עוד כתבות בנושא

יש את גלי שלפני התאונה וגלי של אחרי

לגלי שחר, מנכ"לית המרכז להכשרת מנהלים באוניברסיטת רייכמן, המשנה לראש עיריית רעננה ויו"ר ועדת הכספים העירונית יש שתי תקופות חיים לפני ואחרי התאונה בה איבדה את בתה הפעוטה רוני. בראיון להרצליה ניוז מספרת גלי על המסלול שהוביל אותה לפעילות ציבורית ולמה בחרה להצטרף לאקדמיה ולעזוב את ההייטק

גלי שחר, מנכ"לית המרכז להכשרת מנהלים אוניברסיטת רייכמן

הסיפור של גלי שחר מתחלק לשתי תקופות חיים, גלי של לפני התאונה וגלי של אחרי, האירוע המכונן התרחש לפני 20 שנים. "חייתי את החיים הנוחים גלי ההייטקיסטית. גדלתי בתל אביב בהדר יוסף ראיתי את עצמי כאשת עסקים למדתי כלכלה, למדתי תכנות עבדתי באמדוקס כמתכנתת. יצאנו בדרך  לרילוקיישן  בקנדה בדרך לשדה התעופה קרתה תאונת הדרכים ששינתה את חיי, במחלף לכיוון נתב"ג, פגע ברכב הו הם נסעו רכב הסעות שנהג במהירות מופרזת. מעוצמת המכה, הסתובב הרכב והתנגש בגדר ההפרדה. "הדבר הבא שאני זוכרת זה שאני פוקחת את העיניים, מסתכלת על רוני, והעיניים שלה עצומות והיא לא נושמת, ואז אני מתחילה לצרוח". הנהג הפוגע היה עבריין תעבורה סדרתי עם הרשעות קודמות. "כעסתי נורא, איך נותנים לאדם כזה לעלות לכביש, הכעס ליווה אותי שנים רבות. בחרנו לקיים את הנסיעה למרות המוות של רוני."

איך מתאוששים ממות של ילד?

"זה מסוג הדברים שמשנים אותך, ההבנה שהחיים שבריריים ואם לא נשאיר את החותם אז החיים חסרי משמעות, צריך לבנות את החיים מחדש ההבנה היא שהחיים צריכים להראות אחרת, אחרי התאונה חיינו 8 שנים בקנדה כשהרגשתי בשלה לחזור חזרנו לארץ במטרה ליצור שינוי בחברה בה אני חיה, הרגשתי חוסר צדק אין סיבה שאנשים יהרגו בתאונות דרכים אם ניתן למנוע אותן."

" בשנת 2009 חזרנו לארץ, שבוע אחרי הנחיתה התחלתי להתנדב באור ירוק, והצטרפתי להנהלה של העמותה. הבחירה שלי הייתה להפיץ את הסיפור של רוני לכמה שיותר אנשים. המטרה היתה למנוע פגיעות בתאונות דרכים זו היתה המשימה שהובילה אותי. יצאתי להרצאות בבתי ספר,בצבא במקומות עבודה בכל מקום שחשבתי שאפשר ליצור שינוי דיברתי. סיפרתי את הסיפור האישי ודיברתי על בטיחות בדרכים.  אנשים מורידים מסך ולא חושבים על תאונות דרכים והדרך למנוע אותן עד שזה לא נוגע לחיים האישיים שלהם. השליחות שלי הייתה ועדיין  היא לספר את הסיפור וליצור שינוי בתודעה. אני עדיין מרצה בעיקר להנהלות של ארגונים.

יש אפשרות ליצור שינוי אמיתי במלחמה בתאונות הדרכים?

הדרך ליצור שינוי היא הפנמה שכביש זה דבר מסוכן ולהערך לזה. דרך חינוך בכל גיל הנושא של בטיחות בדרכים יקבל את החשיבות שהוא ראוי לו הכל מתחיל בחינוך, במיוחד בעידן שיש בו שינוי טכנולוגי שמשפיע על כל תחום כולל בטיחות בדרכים. היום כל ילד עם אופניים או קורקינט הוא נהג עם פוטנציאל להפגע או לפגוע ולכן רק חינוך מגיל צעיר יביא למודעות.

מעבר לעולם החברתי

 דרך הפעילות באור ירוק הכרתי את עולם העמותות והחברה הישראלית ובחרתי לעשות שינוי מקצועי לעולם העמותות, מונתי למנכ"לית עמותת גבהים שעוסקת בהשמה של עולים חדשים. בקנדה פגשתי הרבה ישראלים מוכשרים שרצו לחזור לארץ וחששו מהקליטה העבודה בגבהים היתה סגירת מעגל לחזרה שלי לארץ. משם המשכתי לקרן רש"י,  גבי אשכנזי יו"ר הקרן הציע לי להקים את החטיבה העסקית חברתית, של קרן רש"י. 

רוני שחר ז"ל המוות שלה שינה את מסלול חיי
גלי שחר ומשפחתה חשוב ליצור משמעות להמשך החיים

ומשם שוב להייטק ולאוניברסיטת רייכמן?

כנראה שהיציאה מאזור הנוחות זה תחביב. הגיעה הצעה לחזור לאמדוקס, היה לי קשה לחזור לצד העסקי אחרי העבודה בעולם החברתי. כשהגיע הקורונה הבנתי שאני עדיין רוצה לעשות משהו משמעותי, קיבלתי הצעה להצטרף לרייכמן ומוניתי למנכ"לית הכשרת מנהלים ולימודי חוץ ברייכמן. המטרה של הכשרת מנהלים ברייכמן  היא להביא ערך מוסף לשכבת הניהול של החברה הישראלית התפקיד הוא חיבור בין העולם העסקי לעולם החברתי. חירות ואחריות זה המוטו של רייכמן, אין חירות ללא אחריות.

המטרה היא ליצור חדשנות פורצת דרך הניהול, אנחנו עובדים עם ארגונים והנהלות בכירות מתאימים להם הכשרות בהתאם לצורך, יש ברייכמן 10 בתי ספר 33 מכוני מחקר, כל הידע העצום הזה עומד לרשותנו כשאנחנו בונים תכניות לימוד.  קורס דירקטורים לנושאי משרה לדוגמא, המטרה היא ללמוד את הפרקטיקה של מה המשמעות של להיות דירקטור, בחברות ציבוריות יש כללים מאוד ברורים על מה זה להיות דירקטור, מה החובות ומה הזכויות.

מסייעים לארגונים לעבור שלב בהתפתחות שלהן, איך מפתחים הישרדות ארגונית איך מתנהלים בחוסר ודאות. ארגונים חזקים הצליחו לעשות את השינוי, הקורונה היא רק אבן דרך בהבנה שהשינוי הוא דבר מתמשך. יש בצוות של המרכז להכשרת מנהלים כ 14 עובדים, אחראים גם על פיתוח עסקי גם על שיווק ומכירות גם על שיתופי פעולה עם כל בתי הספר ויצירת המון דברים חדשים.

יום הזיכרון לנפגעי תאונות הדרכים ברעננה

למה נכנסת לפוליטיקה?

אם לא נאמין שניתן לשנות את המציאות היא לא תשתנה. אסור להסכים עם המצב של אי אפשר ליצור שינוי, הפוליטיקה היא כלי ליצירת שינוי היא לא מטרה בפני עצמה. לא זזתי מהדרך שלי והפוליטיקה היא לא מטרה אלא דרך להגשים את המטרה.  איתן גינזבורג פנה אלי וביקש שאצטרף, באתי במטרה לקדם את הבטיחות בדרכים ברעננה, הייתה לנו היכרות מוקדמת והאמנתי בדרך שלו. אחרי הפרישה של איתן היה לי ברור שאני לא מעוניינת לעבוד כסגנית בשכר, העדפתי שהתפקיד הפוליטי שלי יהיה וולונטרי. במקום לקבל שכר העברנו את התקציב לפעילות. בהתחלה ישבתי והקשבתי למדתי את המערכת המוניציפאלית יום הזיכרון לבטיחות בדרכים, שיתוף פעולה מלא בקידום הנושא ולשים את הבטיחות בדרכים בראש. רעננה זכתה במקום הראשון בארץ בבטיחות בדרכים, אפקטיביות של פעילויות 

איך הפעילות שלך באה לידי ביטוי?

המון פעילויות בגני הילדים ובבתי ספר יסודיים, בכל שכבת גיל פעילויות,  בטיחות בדרכים מתחילה במערכת החינוך. ברגע שמערכת החינוך תיקח את המלחמה בתאונות הדרכים כיעד מרכזי ותצליח לרתום את העובדים ולקבל הכרה כך המלחמה תצליח. זו רק ההתחלה. המטרה היא להביא ל 0 נפגעים ברעננה. האתגר של טכנולוגיה תחבורתית אופניים, חשמליים וקורקינטים הוא אתגר גדול, הפעלנו ברעננה סימולטורים של אופניים חשמליים, חילקנו 500 קסדות לציבור במחיר סמלי. שבילי אופניים זה הפער בין הקידמה ליכולת להשיג אותה ולבצע שינוי, אבל עד שלא תהיה תשתית מסודרת ומלאה של הפרדה צריכים למנוע עד כמה שניתן .

איך את מתמודדת עם התקשורת ופוליטיקה בעידן הרשתות החברתיות?

יש לי תקווה לתקשורת אמינה, בניגוד להשתוללות שנעשת ברשתות החברתיות מה שקורה שם זה חושך. יש יצירה של אנרכיה אסור ששיח מסית יהיה חלק מהתרבות שלנו, המשמעות של להיות חבר הנהלה, היא לא להתנהל ברמת שיח נמוכה מול הציבור שבחר בך. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן