עוד כתבות בנושא

"הרצון שלי הוא להנגיש את עולם הבריאות לכלל האוכלוסייה"

לא סתם נבחרה רעננה כעיר המושלמת להקים בה את סניף הדגל של "ירוק בעיר". החנות, ברחוב ירושליים 34, מוכרת שפע ייחודי ומוקפד של מוצרי בריאות והיא מכוונת בדיוק בשביל תושבי העיר

"רעננה היא עיר אסטרטגית התואמת לגמרי לקונספט שלנו", מסביר רותם גפן (41) מנהל רשת ירוק בעיר ושותף במיזם. "יש בה אוכלוסייה שמודעת וצורכת בריאות, ויש לה ערכים אידאולוגיים שתואמים לשלנו: תמיכה בתוצרת מקומית, אכילה בריאה ומגוונת וצרכנות שמחפשת חווית פרמיום הכוללת סדר, היגיינה וקולינריה". 

בחנות עצמה תמצאו ירקות ופירות אורגניים● גידולים הידרופוניים ● פירות יבשים ופיצוחים טבעיים ● עוף ובקר בגידול טבעי ללא הורמונים וללא אנטיביוטיקה ●חלבייה ●קפואים ●מוצרים ללא גלוטן ●ללא סוכר● מחלקה טבעונית● חומרי ניקוי אקולוגיים ●טואלטיקה טבעית● היגיינה נשית אורגנית● מוצרי תינוקות ●  חד פעמי ממוחזר ומתכלה ●מחלקת ויטמינים ● תוספי תזונה ● קוסמטיקה וטואלטיקה טבעית ●מוצרי ספורט ●כלי בית ●מיסטיקה ועוד.

לצד כל אלו, ניתן לראות גם הרבה מוצרי בסיס מוכרים וידועים, של מגוון היצרניות הישראליות הגדולות, שעשו כולן דרך נהדרת אל עבר עולם הבריאות.

רותם גפן מנהל הרשת ושותף במיזם

"הרצון שלי הוא להנגיש את עולם הבריאות לכלל האוכלוסייה, לגוון את המוצרים ולאפשר לכל אדם למצוא כאן את מה שהוא צריך על מנת לנהל אורח חיים בריא. מבחינתי פירות וירקות הם בריאים נקודה, לכן יש לנו גם מחלקת פירות וירקות אורגניים מהממת וגם גידולים לא-אורגניים מאיכות גבוהה וגידולים הידרופוניים ממשקים מקומיים. יש לנו מוצרי חלב אורגניים, תחליפיים צמחיים וגם מוצרי חלב בסיסיים של החברות הגדולות הרגילות. מגוון ירוק ומאוורר שמאפשר חווית בריאות קולינארית לכולם".

מה שכן לגפן, נטורופת בהכשרתו, ברור מאוד מה לעולם לא תמצאו בחנות. 

"יש לנו גבולות גזרה מאוד ברורים לגבי איזה מוצרים ורכיבים לא ייכנסו לכאן לעולם: מחזקי טעם, חומרים משמרים מסוכנים, צבעי מאכל רעילים, מונוסודיום גלוטמט, וכל הניטאיטים והניטריטים למיניהם. גם התוצרת הלא אורגנית היא תוצרת פרמיום איכותית, שאחרי משאים ומתנים עם הספקים אנחנו מצליחים להביא אותה ללקוח במחיר שווה לכל נפש".

גפן הוא תושב קיבוץ בחן בעמק חפר, ומאחוריו קריירה ארוכה של ניהול עסקי וקמעונאי בתחום הבריאות. הוא הקים וניהל סניפים רבים של רשת "עדן טבע מרקט" ברחבי הארץ, וגם כיהן כמנהל הסחר של תחום הבריאות של הרשת. לאחר שהיא נמכרה ל"טיב טעם" הוא החליט לפתוח בדרך חדשה, ואז הכיר את האיש העומד מאחורי חברת האם של "ירוק בעיר".

מדובר ברפי דיין אגרונום ומשפטן, יזם, חקלאי שהקים את חברת "ירוק 2000" לפני שני עשורים. זוהי חברה שעוסקת, בין היתר, בתכנון, הקמה וניהול של פרויקטים חקלאיים ברחבי העולם ובמיוחד באפריקה, במדינות שזקוקות לידע הישראלי המתקדם בחקלאות. ל"ירוק 2000" יש גם חווה בכפר ויתקין בשם "אורגני גרין" שבה מדגימים את הפעילות, היכולות והטכנולוגיות המתקדמות עבור נציגי המדינות שבאים להתרשם ובכלל

גפן : "מדובר בחווה יפיפייה, עם חממות, עצי פרי, כרם, דיר עיזי חופש, לולי חופש, בריכות דגי באס ועוד. את גידולי החווה מוכרים בחנות קטנה שצמודה אליה – "ירוק בעיר" סניף ויתקין. כשאני ורפי בחנו שיתופי פעולה בעולם הקמעונאי מסחרי, הוחלט על הקמה של זרוע קמעונאית לחברת האם "ירוק 2000" בדגש על רשת חנויות בריאות". 

בתכנון של חנות "ירוק בעיר" באים לידי ביטוי לא רק הניסיון הקמעונאי התפעולי והניהולי של גפן אלא גם ההיסטוריה האישית שלו ואורח החיים. כילד, שיחק כדוריד בנבחרת ישראל, בצבא שירת בסיירת מובחרת, ואת ההכרות הראשונית שלו עם עולם הבריאות ההוליסטית עשה בטיול שאחרי צבא. הוא טייל במזרח, התוודע לעולם הרפואה הטבעית, לקח סדנאות קורסים וכשחזר, למד נטורופתיה שלוש שנים במכללת רידמן. הידע שלו עצום, ומכאן גם המגוון האדיר שיש בחנות. 

"לקח לי תשעה חודשים לבחור את כל המוצרים בחנות, כמו תשעה ירחי לידה. שילבתי את כל הניסיון וההכרות העמוקה שלי עם עולם מוצרי הבריאות. את הספקים בחרתי בפינצטה, תוך מיקסום המיטב ממה שיודעים היצרנים הישראלים לייצר והספקים להביא לארץ".

העדפה לכחול לבן

בשלט הכניסה לחנות מצוינים שמותיהן של שתי נשים. ג'וליה וברטה הן דודתו ואימו של רפי דיין, והן מצוירות על רקע שדות חרושים. מעין תזכורת קטנה לרצון החזרה לשורשיות הארצישראלית, לערכים ולפשטות. קונספט זה בא לידי ביטוי בהעדפה ברורה שניתנת כאן לתוצרת ישראלית מקומית.

חוות אורגני גרין בכפר ויתקין

גפן: "אידאולוגית ומסחרית תמיד אעדיף מותג עם ייצור מקומי שנותן מענה לאיכות ומחיר. לכן הייצור הישראלי מקבל אצלנו שטח תצוגה גדול ומשמעותי במרכז החנות להצגה וריכוז מוצרים אך ורק כחול לבן. אמנם, לא כל מוצרי החנות הם כחול לבן, כי בלי ייבוא לא תהיה חווית קנייה שלמה של בריאות, אבל יש העדפה להם בכל שרשרת קבלת ההחלטות". 

ספר עוד על מה שיש בחנות..

"החנות בנויה כך שהיא מייצרת ללקוחות חווית קניה של שוק איכרים. בכניסה יש ירקות ופירות טריים ויבשים, פיצוחים וקטניות בתפזורת. יש לחמים באפייה מקומית ועבודת יד לחמי בריאות מכל הסוגית והמינים קרקרים, עוגיות איכותיות, קטניות אורגניות ארוזות וכל מוצרי המזווה ומוצרי היסוד: שמנים, טחינות, ממרחים, ריבות, דליקטסים, פסטות ומוצרי עגבניות. בנוסף, יש לנו מחלקות מתמחות – חומרי ניקוי אקולוגיים במחירים שווים לכל כיס שבהם החומרים הפעילים מופקים מצמחים ולא מחומרים כימיים. כלים חד"פ אקולוגיים ממוחזרים, גם כלי אירוח דקורטיביים מעלי דקל או פשוטים יותר מקני סוכר. יש לנו חלבייה עם מוצרי צאן ובקר, יש גם מוצרי בוטיק וגם מוצרי בסיס של "תנובה" לדוגמא. יש לנו טבעונייה מפוארת עם הטופ שיש לתחום להציע בארץ, ומיצים טבעיים מכל המינים והסוגים". 

מה לגבי הבשר והדגים?  

"יש לנו שני שיתופי פעולה אסטרטגיים: העוף והבקר מגיעים ארוזים במגש עופות מ"משק ארצי". זהו עוף שגדל ללא הורמונים וללא אנטיביוטיקה וניזון מתזונה צמחית. זה עוף בטעם של פעם – מי שטועם אותו בפעם הראשונה נשבה בקסם. הבקר שאנו מוכרים הוא עם תו "חי בריא". מדובר פרוטוקול גידול מחמיר המחייב תזונה טבעית ללא אנטיביוטיקה מניעתית, שטחי מרעה רחבים וכו. זה בקר עם ת.ז. ועם אבא ואמא. בקר שיודעים בדיוק איפה הוא גדל, ומה עבר עליו בדרך.  הדגים שלנו הם דגי פרמיום המגיעים  ארוזים בוואקום ובנוסף יש לנו מגוון אדיר של תחליפי בשר".

 כדי להקל את תהליך הקנייה ולכוון את הלקוחות למוצרים המתאימים להם ביותר מועסקים בחנות יועצי תזונה מוסמכים, המשוחחים עם הלקוחות, מזהים את צרכיהם ומפנים אותם בהתאם. רותם עד היום עוסק בספורט, מרתוניסט וטריאתלוניסט ולא בכדי יש בחנות מחלקה גדולה לתוספי תזונה וצמחי מרפא שעונים על צרכיהם של הספורטאים שבינינו.

"באופן אישי אני מאוד מוכוון לתחום הבריאות וחי אותו", הוא מודה, "ואני גם מאמין בו באופן עסקי. ברור לחלוטין שהעתיד הולך לכיוון הזה, ושאוכלוסיית העולם תגדיל את צריכת הבריאות שלה. כיום יש תפישה חברתית של אנשים שיותר מודעים ויותר מתעסקים בבריאות אישית, בטח בעידן הפוסט קורונה שמעצים את המגמה הזאת. אנחנו במקום הנכון, ויש לנו את כל הכלים והניסיון להביא בשורה בריאותית, קולינארית וישראלית". 

החנות "ירוק בעיר" ממוקמת במרכז המסחרי "גמלא בפארק", צמוד לחניון גמלא הנותן שעתיים חניה חינם. 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן