת 2018 הוחלט על הקפאת תמ"א 38 באזור מרכז העיר. מאז חלו שינויים במגמות התכנון, נעשו שיפורים בתשתיות מבני הציבור, החינוך והתחבורה, והשתדרגו גישות חברתיות, ולכן העירייה קידמה תכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה להתוות מדיניות עדכנית להתחדשות ופיתוח המרחב העירוני של מרכז העיר.
ייחודיותה של התכנית האסטרטגית החדשה היא ביכולתה לקשור בין התחדשות המגורים לפיתוח כלל המרחב הציבורי, הקהילה, הכלכלה העירונית והתשתיות למסלולים והכלים להתחדשות עירונית.
 
*עקרונותיה של התכנית* – התכנית ממפה את העיר למסלולי התחדשות: 
מסלול מתחמי- יוזמות לאורך הרחובות הראשיים של העיר, שיתבססו על פרויקטים של פינו בינוי.
מסלול מרקמי- יוזמות בתוך שכונות המגורים שיתבסס על תכנון במתכונת של תמ"א 38 או תכניות נקודתיות. 
 
התכנית למעשה מציעה מודל חדש וייחודי שמנווט את הפיתוח העירוני של מרחב מרכז העיר הקיים, על בסיס איכות תכנונית ותרומה למרחב העירוני באמצעות תוספת שטחי ציבור, חיזוק הקישוריות והתנועה, שיפור המרחב הציבורי הפתוח, שדרוג מערכת התשתיות חיזוק הקהילות העירוניות והכלכלה העירונית. 
בהמשך להחלטה, המסמך יפורסם לציבור לתקופה של 30 יום באמצעים הדיגיטליים לקבלת תגובות הציבור. בתום התקופה המליאה תשוב ותדון בהתייחסות הציבור לתכנית.
 
 
ראש עיריית הרצליה משה פדלון
באותה הישיבה הועדה אישרה, לאחר הליך שיתוף ציבור וקבלת התייחסויות הציבור, את מסמך מדיניות הכלכלית לתכניות פינוי בינוי בהרצליה. 
מדובר במסמך שמטרתו לייצר מדיניות אחידה, שקופה וברורה לבחינה הכלכלית הנעשית במסגרת תכניות פינוי בינוי המקודמות בהרצליה. הנחות המוצא של המדיניות הכלכלית הן- שטח תמורה אחיד של 12 מ"ר לדירות בכפוף לשטח ממוצע של 100 מ"ר לדירות במתחם, שטח דירה מינימלי של 65 מ"ר עם מתן אפשרות לשיקול דעת לוועדה המקומית לדירות קטנות יותר, קביעת תווך ליחס בין השטחים הקיימים בהיתר למתוכננים ובין היקף יח"ד הקיימות בהיתר למוצעות, כאשר תוספות בניה ללא היתר לא יהוו בסיס להגדלת התמורות. המדיניות המאושרת תכול על בניה רוויה ולא על פרויקטים של בניה דו קומתית- "גן-גג".
 
*ראש עיריית הרצליה, משה פדלון*, אמר: "אני שמח שלאחר כל כך הרבה זמן התנאים הבשילו, ואנו יכולים לשוב ולקדם פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר. התחדשות עירונית היא כיום אחד ממרכיבי השינוי והשדרוג של המרחב הציבורי בערים רבות בישראל, והינה מדיניות משמעותית לפיתוח פניה של העיר הרצליה. לאור כך, אנו מקדמים פרויקטי התחדשות עירונית רבים בכל רחבי העיר. בעיניי, חזון של פיתוח וקידמה יחד עם תכנון מקצועי ופתוח ושיתוף התושבים והובלה מתוך הסכמה – הוא השילוב הנכון כדי שנהיה מוכנים וערוכים בצורה הטובה ביותר לאתגרים וליעדים האורבניים של השנים הבאות."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן