עוד כתבות בנושא

גיבור הפלמ"ח שלחם בעוז על הגנת המולדת: סיפורו יוצא הדופן של רפי אדרעי ז"ל

סיפורו של רפי אדרעי הוא סיפור מרגש מאוד על אודות חייל שנפל במלחמת העצמאות והשאיר אחריו חלל עצום. קורות חייו מדגימים כיצד אורך רוח ויכולת ניצול הזדמנויות בתקופה המאתגרת של הקמת המדינה הובילו אותו ליצור שינוי חיובי בחייהם של בני העיר צפת ושל עם ישראל כולו, אשר יכול וצריך להתגאות בגיבור אמיתי. מי היה אדרעי וכיצד הסיפור שלו השפיע על הקמתה של עמותה מוערכת? הינה הפרטים.

 

סיפורו של גיבור ישראל – רפי אדרעי

רפי (רפאל) אדרעי נולד וגדל בעיר צפת. עוד מגיל צעיר מאוד הוא בחר להתנדב ולהיות מדריך בתנועת הנוער העובד והלומד בעיר, ותוך זמן קצר הפך לאחד מהמדריכים הראשיים הנערצים ביותר בתנועה, שהייתה חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי של צפת. הוא בחר לשמש דוגמה ומופת לנחישות – כאשר עזב השלטון הבריטי את המדינה עבר אדרעי מבית לבית בשביל למצוא דגל ישראל לתלות בפומבי. לאחר שמצא אחד, הוא טיפס על גג של בניין סמוך לבניין המשטרה הבריטית. פעולות הטיפוס והתלייה של הדגל סיכנו את חייו עקב חילופי האש מסביב, אך גם אלו לא עצרו אותו והוא הפך לגיבור העיר. עם פרוץ מלחמת העצמאות בחר רפי אדרעי להצטרף לכוחות הלוחמים במערך הפלמ"ח, ובמהלך שירותו הצבאי בלט בתור מומחה לסליקת נשק.

בעת מילוי תפקידו בצבא הוא השתתף בשורה ארוכה של מבצעים, לרבות התבצרויות ומארבים וגם פשיטה על כפרים עוינים. הוא ראה בשירותו חלק בלתי נפרד מחייו, ולא היסס לעזוב את העיר צפת בשביל להצטרף לכוחות הלוחמים. בשנת 1948 ובעיצומה של מלחמת יום העצמאות הוא נהרג מהפגזה עזה של המצרים. בן 24 היה במותו. רפי אדרעי נקבר לפי בקשת בני משפחתו בבית העלמין הצבאי שבראש העין, ומאז הם מנציחים אותו ואת פועלו בעזרתה של עמותה חברתית ששמה "עמותת אחינועם".

"עמותת אחינועם" – ממשיכים את דרכו של רפי אדרעי

"עמותת אחינועם" היא עמותה חברתית הפועלת ללא מטרות רווח. העמותה מתמקדת בקידום שוויון הזדמנויות ותוכניות חברתיות שנועדו לצמצם את הפערים בחברה הישראלית ולחזק את אזור הפריפריה. את העמותה הקימו האחים רפי אדרעי הקרוי על שם דודו, משה אדרעי ואיל אדרעי והיא פועלת זה שנים רבות בתמיכה של משרד הרווחה והביטחון החברתי והרשויות המקומיות. רפי אדרעי תורם לקידום העמותה עם אחיו ושורה של מתנדבים, והם נותנים מענה לבני נוער בסיכון. הם מקימים תוכניות ארוכות טווח לקידום האוכלוסיות החלשות בחברה, בפרט קידום של בני נוער מהעדה האתיופית דרך תוכנית ייחודית המשלבת פיתוח כושר פיזי ומתן מוטיבציה להשתלבות בתפקידים בכירים. את העדות להצלחת העמותה אפשר לראות בנתונים – מעל ל-95% מבוגרי התוכנית סיימו קורס קצינים בצבא ואף התקדמו לקריירה צבאית ענפה ביחידות מובחרות. באתר של העמותה תוכלו למצוא מידע רב על אודות התוכניות שנמצאות בפיתוח, כולן בהשראת רוח הנתינה וההובלה החברתית של גיבור המשפחה רפי אדרעי ז"ל.

לסיכום

רפי אדרעי ז"ל הוא גיבור ישראל אשר ראה בהגנה על המולדת חלק בלתי נפרד ממשימת חייו, ולכן בחר להצטרף לכוחות הפלמ"ח ולהגן על המדינה. מותו בגיל צעיר לא שבר את רוחם של בני משפחתו, והם ממשיכים לקדם פעילויות חברתיות כמו הקמה של בית יד לבנים ומרכז הנצחה בצפת, לצד "עמותת אחינועם" הפועלת זה שנים רבות למען הפריפריה וחיזוק החברה הישראלית, בהשראת חייו ופועלו של רפי אדרעי ז"ל.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן