עוד כתבות בנושא

יונס לוונטל מהרצליה, שורד שואה, חגג יום הולדת 100

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ותלמידי תיכון 'חדש' הגיעו הבוקר לביתו של יונס לוונטל, תושב העיר, כדי לחגוג לו יום הולדת 100

תמונה מיום ההולדת. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

החגיגה הינה יוזמה של מחלקת ההתנדבות בעירייה, שהקימה בתקופת הקורונה את 'סיירת יום הולדת' הפועלת במהלך כל השנה לשמח קשישים בביתם, הנאלצים לשמור על ריחוק חברתי.
 
יונס לוונטל הוא שורד שואה שנולד בפולין. בזמן המלחמה ברח לרוסיה ובכך ניצלו חייו – היחיד מבני משפחתו. ברוסיה נאלץ לעבוד בכפייה בתעשיית מטוסים, שם חלה במחלת ריאות קשה. יונס הכיר ברוסיה את אשתו והשניים הביאו לעולם ארבעה ילדים.
בשנת 1963 המשפחה עלתה לישראל ויונס עבד בשתי עבודות כדי לפרנס את משפחתו. למרות העומס הרב, הוא מעולם לא ויתר על זמן איכות עם משפחתו ודאגה לחינוך והשכלת ילדיו.
בזמנו הפנוי, יונס אוהב לצלם ואוהב טבע ובעלי חיים.
ליונס 4 ילדים, 9 נכדים ו- 10 נינים.
 
ומהו הסוד לחיים ארוכים? בנו ליאון אומר: "סודו לחיים ארוכים הוא האמונה בטוב ליבם של אנשים. למרות סיפור חייו, יש לו ראייה חיובית על החיים ורצון עז להמשיך ולחיות."
 
ראש העירייה, משה פדלון, בירך את יונס לוונטל, ואמר: "אנו בהרצליה מוקירים את התושבים הוותיקים ואת ניצולי השואה, שאודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם, הם הצליחו להגיע לארץ ולהקים מדינה וחברה שכולנו גאים בה. אני מאחל ליונס אריכות ימים, הנאה בחיק משפחתו ובריאות איתנה. אני מודה לכל אלפי המתנדבות והמתנדבים בהרצליה שמקדישים זמן רב לנתינה מתוך אכפתיות ורצון לעזור."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן