עוד כתבות בנושא

יום השואה הבינלאומי בסינמטק הרצליה

הקרנות סרטים לכבוד יום השואה

לכבוד יום השואה הבינלאומי, סינמטק הרצליה יקרין שני סרטים מעולים. הראשון גולדה מריה סרט  תיעודי חדש (הוצג בפסטיבל ברלין 2020, ובפסטיבל ירושלים 2020), השני אם חיוורת סרט עלילתי, משנת 1980 שזכה למעמד קנוני.

חמישי 28.1 בשעה 19:00 – עד ראשון 31.1 בשעה 19:00 

גולדה מריה

Golda Maria

 

(צרפת, 2020) תיעודי

 גולדה מריה סובלמן ניצלה בנס ממוות במלחמת העולם השנייה והאריכה ימים עד גיל 102. כשהייתה בת 84, היא התיישבה מול המצלמה של נכדהּ, המפיק הצרפתי פטריק סובלמן, ובמשך שמונה שעות סיפרה לראשונה על כל מה שעברה. היא נפטרה בתחילת העשור הקודם, ולפני שנתיים החליטו פטריק ובנו הוגו ליצור מחומרי הגלם מסמך תיעודי מרתק. הסרט ממעט בקטעי ארכיון ומתמקד בעדותה המאלפת והמרגשת של אישה אשר נאלצה בצעירותה לחוות אימה ופחד לא אנושיים, לעמוד בפני דילמות בלתי אפשריות ולהקריב את כל היקר לה; אישה מעוררת השראה שהייתה עדה להיסטוריה וששרדה בזכות תעצומות הנפש הבלתי רגילות שלה.

 

במאים: פטריק סוֹבֶּלְמַן, הוגו סוֹבֶּלְמַן

 

(115 דק', צרפתית; תרגום לעברית)

 

 

שבת 30.1 בשעה 14:00 עד רביעי 3.2 בשעה 14:00

 גרמניה, אם חיוורת

Deutchland, bleiche mutter

(גרמניה, 1980) דרמה

גרמניה, ערב מלחמת העולם השנייה. לנה נישאת להנס, אך ימי האושר שלהם קצרים. הנס מתגייס לחזית בפולין, ובזמן שהוא מתמודד עם זוועות המלחמה, לנה יולדת את בתם המשותפת ומנסה לשרוד בבית קרוביה. בתמימותה, לנה מאמינה שעם שובו של הנס יחזרו החיים לקדמותם. דרמה בעלת סממנים אוטוביוגרפיים המערבת בעדינות דימויי מציאות קשים עם דימויים ממעשיות גרמניות. 

במאית: הלמה סנדרס־ברהמס

שחקנים: אווה מאטס, ארנסט יאקובי, אליזבט סטפנק

(140 דק', גרמנית; תרגום לעברית)

לצפיה בטריילר לסרט

הסרטים מוקרנים באולם הוירטואלי של סינמטק הרצליה 

 

לרכישת כרטיסים



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן