עוד כתבות בנושא

בעיות שינה אצל ילדים הן לא גזירת גורל – טיפול NLP עם הגר איזק

ילדים זקוקים לשינה תקינה, וגם ההורים חייבים שקט כדי למלא מחדש את המצברים. כשהילד לא רוצה או לא מצליח להירדם, או כשהוא מתעורר שוב ושוב באמצע הלילה, התוצאה היא סיוט – אבל להגר איזק יש פתרון אפקטיבי

צילום הגר איזק

שינה היא מרכיב קריטי בהתפתחות תינוקות, פעוטות וגם ילדים. כשהגוף והמוח לא מקבלים מספיק שעות מנוחה חיונית, העייפות עלולה לבוא לידי ביטוי בעקשנות, כעסים, שינויים תכופים במצב הרוח וקושי להתרכז וללמוד. כשתינוק או ילד נשאר ער בזמן שהוא אמור לישון, לפחות אחד ההורים נדרש להקדיש לו תשומת לב – ולכן אין פלא שרבים כל כך מחפשים פתרון לבעיות שינה. הגר איזק, גננת בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנים, בוגרת לימודים בשיטת אדלר ומאסטרית ב-NLP, מציעה מענה ייחודי ויעיל להפליא.

למה הילד לא ישן?

בעיות שינה נובעות מסיבות שונות: מצוקה רגשית ובפרט חרדה, גורמים פיזיולוגיים (למשל תסמונת השעון הביולוגי הדחוי) ובעיקר הרגלים לקויים. פתרון שיבטיח שינה תקינה לטווח ארוך מחייב זיהוי מדויק של הגורם לקושי להירדם או לנטייה להתעורר באמצע הלילה, ובאופן טבעי רצוי קודם כל לתקן את ההרגלים השגויים ולהבטיח שגרת השכבה נכונה.

במיוחד מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

* שעת השכבה קבועה – שינויים עלולים לשבש את השעון הביולוגי של הילד או הילדה.

* סביבת שינה שקטה וחשוכה – ומינימום גירויים (כולל הוצאת המסכים מהחדר).

* שעה של רוגע ושקט לפני השינה – כדי שהילד יוכל להוריד הילוך בהדרגה.

* הירדמות רק במיטה – הירדמות על הידיים או במיטה של ההורים מפתחת תלות בהם ועלולה ליצור תחושה כאילו המיטה של התינוק או הפעוט אינה מקום בטוח.

איך שיטת ה-NLP עוזרת להורים שמתמודדים עם בעיות שינה?

לא תמיד קל ליישם את הכללים הנ"ל ואת השיטות השונות שעוזרות לילדים ללכת לישון בזמן ולישון ברציפות וללא הפרעות. גם כשלהורים ברורה לחלוטין חשיבות השינה התקינה, לילד ולהם, רצון להימנע מעימות עלול למשל לייצר מצב שבו הילד עייף מאוד ובכל זאת נשאר ער.

הגר איזק פיתחה תהליך במיוחד עבור מצבים אלה. התהליך כולל שיחה עם ההורים, ולאחריה תצפית על האינטראקציות עם התינוק / פעוט / ילד לקראת השינה (ואם ההפרעות לשינה באות לידי ביטוי לאחר ההירדמות, איזק תישאר במידת הצורך בבית המשפחה גם בלילה). השלב הבא הוא תוכנית מפורטת להבטחת שינה תקינה בהתאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של המשפחה.

מרכיב נוסף בתהליך הוא טיפול NLP בהורים. מטרת טיפול זה היא זיהוי האמונות החוסמות שמונעות מהם לייצר שגרת שינה אופטימלית. לאחר שהאמונות הלא מודעות שמפעילות את ההורים מאותרות, ניתן באמצעות ה-NLP לשנות אותן, הבחירות משתנות גם הן, והלילות הופכים מסיוט לזמן של שלווה ונחת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן