עוד כתבות בנושא

לא על השינדלר לבדו: סרטי שואה וזכרון השואה בסינמטק הרצליה

איפה אנה פרנק סרטו החדש של ארי פולמן בבכורה בסינמטק הרצליה  ה-26.4 להקרנת סרטים עלילתיים חדשים על השואה. המחיר: 10 שקלים בלבד

סינמטק הרצליה יקדיש את יום שלישי לסרטים עלילתיים חדשים על השואה בעלות של 10 שקלים בלבד – הטבה שתקפה חד פעמית לבני כל הגילאים ולא רק גמלאים.

בין הסרטים שיוקרנו  "איפה אנה פרנק" סרט האנימציה המרהיב של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), שהוקרן השנה בפסטיבל קאן. במרכז העלילה ניצבת קיטי, חברתה הדמיונית של אנה, אותה ילדה שאנה הקדישה לה את כל כתבי היומן המקורי. קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם, בלי לדעת שעברו יותר מ-75 שנה מאז תום המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע על פני כל יבשת אירופה כדי לברר מה קרה לחברתה אנה.

בשנים האחרונות מושך אליו סינמטק הרצליה קהל רחב מכל אזור השרון שצמא לקולנוע איכותי ומפגשים מסקרנים שמרחיבים את האופקים ומעשירים את הדעת. זו הסיבה שהקהל כאן מגוון מאוד. לא רק גמלאים שנהנים מהטבת "יום שלישי הזהב" (מה שפעם קראו "שלישי בשלייקס"), אלא סטודנטים לקולנוע, משפחות עם ילדים וכל מי שמחפש לצאת מהקופסה הקטנה ולהרגיש ל-90 דקות במדינה אחרת, בתרבות ובשפה אחרת.

סרט מסקרן נוסף הוא "שיעורים בפרסית". ז'יל נעצר על ידי האס אס ונשלח למחנה ריכוז, שם הוא מצליח לחמוק מהמוות כשהוא נשבע שהוא לא יהודי, אלא פרסי. השקר היצירתי עובד, בעיקר בזכות העובדה שאחד מבכירי המחנה, קוך, נחוש בדעתו ללמוד את השפה מתוך רצון לעבור לאיראן ולפתוח שם מסעדה אחרי המלחמה.

הדרמה התקופתית "תכנית א'" מביאה למסך את גרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה כעולם כאוטי וללא חוקים. מקס, ניצול שואה שמשפחתו נרצחה על ידי הנאצים, נותר לבדו בעולם. הוא אינו מסוגל להמשיך הלאה בחייו ומחשבה אחת בלבד מעסיקה אותו – לנקום את מות משפחתו.

סרטים נוספים שיוקרנו בסינמטק: "השורד", על הארי האפט, שהתאגרף במהלך שהותו במחנה השמדה במטרה לשרוד, "משחק המלכים", "הרב", "הועידה" ו"שרלוט".

מהי שואה?

כאמור, בימת הסינמטק משמשת לא רק להקרנת סרטים, אלא גם כמקום למפגשים וימי עיון. במסגרת זו ייערך ב-27.4, בשעה 20:30, האירוע "מהי שואה?" בהשתתפות ההיסטוריון ד”ר יואל רפל, דיאנה גלסטיאן, מַסְטֵרַנְטית בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש וחוקר הקולנוע ד”ר פבלו אוטין.

בתום האירוע יוקרן הסרט התיעודי "המספר העגול" של דוד פישר – מסע היסטורי ואישי הבוחן כיצד התקבע והתקדש המספר שישה מיליון כסמל לשואה. הכניסה חופשית ללא תשלום, בהזמנת מקומות באתר הסינמטק: https://www.hcinema.org.il/

זה המקום לציין את תכניות החינוך של הסינמטק שמייצרות ממשק בין תכני מערכת החינוך והקולנוע. "באמצעות הקולנוע אפשר להעלות ולדון בתכנים שמעסיקים את החברה הישראלית", מסביר  ניר נאמן מנהל התכניה. "אנו מציעים תכניות ממוקדות לתחום המדיה והקולנוע שמציגות מבט מקיף על ההיסטוריה של האמנות השביעית. זאת בעזרת טובי המרצים שמנתחים את הסרטים ואת האופן שבו שפת הקולנוע משפיעה על המשמעות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן