עוד כתבות בנושא

הקרב על השלטון המקומי – שביתה ברשויות המקומיות

מהומה הכנסת בזמן הדיון על חוק הארנונה, ראש עיריית הרצליה משה פדלון מזהיר ממרד תשלומי ארנונה "נוכח החוק שתכליתו נטילת תשלומי ארנונה הנני מזדרז להביע חשש כבד מפני סירוב המוני של תושבי העיר הרצליה לשלם מעתה את מס הארנונה"

פדלון "מזהיר ממרד תשלומי ארנונה"


מהומה בזמן דיון ועדת הכספים על חוק הארנונה יו"ר הועדה ניסה להוציא את ראש עיריית הרצליה משה פדלון מהדיון. מרכז השלטון המקומי הכריז על שביתה מלאה של הרשויות המקומיות החל ממחר.

מעיריית הרצליה נמסר: "על פי החלטת ראשי הרשויות בישיבת החירום שהתקיימה היום, בעקבות הצבעת ועדת הכספים על העברת ״קרן הארנונה״ כחלק מחוק ההסדרים, מודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, יום שני, 15.5.2023, אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים.
עיריית הרצליה מתנגדת נחרצות לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן "כפל מס" ונסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת לספק שירותים מוניציפליים לתושבי העיר. החוק הזה נולד בחטא. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו.השביתה לא תכלול את מסגרות החינוך המיוחד. יש להישאר קשובים לעידכוני העירייה בנושא."

הבוקר פרסם ראש עיריית הרצליה מכתב לראש הממשלה בו הוא מזהיר ממרד תשלומים של תושבי העיר

"לנוכח החוק העומד להיות מאושר הבוקר בוועדת הכספים, שתכליתו נטילת תשלומי ארנונה מערים מבוססות לטובת ערים נחשלות – הנני מזדרז להביע בפניך חשש כבד מפני סירוב המוני של תושבי העיר הרצליה לשלם מעתה את מס הארנונה כל עוד הכספים המשולמים על ידם אינם מתועלים לצרכיהם אלא לצרכי אחרים. החשש הזה עולה משיחות רבות מספור שקיימו עמי ביממות האחרונות תושבים רבים המביעים זעם עצום למראה עיניהם: קבוצות לחץ מצליחות להסיט את הממשלה ולהביאה לאפלייתם ועושק כספם. חשוב לי להבהיר את המובן מאליו: תיעדוף תקציבי ממשלתי יכול וצריך להינקט באמצעות כספי מס הכנסה. לעומתם, תשלומי ארנונה נועדו אך ורק למס לטובתם של תושבי העיר. והם בלבד. הנני מביא לידיעתך כי בדעתי לכנס כינוס חירום של ראשי ערי השרון למאבק שימנע גביית ארנונה שאינה מיועדת טיפול בתושבים אלא לקבוצות לחץ. יחד נטכס עצה ונעשה הכול על מנת להסיר מסדר היום את הפגיעה הישירה בתושבים ובצרכיהם האלמנטריים."


הידעת (פוסט ל-Instagram (מרובע))

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן