עוד כתבות בנושא

"המתנדבים שלנו ירגישו פתאום איך זה לקבל ללא תמורה"

שיתוף פעולה מרגש נרקם בין חטיבת "יד גיורא" בהרצליה לעמותת "נולדת לנצח" לקראת יום המעשים הטובים, כאשר מאות תלמידי החטיבה יכינו תשורות למתנדבי העמותה, ששגרת יומם עוסקת בנתינה. רכזת החינוך החברתי בחטיבה, דולב בוימן, שגם מתנדבת בעמותה: "הילדים מתרגשים מאוד. המטרה היא להוקיר את אלו שערך הנתינה עליון בחייהם"

ביום המעשים הטובים, מקובל לתרום במישורים רבים עבור אלו שידם אינה משגת. אלא שרעיון מקורי ויוזמה משותפת של עמותת "נולדת לנצח" וחטיבת "יד גיורא" בהרצליה מזמנים טוויסט מרענן בעלילה. הפעם מי שיזכו לתשורה על פועלם יהיו מתנדבי העמותה המסורים, בעוד מי שידאגו להם למשלוחים מפנקים לצד מכתבי הוקרה יהיו למעלה מ-500 תלמידי החטיבה. 

הכל החל כשדולב בוימן, רכזת החינוך החברתי בחטיבה, חיפשה רעיון לפעילות לקראת יום המעשים הטובים. "בדרך כלל אנחנו מקימים דוכנים בחטיבה ותורמים את הכסף, אבל הפעם בשל מגבלות הקורונה היינו צריכים לחפש פלטפורמה ללא התקהלות", אומרת בוימן בשיחה עם "דימדיה ניוז". בחצי השנה האחרונה מתנדבת בוימן בעמותת "נולדת לנצח", שמתנדביה מבשלים עבור משפחות של חולי סרטן. דולב, שהריחה פוטנציאל חינוכי וערכי מהחיבור, יצרה קשר עם מנהלת העמותה, קרן גרינבלט סגמן, שמעולם לא אמרה לא לאתגרים מסוג כזה. "קרן שמחה מאוד על היוזמה ונתנה לי רעיון איך לערב את בני הנוער למען המתנדבים", מסבירה בוימן. על מנת להנגיש את הנושא, הוזמנה גרינבלט סגמן לשני מפגשי זום מרוכזים עם תלמידי החטיבה, על מנת להסביר את חזון העמותה ובמה דברים אמורים. "היה ממש מרגש. חיברנו את בני הנוער למה שאנחנו הולכים לעשות והיו תגובות מהממות", מצטרפת גרינבלט סגמן. "מישהי אפילו שאלה איך אפשר להתנדב אצלנו". יצוין כי במקביל לפעילות שקיבלה את ברכת הדרך מעיריית הרצליה, פועלת קרן לקבלת הכרה ממשרד החינוך במטרה לאפשר לבני נוער מכל רחבי הארץ להתנדב בעמותת "נולדת לנצח", זאת במסגרת שעות למען הקהילה שעליהם לתרום כחלק מתכנית הלימודים.   

כזכור, כפי שפורסם לאחרונה ב"דימדיה ניוז", העמותה שהקימה קרן החלה את דרכה בהוד השרון, וכיום היא פועלת כתמנון רב זרועות ביותר מעשרים ערים ברחבי הארץ, בהן הרצליה, עם למעלה מ-500 מתנדבים. לאחרונה נפתחו שלוחות נוספות באשדוד ובעמק הירדן ואפילו התקבלה הצעה ייחודית לשיתוף פעולה חוצה יבשות עם הקהילה היהודית באתונה. 

ללא גבולות

ומהקשר היווני בחזרה להרצליה. בוימן, נשואה ואם לשלושה מהרצליה, פעילה מאוד בחטיבה ומלבד היותה רכזת החינוך החברתי היא גם מורה לאנגלית ומחנכת כתת מצוינות. אגב, את שמה דאגה להסיר מרשימת המתנדבים לקבלת משלוח ורק הכתה שלה יודעת שגם היא נמנית עם פעילי העמותה. "לאחר מפגשי הזום הילדים היו נרגשים מאוד והבינו בדיוק למה הם תורמים", אומרת דולב בגאווה. "בהתחלה הם חשבו לתת משהו למשפחות בהן יש חולי סרטן, אבל הכיוון והדגש אחרים. יש כאן דוגמה אישית וטוויסט, כי רגילים תמיד לתת לנזקק, בעוד שהפעם נותנים למי שעוזר. זה מעניין ושונה, ומעניק לילדים נקודת מבט נוספת. המטרה היא להוקיר את אלו שערך הנתינה עליון בחייהם". 

לא פשוט לגייס בני נוער ולהניע אותם לפעולה, בייחוד בתקופה שלא ברור מה מותר ומה אסור.

"התלמידים הגיבו נהדר ואף רצו בעצמם להצטרף ולבשל עם המתנדבים. קרן הסבירה שבשל ענייני בטיחות והיגיינה בקורונה זה לא אפשרי, אבל הבטיחה לנסות לבנות תכנית שתערב אותם. אחרי שנה בקורונה גם הם ערוכים להבין שיש מגבלות. הם שאלו מה מותר להביא, ואם בוחרים באוכל מה זה אומר לגבי הסטריליזציה של הכלים ואיך מעבירים אותם למשפחות. שמעתי שהרוב בחרו בפינוקי אוכל, אבל יהיו גם מוצרי טיפוח או עציץ יפה. לכל כתה יש את המנדט שלה וגם בתוך הכתה יש קבוצות, כך שהמתנדבים והמתנדבות לא יקבלו בהכרח אותו דבר. מה שכן, לצד המשלוח הבהרנו את חשיבותו של מכתב ההוקרה. כולם מאוד מתרגשים מהעבודה בקבוצה ומכך שיוכלו להביא את רעיונותיהם לידי ביטוי. הם מבינים שיש צורך בערבות הדדית ודווקא עכשיו המקום של לתת ולעזור לאחר קיים ומועצם. בסופו של דבר היה חשוב לתלמידים להבין למי העמותה נותנת ומהם הגבולות, והיה יפה לגלות שהגבול בנתינה פשוט לא קיים".    

ומה באשר לכ-80 המתנדבים בהרצליה, שיחליפו ליום אחד את הצד הנותן בזה המקבל? "התלמידים ייתנו למתנדבים שלנו להרגיש את הקבלה ואת העשייה השוטפת שלהם. יהיה להם קשה כי הם לא נזקקים, אבל הם ירגישו פתאום איך זה לקבל ללא תמורה", מסכמת גרינבלט סגמן. "המתנדבים עוד לא מבינים שירגישו ככה, אבל אני יודעת כי עשינו משהו דומה עם שבט הצופים בהוד השרון בחודש המודעות לסרטן השד. הכי מרגש לרתום בני נוער למטרות חשובות כאלה". 



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן