עוד כתבות בנושא

גינה לי (לא) חביבה

מדוע עיריית הוד השרון לא עומדת בלוח הזמנים שפרסמה אודות שיפוץ גינות המשחקים בעיר? ומתי תשופץ גינת מגדיאל בהמשך להליך שיתוף הציבור, שבוצע לפני כמעט שנה?

שיתוף ציבור בלי תכלית - גינת מגדיאל מחכה לשיפוץ

בשנים האחרונות דובר רבות אודות מצבן של גינות המשחקים בעיר הוד השרון. בעוד העיר עצמה הולכת וגדלה, כמו גם מספר התושבים, נראה שגינות המשחקים המיועדות לילדים, קפאו במקום אי שם בעשור הקודם. הבולטת שבהן היא גינת מגדיאל הממוקמת בכיכר דרך מגדיאל, שם התושבים משוועים לשדרוג עוד מהקדנציה הקודמת, אולם דבר לא השתתנה.

בחודש אוגוסט 2021 פרסמה עיריית הוד השרון אודות 'הליך שיתוף ציבור' הנוגע לשיפוצה של גינת מגדיאל. תחת הכותרת "שוויון מגדרי: הגינות הציבוריות בהוד השרון – "מגדיאל שלנו". נכתב כי "עיריית הוד השרון והוועדה למעמד האישה ושוויון מגדרי מקדמות בימים אלו תכנית עירונית כוללת וחדשנית לקידום שוויון מגדרי במרחב העירוני בעיר, בדגש על הגינות הציבוריות. התהליך הראשון מתבצע בגינה הציבורית מגדיאל, ומטרתו להפוך את הגינה המרכזית הזאת למותאמת, מכילה ונגישה לקהילות הרבות בסביבה."

באותו חודש דווח על סיורים בגינה עם תושבים, כמו גם קבוצות מיקוד, כל זאת בליווי נשות מקצוע מומחיות מחברת 'פאבליקה' שנבחרה ללוות את התהליך ובשיתוף אגפי העירייה השונים. "חשוב לנו לשמוע אתכן ואתכם, כדי שנוכל לייצר מרחב ציבורי איכותי, מזמין, מותאם, נגיש ומקיים." נכתב בהודעה, אולם כמעט שנה אחרי כאמור, דבר לא השתנה. בביקורנו בגינת מגדיאל השבוע, מצאנו את הגינה עומדת כשהייתה, פרט לעבודות התקנת השירותים הציבוריים, המתארכות מזה חודשים – מיעוט מתקנים ואלה שקיימים כאמור, ישנים מאוד לצד מזרקה שעומדת מיותמת, ריקה ממים ולא פעילה.

גינת המורה, שלטים יש העבודות עוד לא התחילו

ומה עם 15 הגינות שהבטיחו?
במרץ השנה, פרסמה העירייה הודעה תחת הכותרת "מהפך הגינות יוצא לדרך! 15 גינות משחק עירוניות חדשות ומשודרגות תיפתחנה בהוד השרון בתוך שנה – בהן גינת מגדיאל." בלשון ההודעה נכתב כי, "בתחילת מאי יתחיל אגף שיפור פני העיר בעבודות השדרוג של גינות המורה, הפשוש והאחים. העבודות בגינות צפויות להסתיים עד לתחילת יולי."

עוד על פי ההודעה: "בגינת המורה יוצבו מתקני משחק מעץ רוביניה, כשבגינת פשוש ייבנה מתחם כושר ומשחקים בגודל של כ- 700 מ"ר ובו שלל מתקנים להנאת התושבות והתושבים. גינת האחים תכלול גם היא מתחם משולב וחדש של מתקני כושר ומשחקים כמו גם שדרוג תשתיות ונטיעת עצים. שלוש הגינות תכלולנה גם משטחי גומי איכותיים, ספסלים, שולחנות ומתקני ריהוט רחוב נוספים, בנוסף לעבודות פיתוח נופי וגינון. בקרוב תחלנה גם העבודות בגינת מגדיאל, שעתידה לעבור שדרוג משמעותי בחודשים הקרובים, לאחר הליך שיתוף ציבור, שמטרתו להפוך אותה למותאמת, מכילה ונגישה לקהילות הרבות בסביבה."

"הוד השרון היא עיר שמשלבת טבע ירוק ופתוח, לצד שלל גינות עירוניות המאפשרות לכל תושבת ותושב נגישות מרבית לריאה ירוקה מכל מקום בעיר" אמר בזמנו ראש העירייה, אמיר כוכבי, "במהלך הקורונה התחדדה חשיבות השטחים הפנויים וכעירייה קיבלנו החלטה להסיט תקציבים משמעותיים ולהאיץ פיתוח וקידום השטחים הפתוחים והציבוריים מתוך ראייה כוללת וצופה עתיד. כחלק מתוכנית פיתוח זאת נהפוך את גינות המשחק למותאמות לעידן בו אנו חיים, לנעימות ומזמינות יותר לכל הגילאים תוך עמידה על דגשי קיימות וראייה סביבתית. תודה לאגף שפ״ע וכלל השותפות והשותפים על הובלת הליך מכרזי מורכב שמציב את הוד השרון בחזית הפיתוח".

לא עבודות ולא ביקורת תקופתית
אז יצאנו לשטח, לבדוק כיצד מתקדמות העבודות שעל פי ההודעה, צפויות היו להתחיל בתחילת החודש שעבר, 1.5 ובשלושתן מצאנו כי לא מתבצעות עבודות כלל. בגינת האחים ברחוב השלום מותקן שלט המודיע על תחילת העבודות ב 15.5.2021, אולם במקום לא נצפו פועלים או כל סימן לעבודות. בגינת הפשוש ברחוב החייל, לא מותקן שלט על העבודות הצפויות ויתרה מכך – מצאנו כי על פי השלט המותקן בגינה, לא בוצעה ביקורת במקום לכאורה. לא בוצעה ביקורת בגינה. על פי השלט המוצב הבדיקה האחרונה נערכה בינואר 2021 והבאה אחריה אמורה הייתה להתבצע בינואר 2022.

 בגינת השלישית, גינת המורה ברחוב החשמונאים בנוה נאמן, מותקן גם כן שלט המודיע על תחילת עבודות ב – 15.5.22. נראה שהמתקנים הישנים אכן הוסרו אולם במקום לא מתבצעות עבודות ולא נצפו פועלים, פרט לעובד גינון שגרף עלים שנשרו מהעצים. עם זאת, גם בגינת גינת שמעון הצדיק בשכונת נווה נאמן, מצאנו כי לא בוצעה ביקורת לכאורה. על פי השלט המוצב הביקורת האחרונה התבצעה ב – 3.21 והבאה אחריה אמורה הייתה להתבצע ב- 3.22.

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: שדרוג הגינות הוא מהלך רחב היקף שכלל מכרז יוצא דופן שאפשר הכנסת מספר רב יחסית של ספקים באיכות גבוהה למכלול העבודות הכוללות הקמת גינות חדשות, שדרוג גינות ותיקות והתאמת גינות קיימות לתקני בטיחות.
חלק מהעבודות התעכבו בשל בעיות בשרשרת האספקה אבל פרוייקטים גדולים ומהותיים יצאו לדרך. בספורטק החלו השבוע עבודות להקמת מתחום נינג'ה מלא, המאפשר אימון רציף בשלל מתקנים. בפארק האגם הוקמו מגרשי כדורעף חופים ומתחם ריצה רקורטן הראשון מסוגו בעיר הצפוי ליצור מסלול ריצה משמעותי, יונח בשבועות הקרובים. בגן האם בוצעו עבודות שיקום ושדרוג במסגרתן הוחלף משטח הבלימה, הצללה ונוספו נדנדות. בגינת עזר וייצמן הוחלף משטח הבלימה. בגינת הידידות שמתקניה הוחלפו זה מכבר, תוחלף ההצללה בשבוע הבא כמו בגינות נוספות. במהלך יולי יחלו עבודות הקמת גינה נוספת בגיל עמל ולפני שבועיים פורסם המכרז להתקנת מתקני משחקים בחמש גינות נוספות בעתידים, השחר, בית הבד, יאיר שטרן ועזר וייצמן. בגינת המורה החלו כבר עבודות התשתית, בעוד שבועיים יותקנו מתקני המשחקים כאשר צפי הסיום של העבודה הוא כארבעה שבועות. תחילת העבודות בגינת מגדיאל צפויה לדצמבר השנה ובגינת הפשוש תחל העבודה באוגוסט, בעיכוב מסויים בשל איחור בהגעת מתקני המשחקים לארץ. גינת 1200 החדשה גם היא צפויה לצאת לדרך בחודשים הקרובים לאחר אישור התכנון. ביקורת הגנים בעיר מתבצעת בכל שנה על ידי המתחזק ובשתי הגינות החייל ושמעון הצדיק בוצעו בדיקות ב- 22.3.22 הסימון על גבי השלט נמחק ועודכן מחדש ותתבצע בדיקה מול הגורם המפקח לגבי אי הרישום.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן