עוד כתבות בנושא

לקראת עונת הנשפים בתיכונים – מיזם של מורה בהרצליה: "שמלה בהשאלה"

יעל איצקוביץ' גלברד מתיכון 'חדש' אספה למעלה מ-100 שמלות נשף כדי להשאיל אותן בחינם לנערות שידן אינה משגת, במטרה לפעול לצרכנות נבונה ולחסוך אלפי שקלים על אירוע חד פעמי.

יעל איצקוביץ' ושל חלק מהשמלות שלה . צילום: דוברות עירייה הרצליה.

לפני כשנתיים יעל איצקוביץ' גלברד, מורה בתיכון 'חדש' ותושבת הרצליה, שמעה מתלמידותיה על הקושי הכלכלי שיש להן בלשלם על נשף סיום התיכון.
שמלה, איפור, שיער, עלות ההפקה – כל אלה מגיעים לאלפי שקלים!
באותו רגע יעל הבינה שהיא צריכה להעלות את המודעות לנושא של שוויון הזדמנויות וצרכנות נבונה, בדגש על איכות הסביבה ומינימליזם.
 
היא פנתה לקבוצות פייסבוק של יד 2 ושל נשים שמוסרות בגדים, ופרסמה בהן שהיא מחפשת שמלות ערב עבור התלמידות שלה.
יעל לא חשבה שתהיה כזאת היענות – היא קיבלה למעלה מ-100 שמלות ערב, וכולן בתרומה! יעל אספה את השמלות מכל רחבי הארץ ופתחה חלל שקיבלה בעזרת עמותת הרצליה ב', ובנוסף קיבלה ציוד, מתלים וקולבים מעיריית הרצליה, שמיד התחברו ליוזמה החברתית.
 
לאחר מכן יעל החלה לפרסם את המיזם – "שמלה בהשאלה". השמועה התרחבה אל מעבר למחוזות העיר, וכיום, זו השנה השנייה, מגיעות אל יעל נערות מכל הארץ על מנת לשאול שמלה לערב אחד, בחינם. השמלות מגיעות בכל הצבעים, בכל המידות ובכל הדגמים.
ויש גם שתי חליפות טוקסידו לנערים.
הפרויקט זוכה להצלחה רבה והביקוש אליו גדול מאוד.

צילום: דוברות עירייה הרצליה.

יעל איצקוביץ' גלברד, אומרת: "אני שואפת לשנות את התפיסה של האנשים שיבינו שבאמצעות שיתופיות ניתן לחסוך אלפי שקלים. החיסכון מתבטא גם בכסף אך גם בשמירה על הסביבה והקיימות. בעתיד אני מתכננת ליזום נשפים אלטרנטיביים שיש בהם משום תרומה לקהילה – שיתופי פעולה עם עמותות, נשפים עם ילדים בבתי חולים ועוד. השינוי יבוא בצעדים קטנים, אבל הוא בסוף יבוא."

לפנייה למיזם "שמלה בהשאלה", ניתן להתקשר ליעל: 050-6674144.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן