עוד כתבות בנושא

למה אנחנו כל הזמן רעבים ואיך אפשר להפחית את הרעב

האם גם אתם סובלים מבטן מקרקרת כל הזמן ומתחושת רעב בלתי פוסקת? מעוניינים להפחית ממשקל גופכם אך חוששים מתחושת הרעב בזמן דיאטה? האם יש פתרונות יעילים להימנעות מנשנושים בשעות מאוחרות?

תחושת הרעב מעודדת את האדם לאכול, התחושה נובעת מהורמונים המופרשים במוח על ידי איבר ההיפותלמוס שתפקידו לווסת את המשקל. יש מעל 1,000 הורמונים המאותתים לאדם מתי הגוף שבע ואפשר להפסיק לאכול. הגוף שלנו הוא מכונה משוכללת ומתוחכמת, לכן כאשר אנחנו חולים יש פחות תיאבון ורצון לאכול, כתוצאה מכך מאבדים רקמות שריר ושומן, ולאחר התאוששות מהמחלה הגוף דואג למלא חסרים ולהשיב את המשקל שאבד.

אם גם אתם רעבים כל הזמן ואתם מתקשים להפחית ממשקל גופכם, אין צורך להתייאש ולהרים ידיים מאחר וניתן לבצע כמה שינויים קלים באורח החיים, בתזונה ובדפוסי האכילה, וכך ניתן לשלוט בתחושות הרעב והשובע, ולאכול כמויות מזון המותאמות לצורכי הגוף.

הסיבות העיקריות לתחושת הרעב המלווה אותנו כל הזמן

יש מגוון רחב של סיבות הגורמות לנו להיות רעבים כל הזמן, חלקן התנהגותיות וחלקו גופניות. כך לדוגמה, רבים מהאנשים שעושים דיאטה סובלים מרעב ללא הפסקה בגלל צמצום כמויות המזון וההקפדה על משטר תזונתי מדויק.

הסיבות העיקריות לרעב הבלתי פוסק הן:

  • מחסור בנוזלים – נשים וגברים כאחד לא שותים כמות מספקת של מים מידי יום, המים נחוצים לפעילות תקינה של כלל מערכות הגוף, וכאשר לא שותים מספיק מים הגוף יכול לאותת לנו על הצורך בנוזלים באמצעות תחושת הצמא. עם זאת, תחושת הצמא מזכירה את תחושת הרעב לכן רבים אוכלים מזון במקום ללגום מים. הפתרון לתופעה הוא לשתות כוס מים לפני שממהרים להכניס אוכל לפה, להמתין כרבע שעה ולבדוק האם הגוף אותת על צמא או רעב.
  • רעב מוגבר בזמן דיאטה – לא מעט אנשים מוותרים על דיאטה בגלל החשש שלהם מרעב תמידי ובלתי פוסק. במהלך דיאטה קיצונית מפחיתים באופן משמעותי את כמויות המזון הבא לפה, לכן המוח והגוף מאותתים על חוסר במזון והבטן מקרקרת ללא הפסקה. הפתרון הוא לפנות לאנשי המקצוע ולבנות תפריט מאוזן ומותאם אישית, כאשר הדגש הוא על איזון.
    פחמימות פשוטות – אדם שאוכל הרבה פחמימות פשוטות עשוי לסבול מתחושת רעב תמידית. הפחמימות הפשוטות לא גורמות לשובע והן מגבירות את תחושת הרעב, לכן כדאי להימנע ממאכלים כמו עוגות, עוגיות לחמים לבנים, מאפים מקמח לבן, אורז לבן וכדומה. חשוב לבנות תפריט מאוזן הכולל פחמימות מורכבות, הן יוצרות תחושת שובע ומפחיתות את הרעב וקרקורי הבטן.
  • לחץ נפשי – סטרס גבוה משפיע על האדם וגורם לו לאכול יותר מזון ממה שגופו צריך. מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין מתח נפשי להפרעות אכילה, לאורח חיים ולמשקל. כאשר סובלים מסטרס גבוה מנשנשים יותר חטיפים ואוכלים פחות בריא. הפתרון המומלץ הוא לשלב פעילויות מהנות לשיפור מצב הרוח ולהפחתת לחץ נפשי, להוסיף לאורח החיים פעילות גופנית מסודרת, להקפיד על הליכות באוויר הפתוח ולשנות הרגלים.
  • שעמום – מי שסובל משעמום בדרך כלל יאכל יותר מזון ממה שגופו זקוק, וכאשר משעמם רבים נוהגים לצפות בטלוויזיה תוך נשנוש חטיפים מלוחים ומתוקים.
  • שינה לא מספקת – אם לא ישנים טוב בלילה סובלים מעייפות מוגברת במהלך שעות היום ומכאן הדרך קצרה לתחושת רעב הגורמת לנו לאכול יותר מזון.
  • חוסר בשומנים – הגוף זקוק לכל אבות המזון במתינות הכוללים גם שומנים. אם עוברים לתזונה דלת שומן הגוף עשוי לאותת על רעב, לכן הפתרון הוא תפריט מותאם אישית הכולל את כל אבות המזון, לרבות שומנים מהצומח ממקורות כמו אבוקדו, זרעי פשתן וכו'.

המידע באדיבות הרבלייף – תזונה מאוזנת וסגנון חיים פעיל ובריא

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן