עוד כתבות בנושא

השרון יוצא לרחובות ראש עיריית הרצליה חתם על קריאה להדברות

אלפים מתושבי השרון יצאו במוצאי שבת להפגין נגד הרפורמה המשפטית אותה מובילה הממשלה, כ6000 מתושבי הרצליה הגיעו לרחבת העיריה למחאה, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, חתם על מכתב ראשי רשויות שקורא להידברות

המחאה הציבורית נגד הרפורמה המשפטית אותה מתכננת הממשלה, זוכה לתאוצה בערי השרון. במוצאי שבת יצאו אלפים למחאה, ברעננה הגיעו כ 3000 מתושבי העיר לרחבת יד לבנים, בכפר סבא כ 5000 תושבים מלאו את כיכר העיר סמוך לקניון ערים בהרצליה הגיעו כ 6000 לכיכר העיריה והשבוע הצטרפה גם הוד השרון למחאה עם 400 תושבי העיר שיצאו למחאה.

המחאה שהחלה בהפגנות בתל אביב תופסת תאוצה כאשר בכל שבוע מספר המפגינים עולה, בהרצליה עלה גם השבוע מספר המוחים והשבוע הגיעו כ 6000 מפגינים.

חברת מועצת העיר דנה אורן ינאי : "משבוע לשבוע כמות המפגינים בהרצליה גדלה. אנשים מפחדים בצדק, ומבינים שאין לנו יותר את הפריבילגיה לשבת על הגדר. זו השעה לקום ולהצטרף למאבק על עצם המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית."

משה פדלון הצטרף לקריאה להדברות
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, חתם על מכתב ראשי רשויות שקורא להידברות. על המכתב חתומים כ-70 ראשי רשויות והוא הופץ הבוקר לממשלה.

להלן נוסח המכתב:

אנו, ראשי וראשות הרשויות, נבחרי ונבחרות ציבור בשלטון המקומי ואזורי, אשר נבחרו בבחירה ישירה על ידי תושבינו, קשובים היטב לרחשי הלב של הציבור ועוקבים בדאגה אחר המתרחש כיום במדינה. הרפורמה ובתוכה הצעות החוק, נוגעות בלב האיזון והיחס שבין שלושת רשויות הממשל במדינה – המבצעת (הממשלה), המחוקקת (הכנסת) והשופטת (ובעיקר בית המשפט העליון).

כידוע לכל, בתקופה האחרונה ניכר כי ישנה מחלוקת עמוקה בחברה הישראלית בנוגע להצעות חוק אלו. גם בינינו, נבחרי ונבחרות הציבור בשלטון המקומי ואזורי, ישנן מחלוקות ודעות שונות לגבי האיזון הראוי בין הרשויות והאופן לממש שינויים אפשריים.

חלקינו סבור שהן חיוניות ונדרשות על מנת להשיב את האיזון שהופר בעשורים האחרונים בין הרשויות (לטובת הרשות השופטת), וחלקינו סבור שיש בהצעות אלו חשש לפגיעה בעקרון יסוד במשטר הדמוקרטי, בכך שהרשות השופטת ״תוחלש״ יתרה ותושפע מעבר לרצוי מהרשות המבצעת והמחוקקת. אנו עוקבים ורואים את נבחרי הציבור בשלטון המרכזי (חברי כנסת ושרים בממשלה), והן ראשי מערכת המשפט הבכירים ביותר, מתבטאים, מגיבים ומגבשים את עמדתם לגבי הצעות אלו.

אולם, דומה כי שיח זה הינו בעיקרו שיח של אחד מול השני, וכמעט ולא מתקיים ונערך שיח האחד עם השני. אנו ראשי וראשות הרשויות החתומים מטה, פעלנו יחדיו – בתקופה מאתגרת ומורכבת של מגפת הקורנה, בימים הסוערים של מאי 2021 (בו נערך מבצע ״שומר חומות״) – המשכנו להוביל, לנהל ולהנהיג את הרשויות אשר בראשן אנו עומדים בכל השנים האחרונות בהן בשלטון המרכזי נערכו מערכות בחירות מרובות ודחופות שהתאפיינו בחוסר יציבות הממשלות בישראל. אנו ערים גם להערכות השונות על אתגרים כלכליים שעלולים להיווצר כתוצאה מהרפורמה ומבקשים למצוא את הדרכים לשלב זרועות יחד כדי למנוע משבר שכזה למען אזרחי ישראל והחוסן האזרחי.

אנו ממשיכים ופועלים גם כיום, יום יום, שעה שעה, יחדיו ובשיתוף פעולה חוצה מגזרים, חברות ומחלוקות, למען וטובת כלל תושבינו וכלל האזרחים והאזרחיות במדינה. לאור כל זאת, אנו קוראים לכל הצדדים, אלו אשר מקדמים ותומכים בהצעות החקיקה הנדונות, ואלו אשר מתנגדים להן, לשבת יחדיו, לברר לעומק את העמדות של כל צד, ולפעול ככל האפשר כדי להגיע להסכמות רחבות בנושאים בהם הצעות החקיקה נוגעות, בטרם תושלם.

האחדות והסולידריות במדינה ובין כלל האזרחים, חיים משותפים בהבנות והסכמות נרחבות של כלל החברות והמגזרים במדינה, שמירה על חוקי המדינה, כיבוד החלטות שיפוטיות ועריכת שינויים מהותיים במערך היחסים והאיזונים בין שלושת רשויות השלטון המרכזיות במדינה בהסכמה רחבה ככל האפשר, הינם חיוניים, נדרשים ואף גורליים לטובת ועתיד המדינה, והחיים המשותפים של כולנו.

אנו נבחרי ונבחרות הציבור בשלטון המקומי והאזורי, המייצגים את כל חלקי הציבור והמגזרים במדינה, קוראים, כי טרם יושלם הליך החקיקה בנושאים חשובים אלו, יעשה כל מאמץ להגיע להבנות והסכמות רחבות ככל האפשר, מתוך אמונה עמוקה כי למחבר ביננו יש ערך זהותי, חברתי ולאומי הנמצא בבסיס קיומנו בארץ הזאת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן