עוד כתבות בנושא

ד"ר דניאל חן בוירסקי – לב גדול מסלובקיה למען החיות בכפר סבא

ד"ר דניאל חן בוירסקי, אישיות יוצאת דופן האוהבת חיות ואדם, התחדש לאחרונה במרכז וטרינרי בשדרות ירושלים. בראיון הוא מספר כיצד השפיעה הקורונה לטובה על המקצוע, אבל לא ממש על החיות; על הגישה הייחודית בקליניקה המשלבת תזונה נכונה, יחס אישי ונמנעת מלדחוף חיסונים בכוח; האהבה הגדולה לרוק שעברה לילדיו בתורשה וגם על פרויקט שיפוץ החיפושית. חיות וחיוכים 

ליצירת קשר עם ד"ר דניאל חן

מעט מאוד דברים בדרך האישית והמקצועית שעבר ד"ר דניאל חן בוירסקי נחשבים טריוויאליים, אבל אולי דווקא בגלל זה הוא יכול לגרום לכל אחד להתאהב בו. הפשטות, הישירות, האמונה בצדקת הדרך, או בשתי מילים: קסם אישי. אם עולם החיות בכלל והכלבים בפרט יקר ללבכם, תוכלו לבקר את ד"ר דוליטל הישראלי במרכז הווטרינרי החדש שפתח בסוף דצמבר האחרון במדרחוב בשדרות ירושלים בכפר סבא. 

לא במקרה הלוגו משלב כלב וחתול מחובקים ועטופים בשתי כפות ידיים של אדם. פשוט אין סיכוי שחיית המחמד שלכם תרגיש לא בנוח. ואם הכלב חושש ממרפאות? הסירו דאגה, הווטרינר הייחודי לא ינוח ולא ישקוט עד שיכשכש בזנב במרחב הפרטי שלו. הסיבה לא מסובכת מדי: ד"ר בוירסקי לא עובד עם שעון, אלא קודם כל עם הלב. "יש כלבים שממש חוששים ממרפאות, אבל צריך לשבת איתם, לתת חטיפים וכמה זמן שצריך, עד שיבינו שהמקום לא כזה נורא ואפשר לעבור בו גם טיפול רגשי בצורה חביבה ונעימה", הוא אומר ומרחיב לגבי האג'נדה השונה של המרכז: "אנחנו לא דוחפים לחסן ומאמינים שאופציית בדיקת הנוגדנים טובה יותר ומאמינים בתזונה נאה וטבעית, זו הדרך הנכונה להאכיל. אם יש כלבים שלא מסתדרים עם כלבים אחרים אפשר לקבוע תור לסוף היום כאשר המרפאה ריקה. אני ואשתי הכרנו בזכות הכלבים וחשוב לנו מאוד לטפל, להשקיע בכל אחד ולעשות הכל כדי ליצור עבור הכלב אווירה נינוחה וביקור ללא פחד".  

במעבר חד למשבר הקורונה, אז השנה היתה שנת פריחה בעולם הטיפול בבעלי חיים בבית, הקורונה הובילה לאימוץ חיות בית ומכאן הדרך לוטרינרים אשר הגדילו משמעותית את מעגל הלקוחות שלהם. אנשים מבלים יותר זמן בבית ושמים לב הן לצרכים של בעלי החיים והן לבעיות הרפואיות", פותח דניאל בראיון ל"כפר סבא ניוז". "אני כבעל עסק חדש עדיין מחפש לקוחות, אבל אין ספק שבמרפאות קיימות הרווחים עלו משמעותית".

אלא שהצד השני של המטבע מעודד הרבה פחות. לדברי ד"ר בוירסקי, לאחר העלייה באימוץ כלבים בתחילת המשבר, חלה כעת נסיגה משמעותית שעשתה הרבה יותר נזק מתועלת. "כשהגיעה הקורונה, אנשים גילו שכאשר מאמצים כלב יש גם אינדיקציה לצאת החוצה וכולם נורא התלהבו", הוא אומר. "בסגר הראשון הכלבייה העירונית בתל אביב, כמו גם הסניף באותה עיר של "צער בעלי חיים", כמעט התרוקנו. אלא שאחר כך פתאום גילו שצריך גם לטפל בכלב ולהאכיל אותו, דברים שדורשים כסף. התחיל גל של נטישות ואותם מאמצים פשוט החזירו את הכלבים. זו התעללות גרידא. כלב מגיע למקום שטוב ונעים לו, מתרגל למשפחה ואז חוזר אחורה. זה לא כיף, אבל בתוך עמי אני חי ובהחלט מודע לכשלים של העניין הזה. מי שמאמץ בעל חיים צריך מראש להכיר את האחריות  ואת העלויות הכרוכות בגידול בעלי חיים. "הציבור הישראלי צריך להבין שעם כל הטוב שמביא בעל חיים הביתה יש גם מחויבות."

,

ידוע לך אם כלבים וחתולים יכולים לחלות בקורונה?

"יש להם קורונה משלהם. מדובר למעשה במשפחה של נגיפים ולכן השם הנכון של הקורונה הוא Covid 19. יש מחקרים שמלמדים שחיות יכולות להדביק בני אדם בנגיף, למשל אם חולה קורונה השתעל ליד הכלב ולאחר מכן אדם אחר ליטף אותו. זה מגע לכל דבר". 

החתול כפיר

בטעם וואסבי

ד"ר דניאל חן בוירסקי, 41, הוא וטרינר בעל ותק של תשע שנים. לאורך הקריירה עבד במרפאות שונות, עד שקיבל כאמור לאחרונה החלטה לצאת לדרך עצמאית. מתגורר בחמש השנים האחרונות במרכז כפר סבא. נשוי למרטינה ואב לעלמה בת ה-7 ורותם לב בן 4 וחצי. אל תטעו, הם ממש לא לבד. לצדם, בדירת גן מטופחת, חיים בהרמוניה הכלב וואסבי בן ה-14, (שמלווה את דניאל עוד מלימודי הווטרינריה בסלובקיה, שם הכיר את אשתו), הכלבה יפה, החתול כפיר ובחודשים האחרונים גם לילי, ארנבת מגזע קסטור רקס המאופיין בפרווה נעימה במיוחד, שגרמה למי שמטפל דרך קבע בכלבים וחתולים להתחיל להתעניין גם בטיפול במכרסמים. טלוויזיה, אגב, אין. "אם תהיה אתמכר לזה", הוא מסביר בפשטות.    

את מרטינה, מעצבת גרפית, גננת, ואשת חינוך מהזרם המונטסורי, הכיר במהלך הלימודים. בצל המשבר, מי שהייתה רגילה לנסוע בקביעות עם משפחתה לביקור מולדת, לא ראתה את הוריה כבר שנה וחצי ונאלצה להחמיץ את חתונת אחיה. כאמור, הזוג המאושר הכיר בזכות הכלבים ובהתאם לכך נכחו בחתונתם הצנועה שנערכה בסלובקיה 27 אורחים לצד שישה בעלי חיים.  

מגיל חמש חלם להיות וטרינר, אבל במקביל צייר גרפיטי ואסף קומיקס, ואת דרכו המקצועית החל בעולם האמנות. תואר ראשון באמנות בבית ברל נזנח לטובת לימודי תעודה, ובהמשך עסק בציורי קיר וטיח איטלקי, עת שימש כאסיסטנט של שני אמנים נחשבים. חבר שלמד וטרינריה בסלובקיה הוביל לשינוי כיוון מקצועי, ודניאל שהה בה לא פחות משש שנים בטרם שב לישראל. אגב, הוא דובר עברית, אנגלית, רוסית וסלובקית, ומספר בגאווה שהשליטה בשפות רבות עברה בתורשה לבתו.

לא מתעניין רק בחיות: קרמר - החיפושית של דניאל

גם על התחביבים שלו שווה להתעכב – בראשם האהבה הבלתי אמצעית לרוק, מהביטלס, דרך רד הוט צ'ילי פפרס ועד הפו פייטרס. "גם הבן הקטן שלי חולה באותה מחלה", הוא צוחק. "יש לנו אוסף תקליטים גדול בבית והלהקות האלה הן הלחם והחמאה שלו. בכלל, ביוגרפיות של הרוקיסטים האהובים עלי הפכו לסיפורי לילה טוב לילדים לפני השינה". 

מגיל 16 הוא אוסף דמויות פעולה ורובוטריקים, הזכורים לטוב לילדי שנות ה-90. את הישנים יותר הוא גם משפץ. "משעמם כשאין מספיק מפרקים", צוחק דניאל. "אני מרכיב חדשים ודואג ליכולות תזוזה רחבות יותר. לפעמים מוסיף גם לדים וכל מיני קולות וצלילים. גיק אמיתי". ואם בשיפוצים עסקינן, הרי שכאן מגיעה נגיעה לעולם הרכב. כמי שחובב כבר שנים וספות וחיפושיות, החליט דניאל להעניק לעצמו מתנה ייחודית ליום הולדת 40. "נסעתי לכפר נין ליד עפולה, קניתי חיפושית ישנה, פירקתי את כולה והתחלתי לשפץ", הוא מספר. "אני מאמין שבעוד שבועיים אסיים את הפרויקט והיא תהיה משופצת עד לרמת הבורג". אגב, לרכבים הוא מקפיד לתת שמות והחיפושית המשופצת היא בעצם חיפוש זכר בשם קרמר. לחיפושית הראשונה בחייו קרא אורסולה. ומה עם הווספה? "זה הפרויקט הבא. שנת 88', 150 סמ"ק", הוא פוסק. "היא מחכה שאתפנה אליה במצב חלוד במיוחד, אבל אני לא מפחד מחלודה".   

אוסף דמויות הפעולה של דניאל

לסיום, מה נאחל לך בהמשך הדרך?

"שהמרפאה תהיה מרכז נכון וטוב. המטרה שלנו להיות מאושרים גם כמשפחה וגם כאינדיבידואלים. ברמת החיות, אני והילדים רוצים עוד חתול ועלמה גם רוצה עוד ארנבים, אבל אשתי הודיעה שארבעה בעלי חיים בבית זה מספיק". 

ליצירת קשר עם ד"ר דניאל חן בוירסקי

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. דנה הגב

    חשוב לתמוך בעסקים קטנים בעיר. כל הכבוד ובהצלחה רבה!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן