עוד כתבות בנושא

כווולם קונים, אבל לא במחיר הנכון. המדריך לקניות בגלקסיה (הוירטואלית)

את הרומן שלי עם הקניות באונליין התחלתי ב1998! רכשתי ספר לאוניברסיטה מאמזון. הקסם הזה כבש אותי. היום אני יועצת מומחית בתחום האיקומרס ומלווה את הלקוחות שלי משלב הרעיון ועד שהם יודעים איך לנהל את החנות הוירטואלית שלהם . הם מכנים אותי הגורו של הקניות באונליין. תמיד מעלה לי חיוך. נעים להכיר, מוני סהר, או בשמי המסחרי – "מוני תמצאי לי". מהשבוע טור שבועי על קניות ברשת

מוני תמצאי לי המדריך לקניות בעולם הוירטואלי

נעים להכיר מוני סהר, תושבת הרצליה ואזרחית עולם הקניות הוירטואלי. 
מתוך אהבה גדולה לא.נשים ורצון לעזור, פתחתי את עמוד הפייסבוק שלי – גולשים פונים אליי בשאלות בקבוצה לגבי מוצרים או שירותים מהרשת ואני שולחת את הלינקים הרלבנטים. כשהתשוקה לעזור היא גם הפרנסה שלך, זה win win . 

בכל שבוע נצלול לתוך נושא ממוקד מעולמות המסחר האלקטרוני והקניות ברשת. השבוע נתחיל במבוא הכרחי והסבר ברור מה זה בעצם קניות באינטרנט ואיך זה עובד. עמוד הפייסבוק שלי נגיש ופתוח לכולם ואתם מוזמנים/ות לכתוב לי בכל נושא.

מה זה קניות באינטרנט?

קניות ברשת או באינטרנט – היא סוג של מסחר אלקטרוני המאפשר לצרכנים לקנות ישירות מוצרים או שירותים ממוכר דרך האינטרנט באמצעות דפדפן אינטרנט או אפליקציה לנייד.
הצרכנים נכנסים לרשת לחפש את המוצר או השירות באמצעות דפדפן האינטרנט. הפופלארי והמוכר ביותר בעולם הוא גוגל. הצרכן מגיע לאתר האינטרנט של המוכר, לבחור את המוצר או השירות, משלם עבורו, לעיתים נדרש להוסיף גם דמי משלוח. אופן התשלום הנפוץ ביותר נעשה באופן מקוון באמצעות כרטיס אשראי לאחרונה הצטרפו לא מעט אתרים לשיטת תשלום ע"י העברה בנקאית במעמד הרכישה.

קניות מקוונות (המונח 'מקוון' פירושו 'באינטרנט) מתרחשות כאשר לקוח קונה דרך פלטפורמה דיגיטלית. דוגמה לפלטפורמה כזו היא tradeinn.com, חנות מקוונת לכל ענפי הספורט השונים, כולל ספורט מוטורי וספורט אתגרי מספרד. אתם לא צריכים לגור במדינה הזו כדי להשיג את אחד מהמוצרים שהחנות הזו מוכרת. כיסוי עולמי הוא אחד היתרונות העיקריים של קניות מקוונות.

'מקוון' פירושו 'באינטרנט' – מונח זה אינו כולל רק קניית דברים באינטרנט אלא גם חיפוש אחריהם באינטרנט. 

החיפוש באינטרנט הוא אומנות בפני עצמה, עולם שלם של אפשרויות, מותגים, מחירים ואפשר להתבלבל בקלות, ולכן קורה לא פעם  שאולי גלשתי לקניות באינטרנט אבל לא קניתי כלו, וכאן נעשה עוד קצת סדר בטורים הבאים שלי.

אנחנו אוהבים לקנות דברים באינטרנט

אנחנו אוהבים לקנות באינטרנט. המשיכה העיקרית היא שאנו יכולים למצוא ולקנות פריטים שאנו צריכים מבלי שנצטרך לצאת מהבית. במהלך התקופה שלפני החגים בכל העולם, קניות מקוונות מושכות במיוחד. זה מושך מכיוון שקונים יכולים להימנע מהתורים הארוכים, מחסור בסחורה, צפיפות גדולה במרכזי הקניות והבונוס האדיר להשוות מחירים בקליק אחד. לפי OxfordDictionaries.com קניות מקוונות הן:
"הפעולה או הפעילות של קניית מוצרים או שירותים דרך האינטרנט."

מוני סהר- המדריך לקניות בגלקסיה הוירטואלית
מוני סהר- המדריך לקניות בגלקסיה הוירטואלית

אילו קמעונאים מספקים קניות מקוונות

כיום, רוב החנויות מספקות אתרי קניות מקוונים. במילים אחרות, יש להם אתר אינטרנט שמאפשר לצרכנים לרכוש מהם באינטרנט. הקמעונאי מספק משלוחים לביתו של הקונה, למשרד, לשכן או למיקום חנות קרוב.
אנשים רבים מבצעים קניות שבועיות בסופרמרקט באינטרנט.
חלק מהחברות, למעשה, מוכרות רק באינטרנט. אין להם חנות פיזית שאנשים יכולים לבקר בה.
לדוגמה, Amazon.com מוכרת כמעט את כל הסחורה שלה באינטרנט דרך פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלה.

טיפים ראשונים לקנייה בטוחה באינטרנט:

  1. לפני שנותנים את פרטי כרטיס האשראי באתר הרכישה, יש לוודא שכתובת האינטרנט של האתר מתחילה ב-'HTTPS' ולא 'HTTP'. כתובת אינטרנט שמתחילה ב-HTTPS' פירושה שזהו דף מאובטח, ומתאים לטיפול בתשלומים. 
  2. קניות באינטרנט נהדרות לקניית דברים זהים. לדוגמה, טונר למדפסת, נייר טואלט או נוזל שמשות למכונית שלך הם פריטים שאינם משתנים. עם זאת, פירות וירקות שונים. הם עשויים להיות בשלים מדי או לא בשלים מספיק. 
  3. רוב הקמעונאים מאפשרים לשלוח סחורה בחזרה. למעשה, בחלק מהמדינות מקבלים 'תקופת חסד'. המשמעות היא שהחוק מאפשר לשלוח חזרה סחורה בתוך תקופה מסוימת. לכן, קניות מקוונות טובות גם לפריטים שאתם צריכים לנסות, כמו נעליים או בגדים. כי אפשר לשלוח אותם בחזרה.כיום ניתן את רוב השירותים באונליין – השכלה (K-commerce), כרטיסי טיסה, חופשות, ביטוחים ועוד.

בטורים הבאים אשתף אתכם במגוון רחב של נושאים מענינים: 

איך להשוות מחירים לפריטים זהים

איך לקנות בגדים ונעליים

איך לזהות אתרי הונאה

בכל טור אשתף בטיפים ואתרים מובילים לרכישות בטוחות ב value for money

שלכם – "מוני תמצאי לי", מומחית שיווק וקנייה ברשת

monisahar@gmail.com

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן