עוד כתבות בנושא

ליגה של גברים

בבית יוליאנה שמים קץ לבדידות. הגברים מקבוצת 'פרלמנט הגברים של בית יוליאנה' – הקימו לאחרונה קבוצת כדורת, ומלמדים את כולנו שאפשר לבלות ולעשות חיים גם בגיל השלישי

בית יוליאנה בהרצליה, הוא דיור מוגן – בית בוטיק של 120 דיירים עצמאים ועוד כ-60 דיירים באגפים סיעוד ותמיכה. דיירי המתחם פעילים ומקיימים חיי חברה תוססים. משתתפים בחוגים, בהרצאות ואפילו יוצאים לדרינק מידי פעם. הייחודיות של בית יוליאנה היא בהיותו בית דו לשוני, כאשר חלק ניכר מהצוות מדבר גם עברית וגם הולנדית, בשל העובדה שבקרב הדיירים ישנם לא מעט גם מיוצאי הולנד. הדבר בא לידי ביטוי גם בפעילויות התרבות בבית יוליאנה, המביאות את ההווי והאווירה האירופאית.

יפעת שיינר, מנהלת המחלקה של השירות הסוציאלי של בית יוליאנה: "רוב החוגים במתחמי הדיור המוגן בדרך כלל בעלי אופי שמיועד לנשים – ציור, פיסול, רקמה, לכן היה צורך בקבוצה שמיועדת גם לגברים. לפני מספר שנים הקמנו יחד עם דיירי הבית את 'פרלמנט הגברים של בית יוליאנה', שהפך במשך השנים לקבוצה מאוחדת ומגובשת. לאחרונה חברי הקבוצה הקימו קבוצה נוספת של כדורת".

ספרי לנו על המועדון של הגברים ‏אותו הקמת

"המועדון הוקם מתוך רצון לספק את הצורך של הגברים ולמלא את זמנם בתרבות והנאה. הקמתי את המועדון יחד עם אחד המתנדבים שהיה מגיע אלינו, הוא עסק בתחום האווירונאוטיקה והביא הרבה רעיונות. הקבוצה שהחלה מ-4 גברים, הגיעה לכ-20 איש שמגיעים למפגש פעם בשבועיים. במהלך המפגשים הם מדברים על נושאי אקטואליה, חדשות, ספורט ועל מה שקורה בעולם. הקבוצה הלכה והתגבשה במהלך השנים ומשתתפיה הפכו לחברים טובים. הם מבלים ומטיילים יחד ואפילו יוצאים לדרינק.

האנשים שהחלו לדבר על חדשות ואקטואליה, נפתחו עם הזמן וכיום הם משתפים ומדברים על חייהם האישיים. ‏בנוסף כל אחד בעל עבר וקריירה – יש לנו יהלומן שמדבר על יהלומים, חתן פרס ישראל בתחום החקלאות. אנשים מביאים את עצמם לקבוצה ומספרים את סיפור חייהם".

שנייר שהחלה את תפקידה בבית יוליאנה לפני 15 שנה, מעידה כי החיים לא מסתיימים בגיל השלישי. "זה נכון שגברים בודדים יותר מנשים. במהלך השנים ומתוך ניסיוני גיליתי שגברים מסוגרים יותר מנשים. קשה להם לשתף אחרים במה שעובר עליהם, הם לא רוצים לשדר חולשה ונסגרים. כאן בבית יוליאנה – אף אחד לא נשאר בודד. אנחנו כמובן מלווים את כולם, מייעצים להם בכל בעיה אישית, עוזרים להם מול ביטוח לאומי ובכל ההליכים הבירוקרטים שקשורים לזכויותיהם. יחד עם זאת למדנו שהחברה והקשר האנושי מפיג את הבדידות בדרך הכי טובה ויעילה. ישנם גברים שהתאלמנו ונותרו לבד, ישנם דיירים שמתגוררים כאן עם נשותיהן – כולם בסופו של דבר מחפשים חברה, רוצים ליהנות ולבלות".

כיצד קמה קבוצת הכדורת?

"הקבוצה נולדה מתוך 'פרלמנט הגברים של בית יוליאנה'. הגברים נפגשים פעם בשבועיים. הם יזמו פעילות נוספת כדי להיפגש כל שבוע ומלא את החלל שנוצר בין מפגש למפגש. הם הקימו את הקבוצה מיוזמתם ואנחנו סייענו להם במציאת מקום במתחם. ‏קנינו להם כובעים וציוד למשחקים והם הכי מאושרים בעולם".

למידע על בית יוליאנה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן