עוד כתבות בנושא

מדוע חברי המועצה לא קיבלו לידיהם את תמלילי דיוני וועדת הביקורת?

בניגוד להחלטת חברי הוועדה, חברי המועצה לא קיבלו את תמלילי הדיונים. "אני מתקשה להבין מה מנסים בעירייה להסתיר?" שואל יו"ר הוועדה, עו"ד משה חנוכה
"חברי המועצה
קיבלו את כל החומרים הנדרשים לצורך הדיון, לפי הוראות החוק," נמסר מהעירייה, "כל טענה אחרת כרגע, היא ניסיון לייצר סיפור היכן שאין"

 

חבר המועצה עו"ד משה חנוכה. "מה יש להסתיר?"

בשבוע שעבר התקיימה ישיבת מועצת העיר בנושא דו"ח מבקר העירייה לשנים 2019 ו-2020, אולם טרם תחילת הדיון ביקש יו"ר הוועדה, חבר המועצה עו"ד משה חנוכה, להתייחס לעובדה כי בניגוד לבקשת חברי הוועדה, תמלילי דיוני וועדת הביקורת לא הועברו לחברי המועצה.

"וועדת הביקורת בחרה לתמלל את הדיונים שלה, כלומר הוועדה מקבלת את ממצאי המבקר, מזמינה את מנהלי האגפים, שואלת שאלות והכל מתומלל," אמר עו"ד חנוכה, "הוועדה אצלנו החליטה שלא לפרסם את התמלילים לציבור, מתוך הבנה שאם רוצים שהמנהלים ידברו בפתיחות רצוי שהדברים לא יובאו לידיעת הציבור וזו החלטה סבירה, אבל מה שלא סביר בעיניי שגם אתם חברי המועצה, לא נחשפתם לתמלילים האלה למרות שביקשנו שהם יגיעו לחברי המועצה. אני חושב שזה רע מאוד שחברי המועצה לא יכלו להתרשם מהעבודה המעמיקה של הוועדה. אני לא מצליח להבין, לא משפטית ולא ערכית, למה למנוע מחברי המועצה שיש להם גישה לכל מסמכי העירייה, למה למנוע מהם חשיפה לתמלול של וועדה? לא דנו שם בכור האטומי ולא בעניין בטחוני. זה בעיניי פוגם ביכולת לנהל דיון רציני."

 ראש העירייה אמיר כוכבי התייחס לדברים ואמר: "מבחינת היכולת של המנהלים לדבר באופן פתוח, דיון שיהיה מתומלל  ונגיש הוא דיון שיש לומר זאת בתחילתו, כך חשב גם היועץ המשפטי לעירייה וכך חשבו גם חברי הוועדה. אני לא תמים ובטוח שכל מי שרוצה פה יש לו את התמליל וזה בסדר, אתם חברי מועצת עיר."

  "מערימים עלינו קשיים" אמרה חברת המועצה אביבה גוטרמן ואילו כוכבי ענה: "יש בעייתיות בהוצאת תמלילים של וועדה רגישה שחקרה אנשים יפה, מכל הכיוונים ובלי להגיד להם מראש, אני חושב שזה בעייתי."
"מה יש להסתיר, לא הבנתי?" שאל חבר המועצה יגאל שמעון ואילו כוכבי ענה: "אין כלום להסתיר."

בסיום הישיבה אמר עו"ד חנוכה: "אני מתקשה להבין מה מנסים בעירייה להסתיר? בעידן שבו הכל שקוף, פתוח וגלוי לעינו הבוחנת של הציבור, אין שום סיבה להשאיר פרוטוקולים של ועדה כל כך חשובה, חסויים.״

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה כי, "העירייה לא הסתירה מחברי המועצה דבר והם קיבלו את כל החומרים הנדרשים לצורך הדיון, לפי הוראות החוק. לפי הוראות החוק המועצה דנה בדו״ח המבקר ובסיכומי ועדת הביקורת והצעותיה, והועברו דו״חות הביקורת המלאים וסיכום המלצות הוועדה לחברי המועצה, שאימצו את כל המלצות מבקר העירייה שפורטו בדו״חות.  כיוון שהמועצה לא דנה בתוכן דיוניה של הוועדה אלא רק בסיכומיה והמלצותיה, תמלילי הדיונים כלל אינם נדרשים לצורך הדיון, מה גם שלא נמסר מראש לגורמים השונים, שהופיעו בפני הוועדה שהדברים שהם יאמרו יפורסמו ברבים. הודעה ברוח זאת נמסרה לפני זמן רב לחברי ועדת הביקורת שקיבלו את חוות הדעת ולכן כל טענה אחרת כרגע, היא ניסיון לייצר סיפור היכן שאין."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן