עוד כתבות בנושא

ההדחה שלא קרתה – ועכשיו רשמית להצבעה על הדחת סגנית ראש העיר אין תוקף חוקי

בהמשך לחשיפת הרצליה ניוז הוציאה עיריית הרצליה הודעה בה נאמר " לאחר בדיקה נוספת נמצא כי החלטת מועצת העיר בישיבתה שלא מן המניין מיום 19.7.22 לא התקבלה ברב הדרוש, קרי ברב חבריה ( 11 חברים). לפיכך הגב' עפרה בל, סגנית ראש העיר, ממשיכה לכהן בתפקידה בהתאם למינויה מיום 28.11.2018."
עפרה בל "חברי האופוזיציה בחרו לתבוע נקמה אישית ולא דיון מקצועי"

סערת ההדחה, בהמשך לחשיפת הרצליה ניוז בעזרתו של הפעיל החברתי מכפר סבא ערן ורנר, הוציאה עיריית הרצליה הודעה בה נאמר כי סאגת ההדחה של סגנית ראש העיר עופרה בל הסתימה בלי כלום וזאת עקב אי עמידה בלשון החוק הדורשת רוב מוחלט של חברי מועצה.

הודעת עיריית הרצליה "אחר בדיקה נוספת נמצא כי החלטת מועצת העיר בישיבתה שלא מן המניין מיום 19.7.22 לא התקבלה ברב הדרוש, קרי ברב חבריה ( 11 חברים). לפיכך הדיון החוזר בהחלטה, לרבות על פי סעיף 13 לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), תשל"ה-1975 התייתר, וישיבת המועצה שנקבעה ליום ג' ה-26.7.2022 מבוטלת.
הגב' עפרה בל, סגנית ראש העיר, ממשיכה לכהן בתפקידה בהתאם למינויה מיום 28.11.2018."
ראש עיריית הרצליה משה פדלון :
"בבוא היום הציבור הוא שישפוט את אופן הפעולה של אותם נבחרי ציבור, אשר ניצלו לרעה את המנדט שניתן להם ולא בחלו בשום אמצעי, כולל אילתור ישיבת מועצה בניגוד לדין, לצורך קידום אג'נדה, המונעת מאינטרסים אישיים, והיטפלות בעלילות שווא מבזות כלפי סגנית ראש העיר, הגב' עפרה בל. אני מברך על כך שהניסיון הנואל להדחתה עלה בתוהו – מצער אותי שחברי האופוזיציה נוהגים בזילות כלפי מוסד מועצת העיר ובוחרים לבוז לחוק ולסדרי המינהל התקין. אני מצפה מכלל חברי המועצה, בין אם באופוזיציה או בקואליציה, להתעסק בקידום ענייני העיר ובטובת הציבור ולא במניפולציות קטנוניות ואישיות. במיוחד בימים אלו, שאנו ניצבים בפתחה של שנת הלימודים והערכים של כבוד ההדדי וסובלנות הם הערכים אותם אנו אמורים להנחיל, באמצעות דוגמת התנהגות אישית, לילדי העיר."

כזכור בשבוע שעבר בישיבה מיוחדת אותה כינסה האופוזיציה העירונית ניסו חברי האופוזיציה להדיח את סגנית ראש העיר מתפקידה. למרות הרוב שהושג בהצבעה אין לה תוקף חוקי וזאת מכייון שהחוק דורש הצבעה של רוב חברי המועצה ולא רוב רגיל. הדחתו של חבר המועצה אלעד צדיקוב מהקואליציה והעדרם של 2 חברי קואליציה יוסי קוממי ודרור בן עמי אפשר לאופוזיציה המקומית את הרוב, מיד לאחר תוצאות ההצבעה, הודיע ראש העירייה פדלון, על רצונו להביא את ההחלטה לדיון חוזר במועצת העיר, שיתקיים ב-28.7. "בהתאם לדין, תוקף החלטת המועצה מותלה עד לקיום דיון חוזר בהחלטה", בפועל אין צורך לקיים הצבעה נוספת מכייון שאין תוקף להדחה.

חברי האופוזיציה פרסמו הודעה בה נאמר "לאור התנהלותה הכושלת של הסגנית עופרה בל בארבע השנים האחרונות, יזמנו הערב ישיבת מועצה מיוחדת בה חשפנו את התנהלותה של אשת אמונו של ראש העיר. התנהלות שלא עולה בקנה אחד עם הנורמות המצופות מנבחרת ציבור, ובטח שלא מכזו הנושאת בתפקיד ביצועי בשכר."

עפרה בל מסרה בתגובה: "לצערי, חברי האופוזיציה לא ביקשו לדון בנושאים מקצועיים בעבודת החברה לתיירות, מה שהיה מאפשר לנו מענה ענייני, אלא הם בחרו לתבוע נקמה אישית כאילו הוא אירוע מקצועי. ההצבעה לא עסקה בתפקוד החברה לתיירות או בתפקודי כסגנית ראש העיר, אלא יצאה בהכפשות מכוערות ושקריות. יש לציין, שההצבעה נערכה, וכנראה לא באקראי, ימים ספורים לפני ישיבת דירקטוריון החברה לתיירות, שבמסגרתה יובאו לדיון על ידי מבקר הפנים של החברה, אי סדרים משמעותיים בתחום הכספי, לכאורה, על ידי בעלי תפקיד לשעבר בחברה, אשר ישבו באופוזיציה הערב. מטרת ההתקפה הייתה למנוע ממני לבצע את תפקידי מתוקף החוק ולהתמודד עם דו״ח ביקורת נוקב על שימוש לא תקין, לכאורה, בכספי הציבור לצרכים אישיים. הניסיון האווילי לא ישתיק אותי ואת שומרי הסף. כל גחמה אישית ששולמה לכאורה מכספי ציבור תיחשף. האמת העצובה והמביכה על הדרך בה התנהל הדירקטוריון בקדנציה הקודמת תצא לאור באופן הכי ברור בימים הקרובים. מאחר ולא הודחתי, אמשיך בעשייה הציבורית שלשמה נבחרתי על ידי הציבור".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן